skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Filmenes rækkefølge...

(Læst 2918 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

fred201092

• Gæst
Jeg er ny bruger på forummet, og som mit første indlæg, vil jeg egentlig gerne høre jeres mening om hvilken rækkefølge de seks "kanoniske" film bør ses i.
Personligt er jeg af den opfattelse af for at filmener bør ses i rækkefølgen:

A New Hope,
The Empire Strikes Back,
Return of the Jedi,
The Phantom Menace,
Attack of the Clones,
Revenge of the Sith

og ikke den kronologiske række følge. hvilken effekt mener i at man opnår ved at se dem på forskellige måder. hvis man bare vil have serien serveret på et sølvfad, uden noget besvær, er 1,2,3,4,5,6, selvfølgelig en god række følge, men min mening er at George Lucas' intention af perceptionen af det mystiske universet kommer bedst til udtryk i den originale rækkefølge.

hvad er jeres meninger? jeg ville elske at høre dem..

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Jeg mener, at hvis man vil se dem i historisk korrekt rækkefølge, er det 1-6 og ikke 4-6-1-3. Jeg har ikke noget imod at se den gamle trilogi som det første, men hvis man som nybegynder indenfor SW filmene måske ikke helt kan finde hoved og hale i historien, er det måske det bedst at se den fra start til slut.

Tiden er jo også en anden, end den var, dengang filmene kom frem første gang. Dengang var der mere mystik bag figurer som Vader og Palpatine, men nu er PT der jo for en grund, for at have historien om Vader/Anakin fra start til slut.

Og velkommen til Skywalker, forresten :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • There is another Skywalker!
hvad med at starte med

stjernekrigen
og se emperiet slår igen og jediridderen vender tilbage

også glemme resten.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Altså, at sige, at man får noget som helst af Lucas' mening ud af, at se de gamle først, mener jeg er forkert - men jeg er så også en af dem, der mener, at Lucas i høj grad had "made it up as we go" mht historien osv. Mystikken er alligevel væk, når man kender universet og historien, så man får heller ingen overraskelser gemt, ved at se de tre sidste først :)

Herhjemme ser vi altid filmene i rækkefølgen 1,2,3,4,5,6 - så har vi også gemt det bedste til sidst ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Ser dem nu oftest i den korte rækkefølge:

Episode IV
Episode V

og så er der egentlig ikke grund til at se mere, med mindre man lige snupper dem en gang til :-)
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
mara

jeg tror du har helt ret i at G.L. lavede historien hen af vejen. Måske der var nogle ideer til forhistorie osv. Og hvis man ser lidt kritisk på stjernekrigen kontra empriet slår igen og jediridderen vender tilbage så er de 2 sidste film bare en remake af stjernekrigen.