skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk fylder 20 År

Hjælp til salg af min gamle Star Wars samling

(Læst 6299 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Peps

• Gæst
Hejsa,

Jeg er gammelt medlem af Fanklubben, helt fra dengang der var kontingent, og fysiske møder i fanklubben, ja jeg var en da medlem nr. 44 siger mit medlemskort :)
Dengang forummet startede var jeg da også meget aktiv herinde det første års tid, men min ellers lange interesse for Star Wars Universet forsvandt nok, som det jo nogen gange sker.

Men dengang, var jeg meget dedikeret og har da også skabt noget af en samling af diverse merchandise. Langt det meste af det er røget i flyttekasser, og realistisk set er der nok ikke meget der kommer op af dem igen. Og da jeg lige er kommet hjem fra 8måneder med rygsæk i Sydamerika, står jeg helt ærligt også og kunne bruge lidt penge på kontoen. Derfor har jeg besluttet mig at forsøge at sælge hele min samling, og her har jeg nok brug for lidt hjælp.
Jeg er i tvivl om hvor og hvordan jeg skal sælge det, og jeg er sikker på at der er nogen herinde der har meget mere styr på markedet, både nationalt og internationalt end jeg har.

Jeg har samlet alt ca. mellem 1995-2002

Uden at gå helt i detaljer består samling ca. af følgende:

Legetøj, Hasbro: Ca. 70 figurer samt 7 fly, samt ca. 10 kopi figurer, + andet (Billeder er vedhæftet nedenunder, tog billeder af dette inden det røg i flyttekasse)
Jeg har gemt emballagen på alle figurer(pap-pladen) og fly - Alt er blevet brugt, men der er intet der ødelagt eller har særlige skrammer.

Bøger: Har ca. 75 bøger, omkring 50/50 dansk og engelsk, alle paperback, og læst en enkelt eller 2gange, altså også i fin stand.

Tegneserier: Vil gætte på at jeg har ca. 100+ tegneserier, også fin stand.

PC-spil: vil gætte på 7-10 stk.

Derudover har jeg masser af diverse samleobjekter, lige fra PEZ-dispensers, over sengetøj og shampoo til båndede dokumentarer og avisudklip.

Inden jeg sætter det til salg, vil jeg selvfølgelig finde ud af præcis hvad jeg har og få skrevet det op og taget billeder af det hele...

Men det jeg egentlig vil hører om er hvordan jeg sælger dette bedst. F.eks. at sætte hele samlingen til salg på ebay på engang giver nok ikke noget særligt, jeg bliver nok nød til at dele det op, men hvor meget? Vil jeg kunne sælge f.eks. alt legetøj på en gang, eller er det bedst at dele det op i små portioner. Og hvor er det bedst at sætte til salg? får jeg noget ud at forsøge i Danmark, f.eks. qxl og dba eller? og hvad med priser, hvor får jeg et ordentligt overblik over det, så priserne bliver fair for både mig og køber?

Selvfølgelig er det også til salg for folk herinde, det vil både være nemmere, og det ville jeg da hellere :)

Well, håber der er nogen der kan give mig et par hints...

/Per

- Billeder af Legetøj -

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Mængden af potentielle købere er jo helt klart størst på Ebay.
Men dermed ikke sagt at der ikke er købere til det i Danmark.
Jeg har set enkelte hele samlinger sat til salg på Ebay, men det er sjældent. Om det så er fordi folk vælger at sælge det i enkeltdele eller fordi der bare ikke så mange som sælger hele deres samling skal jeg ikke kunne sige.

Når du får styr på det hele, så kan du jo begynde med at sætte det til salg her på sitet og det du så ikke får solgt her kan du jo rykke videre med til DBA, QXL eller Ebay.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Darth Benja

• Uberørt af Kraften
  • Køn: Mand
Vil da meget gerne høre listen med bøger og tegneserier  :-D.

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Jeg er også interesseret i en liste over bøger og tegneserier. Jeg har selv en stor del, men det kunne jo ske, at der var noget ind i mellem, som jeg manglede.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Peps

• Gæst
Jamen det lyder da til der kunne være lidt interesse herinde, så jeg vil da starte her.

Der går dog nok lige et par dage før jeg får skrevet det hele op, og postet det herinde...

Gi mig lige til weekenden over, så har jeg nok noget klar  :)

Leia Skywalker

• Clone Lead og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Tja, figurerne har jeg ikke styr på, men bøger og tegneserier har en interesse. :-)
Alt efter stand kan en brugt bog ofte sælges mellem 25(knap så god stand) og 70(rigtig god stand) kroner. Afhænger også lidt af originalprisen og efterspørgslen, men du siger det er paperbacks, hvilken vil sige, at det er den dårlige papir - og blækkvalitet vi taler om. Så for en god kvalitet havner du måske omkring 50-60 for de enkelte bøger.
Tegneserier er ret blandet. Gamle løse blade bliver som regel soldt ret billigt (10-15 kr.), mens hæfter kan sælges væsentligt dyrere. 
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Personligt kunne jeg godt tænke mig at høre hva du havde tænkt dig skulle være en ca. pris for Lukes Landspeeder og så kunne jeg godt tænke mig et bedre overblik over selve figurerne da der måske er nogle stykker deriblandt jeg kunne bruge, skal bare se dem lidt tættere op
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
hvad skal du have for naboo-fighter sne-speeder x-wing og tusindårs-falken og han solo og chewbacca og så os lige luke og darth vader hvis du har dem
hehe ja elsker star wars

Peps

• Gæst
Hejsa,

Jeg har ikke glemt jer,

mht. figurer osv. regner jeg også med at få tid til at kigge på det på søndag, så hang tight, der skal nok ske noget :)

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
du har glemt en ting at svare mig
hehe ja elsker star wars

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Rolig nu Qui-Gon Dannie... Manden har sagt at han vil vende tilbage imorgen med svar, giv ham lige en chance
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Peps

• Gæst
Beklager det tog lidt tid.

Men nu er Bøger og Legetøj kommet op. Jeg har lavet nye emner under Køb og Salg, for at gøre det mere overskueligt.

Under den nye forum post omkring legetøj har jeg også svaret på Qui-gon Danni og AlusCWN's forespørgsler, så I kan lige tjekke der :)

Der vil løbende komme mere og mere op til salg bl.a.: Tegneserier, Plakater, og Spil

og mange tak til dem der er kommet med forslag og hjælp indtil videre :)

Peps

• Gæst
Hejsa,

Så har jeg fået lagt det sidste op her på forummet, så håber da at der er noget der har jeres interesse.

Hvis der er nogen spørgsmål til noget af det, eller andre kommentarer så skriv endelig, enten her, PM eller mail (per@pinnerup.net)

/Per

Yznaeter

• Uberørt af Kraften
  • *
Hvad jeg læste jeg virkelig lide det. Tak for dine oplysninger!

Tania

• Uberørt af Kraften
  • *
Har du fået solgt alle dine star wars bøger, eller ligger du stadig inde med nogle?