skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Grievous. Stærk eller ej.

(Læst 2934 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • "A Great Jedi"
Jeg synes det er sjovt at Grievous skifter med at være god til kamp, også ikke. i SW TCW mini serien i EP 20 kæmper dræber han flere jedi´s og er lige ved at vinde indtil de ARC kloner kommer. Men i ROTS flygter han fra en jedi (og kloner) ned til sit rumskip. Der kæmper han godt. Indtil han bliver skudt. Han kunne have parede skudene. Nu ved jeg godt han fik sine involde kvast af Mace i EP 25 (af mini serien). Men i den nye TCW serie hoste han allerede der. Jeg troede han først fik vejrtræknings problemer efter Mace kvaste hans brystkasse. Han kan slå mange jedi´s ihjel. Men ikke Obi-Wan. Jeg ved at Obi er god. Men ikke lige så gode som 3 jedi mestrer. Han fanger Shaak Ti.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Obi-Wan havde nok mere heldet på sin side. Det var heldigt at han kunne komme tæt nok på til at skille de plader væk fra hinanden, der beskyttede hans hjerte og det var heldigt, at han overhovedet fik en blaster til at kunne skyde ham. Han kunne selv have mistet livet. I anden halvdel af kampen, manglede han et lyssværd, hvilket var en ulempe for ham.

At han har åndedrætsbesvær i den nye serie, kan både være en fejl og noget de har gjort med vilje. En fejl fordi de sikkert ikke tænkte, på den første CW serie, da de skabte den nye serie. g med vilje fordi, det er sådan børn kender Grevious: som en stor hostende robofætter som de kan grine af fordi det lyder sjovt når han hoster.

Og måske flygtede han fra kampen over Coruscant, fordi han havde fået at vide det skulle være sådan, Sidious. I don't know. Måske indså han også, at kampen var tabt. Jedierne var sluppet fri og de havde kansleren med sig og skibet de var på, var ved at styrte ned. Han kunne kun sørge for, at de vill styrte ned og han selv ville flygte før det var forsent.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Nu ved jeg godt at hanskulle flygter fra Corusant. Jeg ved også at Obi-Wan er en hovedrolle så han må ikke dø (før ANH). Jeg har lavet en fejl. Han slog ikke Shaak Ti ihjel. Det blev jo en slette scene. Hun overlevede jo order 66 og slog sig på Felucia (Og dræbt af Galen). Men Obi er en heldig fætter. Men Grievous vejrtrækning. Jeg tror det er en fejl Dave Filoni har lavet.
Senest Redigeret: 22-01-2010, 13:48:39 af Leia Skywalker
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Der er desværre mange af den slags fejl/uoverensstemmelser i den nye serie i forhold til tidligere kanon :| Det er et eller andet sted ret trist, at de ikke gør mere for at holde styr på deres egne serier og kanon og begynder at modsige sig selv på den måde.
Deres mangel på konsistens er også det som skaber så meget forvirring blandt fans, og det er ikke bare i forhold til Grievous. Synes de burde tage sig sammen og gøre noget ved deres konsistensproblemer. :-P
Senest Redigeret: 22-04-2010, 14:34:26 af Leia Skywalker
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Jeg håber du mener konsekvens og ikke konsistens. Jeg begynder ellers at få mærkelige billeder for min øjne  :wink:
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Leia Skywalker

• Global Moderator
Lol. Ja, se det er hvad der sker, når man er syg og ikke får forklaret sig ordentligt. :roll: Men nej, mente nu ikke konsekvens, omend deres uoverensstemmelser burde få en konsekvens. Måske kan vi danne konsensus om det? :wink: (Jeg bruger ordet konsistens i en bredere forstand end rent fysisk).
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Aha. Vi kan sagtens komme til en konsensus om, at forfatterne bør være sørge for at deres historier er konsistente. Dette burde der følges mere konsekvent op på fra deres redaktører. Ellers kommer der alt for mange modsigelser.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Leia Skywalker

• Global Moderator
Nemlig. Og dette gælder ikke kun bøger, men også tv serier og spil. (Evt. kunne de lave spillene uden for kanon, men det sker vidst ikke).
I hvert fald er det lidt noget rod, at de ikke sørger for at holde konsistens i deres egne tidslinie mellem de forskellige historier/serier.

BufDaemon

• Gæst
Lol. Ja, se det er hvad der sker, når man er syg og ikke får forklaret sig ordentligt. :roll: Men nej, mente nu ikke konsekvens, omend deres uoverensstemmelser burde få en konsekvens. Måske kan vi danne konsensus om det? :wink: (Jeg bruger ordet konsistens i en bredere forstand end rent fysisk).

Du mente givet vis "konsistens", og det var en ganske korrekt brug af ordet konsistens.
Typisk bruges det bare som tillægsord; "konsistent", som betyder sammenhængende.
Men det kan altså ganske legalt anvendes som navneord også, som et tilnærmet synonym for "sammenhæng".
(Du skal så bare huske at konsistensproblemer er et sammenhængende ord)

At være konsekvent betyder at følge samme regler eller principper "hver gang".

Umiddelbart vil begge ord kunne bruges i beskrivelsen, men konsistent lyder smukkest passende i mine ører.

/buf, konsekvent men muligt inkonsistent lingvistisk og grammatisk flueknepper