skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk fylder 20 År

Kuldegysninger

(Læst 13412 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Abraham

• Gæst
Det p[virker mig nok mest da Anakin sidder med sin d'demor i armene, i en lille Hytte. Lige foer han gaar amok og man ser hans vrede komme op i ham.

Men det kan ogs[ v;re fordi det er en gammel hitchcock melodi.

Sirbie

• Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • For jeg headbanger stadig!
Når Anakin sidder oppe i rådet og venter og Padme kikker imod Jedi tårnet i ROTS har jeg en hel bestem følelse, det uåndgåelige skal til at ske, og man nærmest er selv ved at springe fordi ens iver til råbe til Anakin: "DU MÅ IKKE GØRE DET!"

Og så selve theme-song, den kan man jo ikke løbe fra. Den fantastiske følelse når man sidder i biografen og skal til at se et nyt afsnit i sagaen er også helt unik.
No evil intergalactic invasion before tea!

RISE LORD VADER

• Gæst
som eeth sagde, når maul tænder sit lyssvær. Men nok mest i starten af alle filmene når introen eller hvad man nu kalder det kommer ..

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
Da jeg sad i biografen og så Maul tænde sit doobeltsaber og den smukke musik kom ud fra højtalerne må jeg indrømme at jeg fik kuldegysninger!  :-D Også musikken i starten af EpIII, især den stærke tromme, fik det til at løbe mig koldt ned ad ryggen. Fantastisk oplevelse!  :-D
Senest Redigeret: 17-04-2007, 21:18:56 af Nieal Buode

thrawn

• Storadmiral T
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • The name's T btw
Nu fik jeg jo til matonet genset episode III. Og igen må jeg sige jeg tog mig selv i at sidde dybt inde i starten. Igen igen blev jeg overasket over den fede stemning i starten med trommerne. Det er nok en af de fedeste scener i hele sagaen

Mark Solo

• Gæst
Jeg for en underlig følelse hver gang ROTJ slutter, med musik og det hele, det er lidt depremerende at jeg ikke kan se på film hvad der sker næst. Jeg fik en varm følelse da ROTS startede og man så Venator classe stardestroyern komme glidende ind i billedet til det stykke dejlige musik. Også der hvor Luke står og ser ud mod de nedgående sole i firen, det sted er bare toppen. Der hvor ordre 66 blev udført syntes jeg bare musiken var for god  :evil:

ville ønske de ville lave nogle flere star wars film efter 6 'eren "suk"

Bakse

• Gæst
Jeg får det faktisk ikke når jeg ser den originale triologi.. men maul mod obi / qui-gonn, tipoca military complex, order 66 og anakin mod obi får jeg altid kuldegysniger  :lol:

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jep, det virker endnu.

ligenu hører jeg Imperial march og straks dukker myrepatterne (gåsehuden) op på armen hehe :D

den er bare så ond og rå den melodi.
Darth Pingu Awakens

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
nu jeg i tidliger post snakkede om hvorfor at Imperial March gir mig kuldegysninger.

her er et godt eksempel, det lyder altså bare rigtig rigtig godt det her.

http://www.youtube.com/watch?v=Tn_95hdy6Nw

og tjek liige toppen af en af kontrabasserne, der sidder en Vader hjelm på spidsen hehe :D
Senest Redigeret: 17-05-2007, 22:17:40 af Darth Pingu
Darth Pingu Awakens

Poul Glargaard

• Danmarks første Luke Skywalker
  • Føler Kraften
  • *
  • For lang tid siden i en fjern, fjern stjernetåge.
Jeg får kuldegysninger når lydbåndet om stjernekrigen åbner med musik og man bagefter hører Poul Glargaard sige 'Dette er historien om Stjernekrigen.'

De fandt piloten på den stedlige kro, hvor sære og fremmede væsener var bænket...

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg får kuldegysninger når lydbåndet om stjernekrigen åbner med musik og man bagefter hører Poul Glargaard sige 'Dette er historien om Stjernekrigen.'

ouh ja. Den eneste rigtige danske star wars stemme. :lol:

Leia Skywalker

• Clone Lead og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
uh, jeg har mange jeg får kuldegysninger ved.

må dog sige jeg ikke fik det ved den video, men det var nok også fordi, der var nogen der spillede forkert, og takten ikke altid blev holdt 100%. :roll: Jeg har toneøre og lægger mærke til den slags. til gengæld, og har det en fantastisk virkning i filmene, specielt i TESB, hvor alle SD'erne er samlet og man så ser Vader's SSD. :evil:

Ellers så er temaer som Yoda's, Luke & Leia(som jeg har hørt på repeat som falde-i-søvn-musik), Main theme, Dules of fates(dog blev jeg lidt træt af den, da min com blev ved med at ville spille den, og kun den), Battle of Heroes(åh, den er SÅ smuk), Padmé's destiny(begravelsen), Leia's, Han & Leia, Double sunset(Luke, der ser mod solenedgangene), Throneroom..., Yoda and the younglings, finale(der hvor Dooku kommer til coruscant)

altså listen er jo lang. Det værste er jeg ikke engang har musikken fra OT. :-(

men især Yoda's theme kan virkelig få hårerne til at rejse sig. Især når man tænker på Luke's udtryk, da Yoda dør...

Det meste stemnings musik kan give mig kuldegysninger, hvis det er rigtig godt, og især hvis jeg kan relatere til det. gælder også sange. *Var der nogen der sagde LL?* :wink:
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

cdmikkel

• Gæst
hver gang jeg høre slutnings musikken i ep III står for jeg kuldegysninger det er en dejlig stykke musik... da man hører melodien da obi overækker luke til Beru så fik jeg en klump i halsen... også da anakin skulle kæmpe mod obi tænkte jeg dette bliver en vildt fed kamp... og så da yoda tænder sit lyssværd og siger "if so powerful you are... why leave?" og så sidius "you will not stop me... Darth Vader will become more powerful than either of us" yoda svare "Faith in youer new apprentice misplaced may be. As is yout faith in the dark side of the Force" da det blev sagt... prikkede en ven mig på skulderen og sagde "det her bliver en vildt fed kamp og det blev det jo også