skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

forskellen på Star Wars: The old republic og Star Wars: KNIGHTS of the Old Repub

(Læst 5141 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • may the force be with you
hej alle ville bare spørge hva forskellen er på Star Wars: of the Old Republic og så Star Wars: KNIGHTS of the Old Republic

og koster det noget spille hver månede ?

ville være meget glad for et hurtigt svar da et af spillende er på tilbud som snart udløber ;)
hehe ja elsker star wars

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
KOTOR er  et normalt computerspil, som har forskellige baner og missioner i forhold til om man vælger at være light eller Dark Sider.

The Old Republic bliver som WOW et onlne spil hvor man mere lever sig ind i spillet og ens beslutninger får indflydelse på i hvilken retning din karakter ender i. og ja, man skal betale et kontingent om måneden for a spille med. Det er også noget man skal registreres til online.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
okay tror jeg vælger the old republic  :wink: hvad koster det i måneden ?
hehe ja elsker star wars

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Sanity is for the weak
Knights of the Old Republic (forkortet: KotOR) er et glimrende spil, og blandt de bedste rollespil til computer efter min mening. Det kræver at man kan lidt engelsk for at få noget ud af historien, men det det samme vil jeg mene gælder for The Old Republik (forkortet: TOR)

Der er to KotOR-spil. 1'eren foregår nogle år før 2'eren, og de er begge værd at spille. De er 'gammeldags' computerspil, hvor du ikke behøver være online for at spille, og ikke betaler mere end hvad det koster at købe spil-cd'erne. De er begge gamle spil, så de kan sikkert fås billigt mange steder. Ulempen er, at de måske en dag går hen og udgår, så de ikke er til at få fat i. Der er flere måder at klare de fleste 'baner' på, og i hvert fald i 2'eren kan du også få indflydelse på om dine rejsekammerater bliver gode eller onde, og nogle kan du træne til at blive jedier hvis du har indflydelse nok. Der er altså masser af muligheder for at få indflydelse på spillet her, og jeg har efterhånden spillet det igennem flere gange :)

TOR foregår efter de to KotOR-spil. Om det bliver godt eller skidt får vi forhåbentlig lov at afprøve snart ;) Der er dog endnu ingen udgivelsesdato, og heller ikke endelig pris på det. Du kan godt forudbestille det, men det vides altså ikke endnu hvornår det kommer. Jeg gætter på at de udgiver det lige før jul, så det kommer til at ligge under en masse folks juletræer...
Du køber først spillet, hvori der vist er 30 dages spilletid. Derefter betaler du hver måned for at spille, og prisen bliver muligvis (dette er dog kun et vildt gæt fra min side) omkring 100 kr/måned. Du skal være online for at spille.

Alt i alt vil jeg anbefale dig at købe KotOR 1 og 2, de er begge fremragende spil. Skulle du så få lyst til mere, kan du jo altid give dig i kast med TOR :-)

Håber det gav lidt klarhed.

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Benji K

• Føler Kraften
  • *
SWTOR foregår 300 år efter the Exile, som man spiller i SWKOTOR2TSL

Spillet blir næsten det samme, men med over 40 companions man kan vælge imellem i spillet eller får. Kommer an på hvor du pejer hen af Light eller Darkside point.
Senest Redigeret: 25-09-2011, 00:23:27 af Benji K

wOOOOt

• Uberørt af Kraften
  • *
SWTOR foregår 300 år efter the Exile, som man spiller i SWKOTOR2TSL

Spillet blir næsten det samme, men med over 40 companions man kan vælge imellem i spillet eller får. Kommer an på hvor du pejer hen af Light eller Darkside point.

Du får det til at lyde som om man kan vælge mellem 40 companions. Det kan man ikke.

Du kan vælge imellem at spille 8 classes, som hver har sin egen kæmpe storyline. Hver class får adgang til 5 Companions, som alle er med på dit skib når du når til max lvl 50. 8 classes x 5 = 40 total i spillet.

Hver class story svarer i størrelse til ca. 2x Kotor. Der er estimeret omkring 200 timers gameplay pr. class.

Og det svarer til at spille KOTOR bare Online med 5000 andre på serveren samtidig. Du kan vælge at spille solo, men der er meget content i spillet der kræver at du også spiller i grupper.
En gruppe er 4 personer, og så er der større raids for 8 og 16 spillere i endgame.

Release date og måneds priser står her:
http://www.semperdanica.dk/showthread.php?37218-22.-Dec.-Launch-Date-for-STAR-WARS-The-Old-Republic-Announced

Og her har vi en SWTOR guide med alle de basale info fra spillet, nemt sat op og på dansk.
http://www.semperdanica.dk/showthread.php?35399-SD-s-SWTOR-Guide-også-i-det-åbne-forum.

mvh
w

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Det ved jeg godt, lavede bare et forkortet svar.

Og hvorfor sender du ikke direkte til hjemmesiden end din guild??

www.swtor.com
Senest Redigeret: 02-10-2011, 16:32:27 af Benji K

wOOOOt

• Uberørt af Kraften
  • *
Det ved jeg godt, lavede bare et forkortet svar.

Og hvorfor sender du ikke direkte til hjemmesiden end din guild??

www.swtor.com

Well, din forkortede version er forkert!
Og hvilke companions du får afhænger heller ikke af dine dark eller light side valg.
Det har kun indflydelse på hvor godt dit forhold til din companion bliver.

Og jeg linker til min guild for at lave reklame for guilden. Vi rekrutterer jo nye medlemmer til SWTOR.

mvh
w

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Har du da prøvet demoen??, det fik jeg bare ud af at se videoen på TOR. Kan man søge ind hos dig med en anden toon? for min Main skal være medlem af min amerikanske guild fra SWG.
Senest Redigeret: 04-10-2011, 04:30:40 af Benji K

wOOOOt

• Uberørt af Kraften
  • *
Har du da prøvet demoen??, det fik jeg bare ud af at se videoen på TOR. Kan man søge ind hos dig med en anden toon? for min Main skal være medlem af min amerikanske guild fra SWG.

Der er ingen demo. Der er Beta, og ja der var jeg med i sidste Beta test i Juli.
Og så har jeg været til et BW og EA lukket Hands on test arrangement, og jeg skal
til Stockholm den 15. til endnu et arrangement.

Og Nej, du behøver ikke søge ind hos os, hvis SD ikke bliver din primære guild.
Desuden har jeg på fornemmelsen at du ikke er fyldt 18 endnu ;o) Og vi tager kun 18+ ind.

GL med din US guild.

mvh
w

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Tror da jeg vil bruge lige meget tid på begge? Er skam ikke begrund jeg vil have en beta test, hvis det er det du tror?. For har pre ordered det? Men være medlem af en dansk guild også. Har da gennemgået din guild rimeligt, men hvis det er fordi i holder fester osv og har en lidt for høj standard for hvem skal ind i guilden, respektere jeg da det .
Senest Redigeret: 04-10-2011, 15:41:19 af Benji K

wOOOOt

• Uberørt af Kraften
  • *
Tror da jeg vil bruge lige meget tid på begge? Er skam ikke begrund jeg vil have en beta test, hvis det er det du tror?. For har pre ordered det? Men være medlem af en dansk guild også. Har da gennemgået din guild rimeligt, men hvis det er fordi i holder fester osv og har en lidt for høj standard for hvem skal ind i guilden, respektere jeg da det .

Hej Benji

SD har kørt i 9 år med en fast regel om at vi ikke tager unge under 18 år ind.
Den ændrer vi ikke på.

Er du over 18, så er du velkommen til at skrive en ansøgning.

mvh
w

Benji K

• Føler Kraften
  • *
>Det er jeg, men er jeres guild at man også skal oprette en profil og være rimelig tit online på den og skrive på SD hjemmeside??

wOOOOt

• Uberørt af Kraften
  • *
>Det er jeg, men er jeres guild at man også skal oprette en profil og være rimelig tit online på den og skrive på SD hjemmeside??

Vi har en ret krævende ansøgnings procedure.
Her før release, der kommer ansøgerne først på trial efter vi har set dem på forummet i nogle uger, og lært dem at kende.
Du skal lave en profil, og skrive en ansøgning, og holde den aktiv og deltage på forummet.
Man skal ikke søge ind til SD, medmindre man virkelig mener det.
SD er ikke kun en MMO guild, det er også et socialt netværk hvor guildmates bliver mmo nørd venner.

Hvor gammel er du så lige?

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Jeg er 32, men kan vel sende en ansøgning en dag, spiller nu kun de genrer nu som jeg synes om i MMO.