skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

PT eller OT

(Læst 4666 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

daniel-yoda

• den yngste mester i historien
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • may the force be with you
ja er du til PT eller OT bedøm meget gerne hvorfor og hvilken film du så synes er bedst

altså jeg er mest til PT jeg synes de er bedst flest store kampe bedre lyssværds kampe bedre teknologi da de lavede filmene og alt sådan noget
min ynglings må så nok være The Phanton Menance eller Attack Of The Clones

Clone_Commando66

• Star Wars Kotobukiya Collector
  • Jedi Ridder
  • Commander Cody the time has come. Execute Order 66
den er nok den slags Star Wars fan der er vildt med dem begge og cw

Millenium

• Uberørt af Kraften
  • *
Jeg er mest til OT da jeg syntes at skuespillet er meget bedere og at lyssværdsduellerne og kampscenerne er federe end i i PT :-) Til gengæld vil jeg sige at duellen imellem Obi Wan og Darth Vader i Revenge Of The Sith er fantastisk :-)

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Hvad er PT og CW? Der er kun tre Star Wars film til dato (5 hvis man tæller de to Ewok-film med).

For mig mangler PT noget, der gør de ikke er rigtige SW film i mine øjne, men dermed ikke være sagt, at de er dårlige film, på niveau med de tre originale kommer de dog aldrig.

Med hensyn til hvile der er bedst lavet rent effektmæssigt, må man jo tage med i betragtning, hvornår de er produceret, og set i det lys er OT klar bedst, der var aldrig set noget lignende, da de udkom, hvorimod PT ikke var skelsættende for specialeffekter på samme måde.
Senest Redigeret: 12-03-2014, 21:21:27 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Wulff, de er stadig SW, selvom nogle måske mener at de ikke er rigtige SW film. så der er seks, plus tre kommende, om de så ikke er på samme niveau som de tre gamle eller ej. Og for fremtidens generation af SW fans, er det ikke de gamle film der betyder mest, men Clone Wars. Ewoks filmene hører måske nok mest under det man kalder spin-offs ligesom man vel også kan kalde Clone Wars serien.

Men hver sin mening :-) kommer nok an på hvilken generation man er fra :wink:

Må dog være uenig med dig i, at PT ikke var skelsættende effektmæssigt. Nej, ikke på samme niveau som de gamle film, fordi dengang var de med til at redde en døende filmgenre. Men Lucas gjorde igen noget med de nye film, som var skelsættende for hvordan andre film laves idag, special effects mæssigt, blandt andet Ringenes Herre.
Senest Redigeret: 12-03-2014, 21:43:06 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Sjovt

Men det jeg syntes der gør PT nogenlunde tåleligt er faktisk Clone Wars. Især de sidste episoder. Yoda's rejse er yperlige fed og gør faktisk at jeg ikke er så træt af midiclorians haløjet. Og der er også en lille bonus åbning vedr. fremtidig star wars som jeg ikke vil komme ind på.

men som udgangspunkt så er OT de bedste hvor PT kommer tæt efter men det er ikke pga filmene mere den måde CW fylder hulderne imellem de 2 sidste film ud. Eller sagt på en anden måde personer skildre bedre i CW og historierne er ikke så gennemsyret af japperi som især epiosde II og episode III er.