Halløjsa.
jeg roder lidt med at lave dioramer og custom figurer, ikke at jeg har en hel masse at vise lige nu, men har planer om et større værk baseret på hendelser på Tatooine; der vil være gader i Mos Eisley, Luke & Biggs i ørkenen, sandskiff på vej til Sarlacc.
Her en skitse jeg har lavet af grundplanen (de lange sider er 100 cm, de korte 30 cm, så det er næsten en m2):

Det der bliver baggrundende for Luke & Biggs og sandskiff billederne er samtidig vægge i den store Mos Eisley del i midten.
Et par billeder af Luke & Biggs, bare lige hurtigt sat op for at se hvordan det virkede:

Figurerne har jeg intet gjort ved, det er Luke & Biggs fra 30 års jubilæums serien, Sandspeederen har jeg købt billigt på e-Bay, den manglede glasset og den midterste motor, som jeg så har måttet lave, den er også blevet malet og har fået åbent motorrum. Biggs speeder er en Speederbike, der manglede forenden, den er blevet malet og jeg har bygget en ny, tror den skal laves lidt om, den hænger for meget og er for tung, men det kan være det kommer.
Her det der skal være baggrunds billedet for Luke & Biggs delen:

Det er først tegnet i hånden, scannet og leget med i Photoshop, det bliver 75 cm bredt, 33 cm højt, monteret på en buet baggrund, er spændt på hvordan det virker.
Et par billeder mere, her af en custom figur jeg har lavet til sandskiff delen, jeg kalder ham Weequays far, han er samme race og ser ældre ud, så jeg tænkte at måske både far og søn arbejdede for Jabba

:

Han er lavet af en Vintage Weequay figur, tøjet er en gammel t-shirt, bæltet en ditto læder jakke, håret er flettet sytråd i 3 nuancer, boret et par huller og limet fast, huden er malet en anelse mørkere, så de ikke ligner hinanden alt for meget.
Mere vil følge.....
Hvis nogen roder med lignende ting, så kom endelig med dem, kunne være sjovt at udveksle erfaringer og ideer

Hyggeligst
Per