skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hvor finder man SW community i DK

(Læst 6036 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

K.Johannsen

• Uberørt af Kraften
  • Køn: Mand
Hey, som i overskriften?

Jeg mener at vi her har en oplagt mulighed for at dyrke et fællesskab som ærligt, hvis du læser dette, nok fylder mere end hvad man normalt forbinder med normalt, og det er ment på den bedste mulige måde :)
Hvis ikke her, hvor mødes i så, online, er der sider eller forums som jeg intet ved om?

Jeg har nu skrevet et par indlæg herinde, men endnu har jeg kun fået ét eneste svar, og det var fra da jeg meldte mig ind. Kunne vi måske gøre nogle tiltag for at få lidt liv herinde?

Vi er så heldige at vi lever i en tid, hvor vi kommer til at vælte os rundt i SW, mere end hvad nogen af os nogensinde har fået før! Der vil komme en film om året frem til 2020, derudover kommer tv-serie(r), collectibles, legetøj og alt muligt lækkert. Det kribler og sitrer over det hele på mig over alt det her.

Med andre ord, hvordan dyrker i jeres passion for SW i dagligdagen? Og kunne i venligst begynde at trække lidt mere af det herind så jeg kan være med i diskussionen? :)

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Aktiviteten her på forummet har været meget svingende de sidste par år, men på det seneste vælger folk mest til at ty til forummets Facebook side når det er at de vil diskutere ting. Efter min mening bør det være herinde vi er mest, men det er jo åbenbart sådan folk vælger at gøre.

Vi har et community i Danmark allerede. Det har ikke været så aktivt herfra, fordi brugerantallet også har svinget. Men siden 2005 har vi holdt arrangementer sammen, og det er der stadig et par stykker af om året, blandt andet vores årlige sommerlejr, hvor alle Skywalkere er velkomne :-) og mange af os kender hinanden rigtig godt efterhånden, men vi tager altid imod nye ansigter :-)

Der er også en del af herindefra der er medlemmer Rebel Legion og 501st Garrisons nordiske afdelinger, hvor vi blandt andet deltager i forskellige events i Danmark og andre lande. Der skal man dog have et godkendt kostume for at kunne være en del af det, men det er også en god bid af det danske community der.

En god mulighed i den kommende tid for alle at komme til noget, vil jo være den Star Wars messe som bliver hold i Randers i april. Der vil være en del af os til stede der også :-)

Så communitiet er der, man skal bare holde øjnene åbne :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

K.Johannsen

• Uberørt af Kraften
Det er da dejligt nyt :)

Jeg tror ikke lige at det ligger i kortene at jeg skulle kunne optages i 501st el. Lignende lige foreløbigt, men jeg må nok til at få gang i noget SW-aktivitet. Det lyder som om at det i Danmark er baseret meget på events og arrangementer, hvilket jo som sådan er dejligt. Så er det bare med at komme derud, i virkeligheden :)

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hvis man har lyst til at hjælpe 501st og rebel legion uden selv at have lysten til at være i dragt (eller pengene til det) kan man også deltage som det, vi kalder supporter - en uvurderlig hjælp for folk i dragter. En supporter hjælper med alle de praktiske opgaver i forbindelse med events; tage billeder, hjælpe med at få dragten på, uddele flyers og visitkort, være øjne og øre for dem, der ikke kan se, hente vand osv osv osv. :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Der har tidligere været en del skywalker arrangementer, som allerede skrevet. Desuden har der gennem mange år været afholdt Star Wars convention i Taastrup og før det Høje Taastrup, første convention (som jeg deltog i), fandt sted helt tilbage i 1997 og den seneste var i 2014.

Som skrevet kommer der convention i Randers den 11 april i år, hvor jeg igen er medarrangør (ligesom jeg var i Randers conventionen i 2014). Der vil være en del stande med merchandise, aktiviteter, konkurrencer for børn, foredrag (bl.a. afholder jeg et om vintage figurer og variationer) og så naturligvis de to skuespillere, som kommer og skriver autografer.

Senest Redigeret: 12-01-2015, 22:06:12 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

K.Johannsen

• Uberørt af Kraften
Jamen så er jeg heldigvis helt ved siden af :) Vi plejer at komme i Tåstrup, mig og ungerne. Og vi kunne såmænd nok have fundet på at tage til Randers også, hvis ikke det lige lå på deres mors fødselsdag. Personligt kan jeg ikke komme i tanker om bedre måder at fejre fødselsdag på men Hey, vi er alle forskellige :) Tanken om at være medhjælper spirrer dog i mit sind, det kræver lige nærmere overvejelse :)

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
I Legoland i juni er der Star Wars dage, her kommer ca 120 udklædte folk fra Nordic Garrison og Nordic Base. Hvis ungerne har en interesse i Star Wars, kunne det da være oplagt :) Som sagt er en del af os skywalkere også medlem af de to andre grupper, så du vil kunne hilse på en del af os herinde fra også :)

K.Johannsen

• Uberørt af Kraften
Jo, de fleste har nok mødt mig både i Legoland og på messen i Tåstrup, det er som regel mig der står og savler over alle uniformerne, heh heh :)

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
haha! Jamen, så kan det jo sagtens være vi har hilst på hinanden jo ;)

K.Johannsen

• Uberørt af Kraften
Det kan det såmænd sagtens ja :) Prøver altid at finde nogen at småsnakke lidt med når man nu endeligt er blandt ligesindede.