skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk fylder 20 År

Jedi Træning på Dagobah

(Læst 11953 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Hm...jeg synes altså selv det jeg postede ovenfor er en rimelig god forklaring af, hvad der sker i hulen. Jeg holder mig stadig til at: "It's a mirror to show what's inside your mind" og at det viser dig noget vigtigt omkring dit liv.
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Citat fra: Kyle Katarn
Jeg tror nu at den fortæller en hvad ens værste fjende er eller måske hvad man skal vogte sig imod eller måske ens værste mararidt som man skal overvinde. Luke dræber Darth Vader. Men finder ud af det er ham selv. Det gav måske ikke meget mening i starten. Men senere finder vi jo ud af Luke er ved at blive en ny Darth Vader. Han mister sin hånd og er lige ved at "joine" Darth Sidious som hans apprentice. Måske er det denne "vision" som får ham til at vende sig tilbage i lyset fordi han indser at han bare vil blive en ny Darth Vader.

Det tror jeg.

Helt enig i den fortolkning, sådan har jeg også fortolket denne scene.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Kraven

• Gæst
jeg tror den skal forstås på denne

Luke : whats in there.
Yoda : only what you bring with you
(luke skal til at tage sit bælte med våben på da yoda siger
Yoda : you will not need those
hvorefter look tager det på alligevel)

Sorry hvis det ikk er helt præcist skrevet.

det jeg tror er Luke bragte et våben derfor "valgte" han at møde kamp derinde....

og det han ser sig selv kommer af hans følelser og et syn på fremtiden HVIS han vælger den mørke side og hva slægt han er af..

kan være jeg tager fejl men sådan har jeg altid opfattet det

Mace_windu

• Gæst
Citat fra: Ganner Rhysode
Hej.... det kan vist tolkes på forskellige måder. EU-kanonisk set (altså ifølge Expanded Universe) boede der en Dark Jedi inde i hulen lang tid før Yoda flyttede dertil (så vidt jeg husker.) Det forklarer hvorfor hulen er så 'dunkel' og har denne her 'mørke tilstedeværelse' som man kan føle hele tiden. Jeg har en teori om at hulen måske virker som en slags iscenesætter til at fortælle dig noget du har brug for; Luke bruger den i 'Heir To The Empire' til at få et syn af Mara Jade, og i ESB får han et syn af sig selv inde i Darth Vader - er det mon et hint til at Luke og Vader er beslægtede?

Det lyder lidt som en gang pladder, og det er fordi jeg selv er ret usikker på det. Men det en fed disskution

okay jeg har læst jedi akademiet og der står der at luke kæmper mod en klon af sig selv(jeg troede heller ikke på det da jeg så det) når men så ville jeg bare spørge om det var rigtigt eller det bare er sådan Kevin j. Anderson har troede det hang sammen.?

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Kan vi ikke prøve, at adskille EU teorierne fra filmene. EU laver bare rod i sagerne.  :? Kloner og mørke Jedier min bare r.. :evil:
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Den klon du henviser til, har heller ikke noget at gøre med det syn, Luke oplever i ESB. Det er en helt anden episode.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Kafka

• Gæst
ja.. please vær sød at holde EU adskilt fra filmene.. de har intet med hinanden at gøre.. og f**ker bare ting op.

og vil give dig ret.. klon og mørk jedi min bare r***

Yoda fortæller om hulen som "a domain of evil" ... et sted der er proppet med dark side. Og . luke spør: Whats in there? hvortil Yoda svarer: only what you bring with you... your weapons you will not need them.

Hvad Luke møder derinde er i sandhed hvad han bringer med sig. Og våbene vil nok symbolisere hans vrede imod Vader. Som jeg ser det, er det der sker i hulen både et symbol på at Luke skal passe på den mørke side, og ikke ende som Vader, OG.. et hint til Vaders forhold til Luke.

udover det, beskrives det også tit som en jedi test. Altså.. opholdet i hulen er en del af Lukes jedi træning. Som Luke fejler katastrofalt..

som Yoda siger senere: Remember your failure in the cave!

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Det viser hvor lille skridtet mod den mørke side er. Luke besgår den fatale fejl at angribe og tager dermed et skridt mod den mørke side, og følger han den sti vil hans skæbne blive den samme som Darth Vader's.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Observer_DK

• Jedi Mester
  • I'll never join the dark side.
Heldigvis er Luke i en mere stærk psykisk tilstand end Anakin var da han blev til vader.

Men i grunden er det vel naturligt at når Yoda siger, your weapons, you wont need them, så tager man sit saber med alligevel.

Jeg tror at det er en refleks at tænke, NÅ så er den helt gal dernede i grotten.
For ligemeget hvor meget man gerne vil stole på Yoda, så vil den man være lidt nervøs ved at skulle derned tror jeg.
Star Wars er tilbage og jeg ligeså.

master jonas

• master jonas
  • Føler Kraften
  • *
  • master jonas the best master ever
det er en prøve  :-D
i love star wars!!!!!!!!!!!!!!

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
Yoda sige kun det du tager med dig det er vel nok det han tænker eller frygter vil jeg tro
hehe ja elsker star wars

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Neeej, det er nok ikke det. Det er nok mere ment som, at det ikke kun er det fysiske han tager med sig, men også det han har af tanker og spørgsmål i hovedet. Og det at han har lyssværdet med sig, skaber en konflikt vel.

Det er svært at sige. Det er nok meget filosofisk ment.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Cave scenen er noget af det fedeste i OT.
Man kan jo tyde det på flere måder.
1) Vader er et billede på hvad luke kan blive hvis han vælger forkert (altså bliver ond)
2) et lille hint om hvad der er bag vaders maske. Altså lukes eget blod.
3) når luke nu vælger at tage våbnet med vælger han at møde det ukendte med frygt = dark side
4) frygten lyser ud af luke og det jo lidt samme historie som nr 3

Og find selv på flere grunde til at Luke render ind i vader og at lukes hoved er bag masken.

Husk at the Cave er et sted hvor the dark side hærsker.