skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

vader med dobbelt lyssværd?

(Læst 10427 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

darth_netrom

• Føler Kraften
  • *
  • Køn: Mand
  • The force is strong in this one
Kunne det ikke have været mega fedt hvis vader havde haft et dobbelt lyssværd.

Personligt synes jeg. Men det er jo nok fordi vader er min yndlings og det samme med et dobbelt lyssværd :evil:
Alt det gode som kommer til dem der venter. Er det ikke bare rester fra dem der kom først?

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
  • Run jedi run you've only prolonged the inevitable
Nej det ville være mega øv.

Dobbelt lyssværdet er som jeg ser det noget der passer til en akrobatisk, teknisk stærk kriger som Darth Maul.

Vader har lidt af samme elegance over sig som Dooku. De bruger ikke våbnet ret tit, og en stor del af deres tid går med at styre tropperne og træffe vigtige beslutninger.
Maul er et hemmeligt våben, en tankeløs dødsens farlig sith der bare adlyder sin herre.
Synes klart det er fedest Vader bruger et standart saber. Det passer ikke til Vader at springe rundt som Maul gør det.

I øvrigt synes jeg også Maul kæmper aller fedest der han kun tænder den ene side af sit sværd mod Qui-gon på Tatooine og da Obi hugger hans sværd i to dele - der får man virkelig at se hvor hurtig han er i forhold til Obi.
Senest Redigeret: 27-03-2011, 17:37:51 af Darth Mammon
The unsuspecting fools, know not what awaits..

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Dobbeltlyssværd er totalt upraktisk at kæmpe med. Ikke nok med, at man i forvejen med et lyssværd, skal gøre sit med, ikke at skære kropsdele af sig selv og duellere mod en anden, med et dobbeltlyssværd, skal man holde styr på begge klinger, duellere med en anden og sørge for, man ikke skærer noget af sig selv. Selvfølgelig har jedier og Siths den fordel, at have Kraften på sin side, men ... nej, det er ikke prakitisk.

Vader vil have sit hyr med det, især når man, som Mammon siger, tænker på, at ikke er lige så akrobatisk som Maul er.

Et dobbeltlyssværd gør det også sværere at forsvare sig selv. Det er et længere sværd at kæmpe med og det har sine ulemper fra visse vinkler, når det kommer til at blokere for at forsvare sig selv, hvor det er langt nemmere at kæmpe med et med enkeltklinge.

Det ser fedt ud, men det er knapt så fedt, hvis man ikke er i stand til at håndtere sværdet ordentligt. Det vil blive en kort kamp.
Senest Redigeret: 27-03-2011, 18:09:51 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

darth_netrom

• Føler Kraften
  • *
Det er sgu nogen gode argumenter begge 2 så jeg må vist bøje MIG i støvet :wink:
Men ja maul har en virkelig fed teknik og tror heller ikke vader kunne mestre det.ink:
Alt det gode som kommer til dem der venter. Er det ikke bare rester fra dem der kom først?

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
Tror såmænd godt han kunne hvis han ville. Men tag ikke fejl - vader er langt stærkere end maul og ville ikke engang behøve at tænde sit lyssværd for at besejre ham.
Han ville bare løfte ham  med kraften og tyre ham ind i væggen så alle hans knogler i kroppen brækker.

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
Tja, man ved aldrig. Jeg mener ikke at have set noget om ''hvordan'' stærk Maul er, Når han dør i TPM,  finder vi jo ikke udaf helt hvor stærk han er.

(et glad øjeblik, hvor man kan bruge sin ''nye'' Encyclopedia)

Og ifølge den har Maul, ligesiden han var lille blevet trænet til at være et våben. Han stiller ikke spørgsmål til de onde ting han gør og som den beskriver også hvordan han ''bare'' går i krig med Obi og Qui-Gon.

Men okay, lidt of topic.

Jeg tro nu nok vader ville kunne bruge et dobbelt lyssværd.

- Marster 

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
Citér
Tja, man ved aldrig. Jeg mener ikke at have set noget om ''hvordan'' stærk Maul er, Når han dør i TPM,  finder vi jo ikke udaf helt hvor stærk han er.

(et glad øjeblik, hvor man kan bruge sin ''nye'' Encyclopedia)

Og ifølge den har Maul, ligesiden han var lille blevet trænet til at være et våben. Han stiller ikke spørgsmål til de onde ting han gør og som den beskriver også hvordan han ''bare'' går i krig med Obi og Qui-Gon.

Men okay, lidt of topic.

Jeg tro nu nok vader ville kunne bruge et dobbelt lyssværd.

- Marster

Nej, men jeg bygger min påstand på at trods han er blevet trænet siden han var helt lille, er han ikke stærk eller betydningsfuld nok til at de store jedi mestre føler ham. Han får tæv af en padawan, er godt klar over det er Obi-wan som må regnes for at være bedre end gennemsnittet, men da Anakin er nogenlunde samme alder kæmper han og kan for en kort periode hamle op med selveste Dooku der var en af de stærkeste jedier, da han var jedi og må regnes for at være pænt stærk og betydningsfuld sith siden han kan fylde rollen som leder af CIS så godt at ingen fatter mistanke. Darth Vader hamler også op med Obi-wan da han er blevet jedi mester og medlem af rådet og som jeg ser det dominerer han kampen og Obi-wan har virkelig problemer, det er kun vaders overmod og dumdristighed der er skyld i Obi slipper med livet i behold og Vader ender i dragten.

Så ud fra hvad vi har set i filmene af kampe må jeg konkludere at Vader er langt stærkere end Maul og lad os ikke glemme han er den udvalgte og siges at være undfanget af selve kraften.

Men jeg synes også Maul er mega sej og duel of the fates er min yndlings duel ever.  :-D

darth_netrom

• Føler Kraften
  • *
Hvis det udelukkende var force power ville :| vader vinde. Men jeg tror nu at maul ville vinde hvis det kun var duel. Grunden til at anakin styre r kampen mellem ham og obi er jo fordi obi har stærke følelser med så han mister fokus da han selv siger anakin er som en bror for ham. Vader er jo sådan set kun stærk i de sidste film fordi der ikke er andre sith til at udfordre ham. Tænker kun filmmassigt nu..... :| :|

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
Hvis det udelukkende var force power ville :| vader vinde. Men jeg tror nu at maul ville vinde hvis det kun var duel. Grunden til at anakin styre r kampen mellem ham og obi er jo fordi obi har stærke følelser med så han mister fokus da han selv siger anakin er som en bror for ham. Vader er jo sådan set kun stærk i de sidste film fordi der ikke er andre sith til at udfordre ham. Tænker kun filmmassigt nu..... :| :|

Er helt uenig med dig :-D

Du skal tænke på at de "gamle" film er gamle :-o :lol:.. Og derfor er det vi ser med hensyn til sværdkamp ikke prangende i forhold til de nye film. Det er ren og skær manglende teknologi der er skyld i det ser ud som om de er meget bedre til at slås i de nyere film. Selvfølgelig er Vader og Obi ældre mænd i de gamle film. Men det er Dooku også og han er pænt syg alligevel, ligesom Yoda i de nyere film. Jeg mener Vader til hver en tid ville kunne smadre Maul, både med kraften men også på ren og skær dygtighed. Hvis du læser nogle bøger om ham samt diverse personkarakteristika på nettet står der beskrevet han er en uhyre dødbringende sith lord. Vi skal heller ikke glemme han er hovedmanden bag Jedi purge + det faktum at han er den udvalgte med det højest målte medi-chlorian tal nogensinde og i en rigtig ung alder faktisk er en af jedi ordenens stærkeste jedi. Som Palpatine siger: "They need you, more than you know" i ROTS.

Med hensyn til battle of heroes så mener jeg helt klart Anakin dominerer kampen hovedsageligt fordi han er en dygtigere sværdkæmper end Obi-Wan. Læste en avisartikel på det tidspunkt hvor ROTS kom ud (2005) hvor Lucas selv udtalte at på 13 tals skalaen ligger Anakin på 9 rent teknisk hvor Obi ligger på 8, men på erfaring, visdom og klarsyn er Obi-Wan stærkere end Anakin, grundet hans alder men selvfølgelig også hans personlighed. Jeg enig med dig i Obi er plaget af sine broder følelser for Anakin, men da han i deres lille snak inden kampen går i gang indser hvor langt ude Anakin tolker jeg det som om at han affinder sig med tingenes tilstand og gør alt hvad han kan for at vinde. Han bliver bare overrumplet af Anakins had og langt mere brutale kampstil som han har udviklet efter han er blevet Darth Vader. Hvis du lægger mærke til kampen, er Obi hele tiden på tilbagetog. Anakin presser ham tilbage konstant og alt hvad han får ind er nogle spark hist og her, men han er ikke i stand til at bremse Anakin før han er heldig/klog at hoppe op på bakken hvor han ved Anakin ikke kan overrumple ham.

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • All I did, I did it for you... To protect you
Med hensyn til battle of heroes så mener jeg helt klart Anakin dominerer kampen hovedsageligt fordi han er en dygtigere sværdkæmper end Obi-Wan. Læste en avisartikel på det tidspunkt hvor ROTS kom ud (2005) hvor Lucas selv udtalte at på 13 tals skalaen ligger Anakin på 9 rent teknisk hvor Obi ligger på 8, men på erfaring, visdom og klarsyn er Obi-Wan stærkere end Anakin, grundet hans alder men selvfølgelig også hans personlighed. Jeg enig med dig i Obi er plaget af sine broder følelser for Anakin, men da han i deres lille snak inden kampen går i gang indser hvor langt ude Anakin tolker jeg det som om at han affinder sig med tingenes tilstand og gør alt hvad han kan for at vinde. Han bliver bare overrumplet af Anakins had og langt mere brutale kampstil som han har udviklet efter han er blevet Darth Vader. Hvis du lægger mærke til kampen, er Obi hele tiden på tilbagetog. Anakin presser ham tilbage konstant og alt hvad han får ind er nogle spark hist og her, men han er ikke i stand til at bremse Anakin før han er heldig/klog at hoppe op på bakken hvor han ved Anakin ikke kan overrumple ham.

lige præcis der bliver jeg nød til at blande mig lidt.
jeg mener helt bestem Nick Gillard sig i bag om materialet at obi og Anakin ligger helt ens kampteknisk og hvor dygtige de er, det der giver Anakin overhånden i den kan er at han ikke behøver at holde tilbage og kan tappe ind i den mørke side af kraften. altså han når level 9 hvor obi er level 8.
Senest Redigeret: 03-04-2011, 19:33:05 af Leia Skywalker

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

darth_netrom

• Føler Kraften
  • *
I sværd kampen kan det godt være at de ligger meget lige. Og det er nok rigtig nok at det er fordi obi holder igen og anakin ikke gør. Men synes nu stadig ikke obi er så dygtig med et sværd. imod griveus er han jo bare heldig. Det eneste tidspunkt han kæmper flawless på er imod maul. Men der lader han jo også en lille smule had komme med.

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
jeg vil ikke mene ikke han kæmper ikke flawless, han bliver trodsalt skubbet ud over kanten af maul og han giver efter til had efter qui-gon bliver stukket. det vil jeg langt fra kalde flawless og på den note vil jeg jo også sige at der er stor forskel på vader, pre og post dragt og epiii vader og epiv vader.

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
jeg vil ikke mene ikke han kæmper ikke flawless, han bliver trodsalt skubbet ud over kanten af maul og han giver efter til had efter qui-gon bliver stukket. det vil jeg langt fra kalde flawless og på den note vil jeg jo også sige at der er stor forskel på vader, pre og post dragt og epiii vader og epiv vader.

Undskyld, men jeg forstår ikke et hak af det du skriver :?.

Ikke for at lyde negativ eller noget, men det en rigtig god idé at læse ens post igennem før man sender den, man kommer tit til at lave stavefejl, skrive flere ens ord eller formulere sætninger der er noget vrøvl hehe..  :roll:

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Hvad jeg vil mene, at Anakin ('s ovenstående post) mener, er at det at Obi-Wan idet hele taget ikke var flawless, netop fordi han gav efter for hadet i et kort øjeblik, og se hvad der skete; han røg ud over kanten.

Det er ikke jediernes ... way, at give efter for hadet, eller at lade ens følelser styre én. Det er netop det der gik galt med Anakin, da han faldt til den mørke side. Obi-Wan nåede, i kampen mod Maul, at få styr på sine følelser og besejre Maul, der åbenbart ikke var årvågen nok til, selv at slå ud med sit lyssværd mod Obi, da han hang i luften over ham.
Senest Redigeret: 30-03-2011, 17:18:13 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
det var basically det jeg ville sige ja.