skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Slave 1 eksploderer i Clone wars serien men genopstår i Empire Strikes Back?

(Læst 3079 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

hellbanker

• Uberørt af Kraften
  • *
Hej er der nogle af jer kløgtige Lucas hounds der kan forklare mig hvordan Boba Fett flyver i Slave 1 i empire Strikes back, når det styrter ned og eksploderer i Clone Wars seriens anden sæson?  :| :roll:

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Jeg har ikke set pågældende afsnit. Men, har måttet ty til Wookieepedia og det eneste jeg i nærheden har kunnet komme til den beskrivelse du fortæller om, er at det blev meget beskadiget under en konfrontation med Aurra Sing. Hvis ikke WP er blevet opdateret med det, så ved jeg ikke hvad jeg ellers kan sige til det, for som du selv pointerer, har han skibet i OT og faktisk også i de senere bøger.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

hellbanker

• Uberørt af Kraften
  • *
Også i wookiepedia står der: "...After Tano pursued her, she fled on Slave I, but because of a wing failure caused by Tano, the ship crashed." og i samme sætning står der videre:"...Sing was presumed dead by the Jedi. Unknown to them, Hondo salvaged her out of Slave I's wreckage."

Tror Lucasfilm ikke helt har styr på deres historier  :|

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Det kan du meget vel have ret i. Men, jeg vælger også for det meste at ignorere CW serien, da den allerede har ændret nogle ting ved den SW historie jeg kender.

Fejl sker og det kan være, at Lucas ikke altid er der, for at finde dem.

Det kan også være, at Boba fandt et lignende skib sidenhen. Who knows. På WP står der også, at Slave I blev erstattet af Slave II-IV. Men, det er svært at sige, hvad der er gået igennem hovederne på dem der skabte serien.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • All I did, I did it for you... To protect you
jeg vil sige at CW er til at hoppe op og falde ned på,
Det kan du meget vel have ret i. Men, jeg vælger også for det meste at ignorere CW serien, da den allerede har ændret nogle ting ved den SW historie jeg kender.

jeg vil sige at Cw er til at hoppe op og falde ned på, i modsætning til unleashed, men desværre er det canon. fejl sker og der findes skibe der ligner.

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

hellbanker

• Uberørt af Kraften
  • *
I skal ihvertfald have tak for at bringe lys over sagen :-) jeg blev bare lidt forvirret, da jeg så CW.

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Selvom Slave I styrter og bliver omdannet til et vrag i CW, kan det jo godt ske, at nogen vælger at restaurere rumskibet. Så vidt jeg har læst mig frem til, er det vist også det der sker. Slave I bliver genopbygget af en jeg ikke lige kan huske navnet på. Efterfølgende skifter Slave I hænder nogle gange, før Boba Fett igen tager skibet tilbage.

Om ikke andet, så findes der ikke særlig mange Firespray rumskibe i omløbet. Oprindeligt var det kun en prototype, som blev lavet i 6 eksemplarer. De 5 andre gik tabt og det er først da Kuat Drive Yards overtager licensen omkring Galactic Civil War, at Firespray-klassen når produktionsbåndet. Derfor tror jeg på, at det er den oprindelige Slave I Boba Fett stadig flyver rundt i i OT. Slave II-IV er helt andre rumskibstyper.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

hellbanker

• Uberørt af Kraften
  • *
wow! det var da vildt! hvor har du al denviden om Bobas rumskib fra? ja er dybt imponeret he he :-) ok så slave II-IV er andre typer? nogle steder man kan se dem? tak for det fyldige svar  :mrgreen:

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Man ser Boba Fett flyve i Slave II i tegneserien Dark Empire. Han ligger i baghold og forsøger at angribe Han på Nar Shaddaa. Slave IV er Boba Fett's rumskib i historien Last One Standing, som findes i samlingen Tales of the Bounty Hunters. Man kan dog ikke se den. Man hverken ser eller hører noget om en Slave III, men logisk set, må der jo være en ud fra nummerrækkefølgen.

Hvis man spoler historien længere frem til Yuuzhan Vong krigene og Darth Caedeus krisen flyver Boba Fett dog igen rundt i Slave I, så den var ikke gået helt tabt, selvom Boba Fett tidligere valgte andre rumskibe.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor