skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Feedback og meninger om EP III

(Læst 36676 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det har du selvfølgelig også lov til at mene. Vi undrede os bare hvorfor du ikke kan lide den :-)

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Det er faktisk en af de dybeste replikker i filmen, efter min mening. Det siger noget om hvor stærke Obi-Wans følelser var og er. Han elskede Anakin som en bror, og føler sig forrådt af sin bror. Han ta'r også efterfølgende stor interesse i at holde øje med Luke og beskytte ham og det inden han giver ham over til Beru og Owen.(Ses især i romanen).

En replik jeg ikke synes holder er, da Anakin lige har hjulpet Palpatine med at slå Mace ihjel, og så skal slutte sig til ham. Scenen holder bare ikke. :-P Den virker kunstig, og sådan 'hov, nu er skal jeg pludselig sith lærling og er ligeglad med hele mit liv, selvom jeg godt ved du manipulerer mig' agtig. Første del af scenen er fin nok, sidste del er også ok, men lige hans skift... nej, den virker forceret.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Darth Krellan

• The Great
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
De vidst også lige lavet en fejl, for Mace sparker jo palpatines lynsværd ud af vinduet, men da Yoda kommer har han lige pludselig stadig et lyssværd.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Nej det er faktisk ikke en fejl. Fordi Palpatine har et reserve Lyssværd liggende, så det passer fint nok sammen. :-)

Plo Koon

• STAR WARS Fan
  • Youngling
  • **
jeg vidste ikke han havde et reserve

det forklarer så hvorfor han har et i kampen mod yoda
Jeg flytter og er derfor OFFLINE i noget tid

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Nu er corusant en stor planet. *Mon ikke Palpy har været en smut den lokale lyssværdsbutik :-D

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Yeah right. Den lokale lyssværdsbutik, nu med kopier af Yodas sværd :-P :lol:

daniel-yoda

• den yngste mester i historien
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
jeg synes det meste af episode 3 er rimelig godt der er da ligesom i alle de andre film nogle scener jeg ikke er så vilde med men mit hade tidspunkt i filmen er slutningen fordi så er det slut med republiken og seperatisterne og ja der er ikke flere film  :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry: :cry:

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Star Wars universet er et så fedt univers at alle 6 film fortjener topkarakterer.
3'eren, fantastisk på mange måder, men er også den jeg har det sværrest med. Vi får at se hvordan Anakin bliver mere og mere mægtig og hvordan Sidious sidder i baggrunden og styrer begge sider og hvordan det fører til hvordan hele republikken er ved at gå i opløsning.
Og vi ser flere referencer til de den gamle trilogi, bl.a. Dødsstjernen og Star Wars bliver endelig bundet sammen. Obi-Wan er blevet medlem af jedi-rådet og vi ser for første gang Darth Sidous i kamp og så endda imod Yoda. Hvordan Douku let ordner Obi-Wan, men er chanceløs overfor Anakin. General Grevious, som dog ikke betagede mig så meget, men til gengæld en veloplagt Obi-Wan i kamp imod Grevious.

En masse fremragende episoder som man ikke andet end kan elske, men desværre er den også fyldt med ting som jeg havde det svært med. Anakins og Padmes dialog halter i den grad.

Da Darth Sidious skal anholdes så slår han på få sekunder tre jedi-riddere ihjel, det er komplet latterligt og selve kampen imod Mace Windu holder heller ikke. Anakin kommer lige i sidste øjeblik og redder Sidious, som umuligt kan vide at han vil komme lige der. Han kunne måske have holdt Windu lidt hen, men han stod klart til at tabe og jeg tror ikke på det var med i hans spil, det stod i hvert fald ikke særlig klart frem i filmen.
Og da Anakin stopper Mace Windu, hvorfor så hugge hånden af, det giver ingen mening. Han ville da altid bare sætte sit lyssværd imellem Windus lyssværd og Palpatine.

Og måden at Anakin bliver Darth Vader er alt for letkøbt. Darth Sidious gøres desværre også lidt latterlig. I begge hans kampe (Windu og Yoda) fremstår han som latterlig og ikke den kløgtige og beregnelige mægtige kriger af kraften, han er.
Og det allerværste i hele filmen er den alt for lange kamp mellem Anakin og Obi-Wan. Den går jo hen og bliver kedelig og så er det fuldstændig vanvittigt at Obi-Wan kan besejre Anakin på det tidspunkt. Anakin er på det tidspunkt langt mægtigere end Obi-Wan, hvilket bl.a. ses i kampen imod Douku, hvor Obi-Wan var chanceløs, mens Anakin ordnede Douku (en fremragende sith lord) så let som var han en padawan. Nå ja, og det foregår nogle få centimeter over lava som er over 1500 grader C. Intet levende kan opholde sig der, men flot lavaplanet.

3'eren gør også at alletiders største filmskurk, Darth Vader, bliver ynkelig. Det kunne være lavet meget bedre så Darth Vader kunne have bevaret sin status.
Stadig en fantastisk film, men der er godt nok en del ting jeg ikke syntes ret godt om.