skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Købes: vintage Dansk Star Wars merchandise

(Læst 2653 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Jeg er på udkig efter følgende dansk Star Wars merchandise fra 1970'erne og 1980'erne:

Alle tre film på Betamax  (henholdsvis udlejning og købe udgaver).
Kampen om Endor (leje VHS)
Droids på Eventyr (og lignende) på VHS
Kig - lyt - og læs i uindpakket original emballage (alle tre) + Nyere udagaver
Avisstribe tegneserier fra 1970'erne og 1980'erne.
(Flad) Ubrugt pose til Yoda's Own Tea Blend
Rulle med Kenner prismærker (eller enkeltmærker i ubrugt stand) fra dengang figurer og fartøjer blev sat ned i 1987 (alle forskellige priser)

Skulle nogen have andet interessant vintage dansk Star Wars merchandise fra 1970'erne eller 1980'erne liggende, er i velkomne til at kontakte mig om det

Besked opdateret 13/11-2013
Senest Redigeret: 13-11-2013, 10:31:43 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Hej Henrik

Jeg er ret sikker på at Star Wars filmene aldrig kom i til salg udgaver på Betamax, men de kom da til leje, jeg mener heller ikke at der er kommet nogen til salg udgaver på VHS før dem fra '95.

Det var nu mest for at du ikke skulle bruge en masse energi på at lede after noget der ikke fandtes, ellers prøv at kontakte Nordisk Film, det var dem der stod for den Danske distribution i gamle dage :-)

Det med film til salg i Danmark er noget der er kommet ret sent, tror faktisk først at det var i starten af 90'erne det rigtig tog fart, jeg købte de film jeg ville have i Laserdisken i gamle dage, det var alle engelske udgaver uden tekster og de kostede formuer, kan huske at jeg gav 375,- for Raiders of the Lost Ark, det var helt vildt.

Håber du finder nogle spændende ting.

Hygsomst

Per
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Det er jeg egentligt også tilbøjelig til at tro, Per. Tog dem med på listen for en sikkerheds skyld, men tvivler ligesom dig på, da man så tidligt kunne købe film herhjemme. Vi fik VHS i 1989 og da kunne man godt købe film med danske undertekster, mne de kostede ca kr. 200,00 og det var en del dengang.

Derimod ved jeg, at de kom på leje VHS og Betamax i 1980'erne, har jo selv VHS'erne, men Betamax udgaverne bliver nok meget vanskelige at finde.
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Hej Igen

Jo, de kom på Betamax til leje, har da set dem alle i det format, havde en kammerat der havde en Beta maskine før nogen af os andre fik videomaskiner, der lejede vi dem jo sådan ind imellem, så de findes, men tror da Beta'en udgik af markedet at mange udlejere bare har smidt dem ud, så de bliver nok rigtig svære at finde, men alt held og lykke med et sjovt projekt :-)

Hygsomst

Per
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

lordolsen

• Jedi Mester
  • Republik NU!!!
Hej Henrik
Har du tjekket min liste: http://www.skywalker.dk/forum/index.php?topic=9518.0

Har du alle dem?

Carsten
Gudrun Ensslin: "Anti-imperlistisk kamp og seksuel frihed høre sammen."

Eller udtrykt med Anderas Baaders ord: "At knippe og skide er to sider af samme sag."

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Så fik jeg opstøvet de tre originale filmplakater, pressemeddelelsen til Imperiet slår igen, nogle af de avisstriber, som Olsen nævner samt en ekstra af det sjældne danske "Poster Magazine" (den jeg har i forvejen kommer nok snart til salg) . Mangler blot at gennemføre handlen, men da sælgeren og jeg er gamle venner fra DSF (Dansk Star Wars Forening) tiden i 1990'erne er det blot en formsag.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Så blev ovennævnte handel gennemført og jeg fik de omtalte sager (plakaterne, pressemeddelelse til Imperiet Slår Igen, et pænere eksemplar af poster magazine samt en del udklip fra aviser og blade.

Er stadig på jagt efter fiilmene på leje Betamax (med danske undertekster), pressemeddelelsen til Jedi-Ridderen Vender Tilbage samt de avis tegneseriestriber, som Olsen omtaler overnfor.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Så er listen opdateret igen.