skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

skywalker.dk afbrudt Maj 2013

(Læst 2787 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I Have A Good Feeling About This :)
Hej skywalkere,

Som i nok har bemærket har skywalker.dk været uden forbindelse til internettet siden i går (22 Maj 2013) ca. kl. 18 og til for en lille halv time siden.
Min internetudbyder havde lavet ged i den i forbindelse med en planlagt opgradering af deres udstyr på centralen.
Selv efter flere opringninger kunne de ikke hjælpe, men alligevel må en af deres teknikere have fundet og rettet fejlen, for da jeg kom hjem fra arbejde og genstartede min fiber-boks, så kom der igen hul igennem.

Beklager afbrydelsen  :oops:

------------------------------------------------
OPDATERING Fredag d. 24 Maj 2013 kl. 17:48

Forbindelsen holdt ikke længe  :x
Faktisk kun et par timer inden jeg måtte genstarte fiberboksen.
Og i morges var forbindelsen væk igen.
Efter genstart virkede det fra ca. 06:40 til kort før kl. 9.
Derefter ringede jeg til internetudbyderen og har snakket med dem adskillige gange i løbet af dagen.
Men først her til aften blev der sat en tekniker på sagen.
Han kunne forholdsvis hurtigt påpege hvad der skulle ændres i fiber-boksen og efter jeg foretog den ændring kom internettet tilbage.
Lad os håbe at det var løsningen på problemet.
Jeg tillader mig at vente med begejstringen til internettet har kørt week-end'en igennem uden at blive afbrudt!

OPDATERING Mandag d. 27 Maj 2013 kl. 16:08

Efter skift af boks, kunne teknikeren og jeg konstatere at boksen fungerede korrekt.
Men jeg havde også foretaget en lille ændring af opsætningen!
En ændring som jeg havde googlet mig frem til.
Efter jeg satte boksen op som tidligere, kom problemet tilbage.
Boksen er nu indstillet med den lille ændring og alt skulle fungere, også efter 2 timers forbindelse :-)
Det mest mystiske er at boksen har kunnet fungere uden den lille ændring siden September 2012.
Det bliver lidt spændende at se kl. 17:41 om skywalker.dk bliver afbrudt eller stadig er i forbindelse med internettet.

Til de teknisk kyndige kan jeg sige at det er en dårlig idé at lave en port-forward på port 67 og 68.
De to porte benyttes nemlig til håndtering af DHCP og da fiberboksen får tildelt sin IP adresse via DHCP, går der kludder i DHCP kommunikationen.
Det var sandsynligvis årsagen til at forbindelsen blev afbrudt og at der nogle gange skulle mange genstarter til før forbindelsen blev genetableret.
Senest Redigeret: 27-05-2013, 16:09:09 af Obi-Wan
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Der er intet at beklage. Det er jo ikke din skyld, at de ikke har styr på sagerne. :-)

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Det er skønt at have Sky, tilbage online og som Mundi siger, så kan det jo heldigvis aldrig blive din skyld at din udbyder ikke har styr på sagerne. Men pyhh det har været hårdt, ikke at have mit Sky at kigge på  :-D
I reject your reality and substitute my own!!

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I Have A Good Feeling About This :)
Det ser ud til at problemet er løst nu!!
Efter skift af boks, kunne teknikeren og jeg konstatere at boksen fungerede korrekt.
Men jeg havde også foretaget en lille ændring af opsætningen!
En ændring som jeg havde googlet mig frem til.
Efter jeg satte boksen op som tidligere, kom problemet tilbage.
Boksen er nu indstillet med den lille ændring og alt skulle fungere, også efter 2 timers forbindelse :-)
Det mest mystiske er at boksen har kunnet fungere uden den lille ændring siden September 2012.
Det bliver lidt spændende at se kl. 17:41 om skywalker.dk bliver afbrudt eller stadig er i forbindelse med internettet.

Til de teknisk kyndige kan jeg sige at det er en dårlig idé at lave en port-forward på port 67 og 68.
De to porte benyttes nemlig til håndtering af DHCP og da fiberboksen får tildelt sin IP adresse via DHCP, går der kludder i DHCP kommunikationen.
Det var sandsynligvis årsagen til at forbindelsen blev afbrudt og at der nogle gange skulle mange genstarter til før forbindelsen blev genetableret.
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato