skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Stopper på toppen

(Læst 4820 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Vincent76

• Gæst
Hej danske SWG spillere!

Ja, så blev SWG 7 år og ud af de 7 år har jeg været med i 5½ år!! Det har været nogle fantastiske år med oplevelser ud over det almindelige, som har bragt mig sammen med andre danskere , sammen med andre europæiske spillere i London 3 gange og så langt som Las Vegas Fan Faire i august 2010!

Jeg vil tillade mig at bruge denne tråd til at fortælle min historie om hvad der er sket mens jeg har været spiller - og mens jeg har været Senator.

Lad mig slå fast med det samme, SWG er langt fra død.

Det er stadig et af de MMORPG's der tilbyder flere oplevelser end man får andre steder, det er bare på tide for mig at komme videre med mit liv.

Nova

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Held og lykke i fremtiden.

SWG er nok en af de største rutsjebaner i MMORPG historie. Efter 5-6år trænger man vel til en pause.
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Vincent76

• Gæst
Held og lykke i fremtiden.

SWG er nok en af de største rutsjebaner i MMORPG historie. Efter 5-6år trænger man vel til en pause.

Tak,

Og ja. SWG har været en rutchebanetur af de større.

Jeg startede med at spille i foråret 2005, men til forskel fra hvad mange andre spillere der nu for længst har forladt SWG mener om CU, så følte jeg ikke den store glæde ved det gamle profession system. Jeg kunne godt forstå fordelen ved at have mulighed for at skifte, hvilket også var en af grundene til at jeg købte spillet, men set i bakspejlet så var formålet med at skifte at det var en gigantisk grind uden andet formål end at skifte til en FOTM template for PVE/PVP eller for at unlocke jedi.

Det content jeg havde det bedste med var JTL og de missioner der kom med Trials of Obi Wan, og senere NGE. Da heroics kom til blev det bedre, og der har været content additions lige siden NGE. Det meste af 2005-2006 for mig gik med at flyve rundt, lave RE dele til mine fly og guildies og blive bedre til det.

Det var ikke før 2006-2007 jeg begyndte for alvor på landjorden. Min første master profession var DE og sideløbende med det grindede jeg min første combat toon op. I den forbindelse lavede jeg et par events, og ét af disse events tiltrak opmærksomheden fra en deltager i correspondent/senator programmet. Den daværende game play senator, BadgerSmaker.

Det var før jeg vidste hvad en senator lavede.

Jeg lavede flere events, og nogle af dem var også efterspurgt på andre servere - hvilket for første gang bragte mig til Starsider, hvor jeg også grindede min anden Smuggler op. På det tidspunkt gik det stærkt med at grinde toons og min erfaring med combat for alvor begyndte at tage fart.

Forskellen mellem dengang og nu var at content dengang var solo orienteret, hvor der er mere gruppe content nu. Selvom vi også dengang lavede player events, så er værktøjerne meget mere tilstede idag end de nogensinde har været og de har fået tilføjet et ton af nye items man kan bruge til events, samt en senator for at varetage repræsentationen for player events. SWG har bedre player event værktøjer end noget andet spil på markedet. Og selvom vi mistede Jason Pex Ryan som i mange tilfælde varetog live events for SOE, så har vi fået gode værktøjer til at fylde det tomrum han efterlod.

Selvfølgelig har vi ikke som spillere brug for værktøjer til at lave live events for spillere på barer rundt omkring i verden, og det var også på en pub i London at jeg fik åbnet øjnene for det at være Senator. Men det er nu alligevel rart at vide at SOE også tænker på de europæiske spillere.

Spørg og du skal få :)

Nova

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Det er rigtigt at pre-CU systemet ikke var perfekt, men til gengæld var det unikt og ulig hvad der fandtes i stort set alle andre MMOs.

Man valgte nogle skills, og blev bedre til det efterhånden som tiden gik. Da jeg fx blev CH, tog det ca. 2-3 måneder, simpelthen fordi man ikke behøvede skynde sig, og kunne alligevel have det sjovt undervejs.

Nu findes der level system, fra 1 til X, som alle andre MMOs bruger. Det var sgu tider dengang man grindede Rifleman sammen med CH.

Det var for solo agtigt, ja, og det pointerede jeg også dengang. Folk kunne simpelthen for meget alene, men det krævede kun nogle nerfs og tweaks, i stedet for at skifte hele systemet ud. If it ain't broke, don't fix it, som man siger i staterne.

Hvad der så ydeligere irriterer mig er, at SOE fortsatte med at køre NGE linien, selvom spillene gik op i linerne. Ja, spillet døde, om man kan lide det eller ej. På min friendliste havde jeg ca. 50 folk - de gange jeg har været tilbage (senest 2009), har jeg max mødt 3 af dem. Det er altså noget af et befolknings tab.

Det er klart at du som senator er glad for spillet - det er indlysende man må holde af gameplayet for at have sådan en stilling. Men for mig som almindelig SWG gamer fra 2004 der nød tiderne med mine creatures og PvPede, var NGE en katastrofe. Eclipse fik ihvertfald ghost towns (Theed, Coronet der engang fik min PC til at gå amok i lag pga. spammers og doctor buff køer, blev bare tomme).

Har overvejet at komme tilbage, men synes bare magien er væk de gange der har været trials... tror jeg savner og ønsker pre-NGE tilbage for meget til, at kunne nyde spillet nu.
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Vincent76

• Gæst
SWG i 2004 havde flere problemer end et par balance problem eller 2 med skillpoints. Der var allerede før NGE massiv tilbagegang i spillerbasen og de var nødt til at stoppe den spiller flugt. Defor NGE. Det var extremt upopulært og de mistede alligevel mange spillere på det. Det blev håndteret helt forkert og de har siden undskyldt for hvordan det skete.

Der er defininitivt mange meninger om SWG, og én af de ting som har gjort min tid interessant har været at høre fra spillerne hvad de gik rundt og kæmpede med af problemer og finde løsninger til dem så man ad den vej kunne fordbedre den tid de var tilbage for dem.

Der kommer et punkt for alle spillere, uanset spil - hvor de trænger til noget forandring og derfor forlader spillet. Det ville derfor være naivt at måle spillerbasen ved at måle størrelsen og frekvensen af ens venneliste.

Jeg har selv spillet SWG siden 2005, men har aldrig brugt vennelisten. Jeg har også spillet andre spil igennem tiden, men kun få spiller jeg stadig - ved at bruge samme logik bør de derfor også være døde. Faktum er at jeg ikke har venner i online spil, jeg har bekendte.

Spillere kommer og går, det kan man ikke ændre noget ved. Selfølgelig er det ærgeligt at ikke alle bliver hængene, men det er naivt at tro at de ville gøre det i det hele taget.

Da jeg startede min egen guild, "Smugglers Alliance" tog jeg erfaringen med fra den danske guild jeg havde været i. Jeg lovede mig selv at der ikke ville være inaktive spillere, derfor blev der indført en 3 måneders regel. Alle der ikke loggede på i 3 måneder var ikke aktive - og derfor ikke en del af guilden. De blev smidt ud, no questions asked. På trods af denne regel voksede guilden til over 100 medlemmer det første år. Det gik op og ned. I foråret 2010 var vi nede på ca. 70 medlemmer men dags dato er det tal tæt på 200.

Mange ting i spillet og på serverne har ændret sig. Eclipse kom sig aldrig helt over NGE og kæmper stadig med en lav befolkning, andre servere har vedligeholdt en stor spillerbase og andre er vokset til kritisk masse. For noget tid siden blev mange af de servere som ikke var kommet sig over NGE tilbudt en gratis transfer til en mere befolket server. Mange tog imod dette tilbud og fik nye venner på andre servere. Eclipse var ikke en af dem der fik dette tilbud, til gengæld koster det nu 25 USD istedet for den tidligere pris på 50 USD for en transfer, så det er nemmere at flytte til en mere befolket server hvor man igen finde flere venner.

Spillerne mødes ikke helt på samme møde som de gjorde før i tiden heller.

I dag er Mos Eisley det sted man går til for buffs og ikke længere Theed eller Coronet.
I dag er der færre spillere i Mos Eisley, fordi de er ude og lave ting i spillet - enten i deres byer eller ude på PVE eller PVP eventyr med deres guilds eller i space.

Hvis du synes du mangler dine gamle creatures, kan du jo overveje at bringe dem frem igen igennem Beast Master systemet. Vores guild på Chimaera har en bygning dedikeret til at hylde den gamle profession, med alle de dyr der nu engang var .... og så har vi altså også den bunker jeg selv investerede ca 100 millioner i til at crafte de dyr vi vil bruge i dagligdagen. Efter andet expertise pass til Beast Master, så er det faktisk blevet en hel del sjovere at være Beast Master.

De fleste større guilds med respekt for sig selv har en masse dedikerede resourcer til at hjælpe spillerne. Dette inkluderer byginger til at gøre Beast Master mere tilgængelig for deres guildies.

Hvis du normalt spiller i europæisk primetime, så kig forbi en af de europæiske servere istedet for Eclipse - som jo er en US server. Over de sidste par år har spillerne fundet sig til rette på de servere som er tæt på dem selv. Gorath er fx en af de servere som lider under at de i lang tid var en uofficel tysk server. Dette giver udlag i af der i dag er en middel befolkning, som til gengæld har et 50/50 split over US og europæiske spillere. Serveren ligger i USA og mange af de tyske spillere vil ikke transfer til en europæisk server selvom de ville kunne etablere sig og få nye venner meget nemt dér.

Darsha

• Jedi Mester
  • Køn: Kvinde
Giver du op før tid Vincent? Det ville da være synd.

Nova, jeg tror ikke du kan bruge din venneliste til et vurdere om spillet er dødt med mindre du har husket at opdatere den. Jeg har 500+ på min, og der er over 400 offline som jeg aldrig ser online igen. Russell blev gift og fik en søn, det gjorde Todd også, Dennis begyndte at satse på boksningen, Jeff startede firma, Jason blev skilt, Justin spiller Eve, Sonya fik kræft, Lasse tog i militæret, Nathan skulle til Irak, Cord' blev sendt til japan.... Der sker bare ting der får dig til at skifte fokus fra Star Wars Galaxies. Selv er jeg begyndt at læse til katastrofe og risiko-manager og spiller ikke nær så meget som før, alligevel har jeg mødt en masse nye venner selv om mange jeg tidligere spillede med er stoppet. Kaimiro, Ihalle, Saevio, Sani', Keir'tar, Demanto, Hakk, Kaz, Kait, Noseolee', Taret, Trath, Bez'... for nu bare at nævne zabraksne.

Mht Cu så kunne jeg rigtig godt lide systemet med at det du trænede blev du god til. Nu bliver du god til at skyde med pistoler selv om du egentlig bare er ude og jage med din sandpanther. Tidligere skulle du skyde med pistoler for at blive god til at skyde med pistoler. Det gav mening. Du øgede din precision ved at lægge dig, eller knæle, men stamtidig var du så også mere såbar. Det gav mening. Men at sige at det var fejlfrit ville være en stor fejltagelse. Folk brokkede sig også over SWG dengang, og der blev givet mange dystre udsigter. Havde vi brug for noget nyt? Ja. Var det smart at trække NGE ned over hovedet på folk som en "lille lækker overraskelse?" NEJ! Der er ingen der synes at NGE var en god idé på den måde det blev håndteret, men hvis det nu havde været en populær ting så havde det jo bare været fedt at de "pludselig" kommer ud med noget helt nyt og kreativt. Desværre var NGE hverken nyt, kreativt eller populært.

Dog er T^2 og hans hold kommet godt efter det. De tog ved lære og spurgte spillerne til råds om ting. Det er ikek sådan lige til for spillerne siger godt noget meget ****. Den konstante "I win" button om at folk taber i PVP, grindet er for langt, de nye skal ikke kæmpe for det, "bring back the CU" m.v. skal jo filtreres fra så man kan komme videre til det der giver mening. Sieges, battlefields mv. f.eks. fordi PVPerne brokkede sig over at de ikke kunne finde kampene.

Der er meget godt i SWG, specielt rollespillet er fedt for mig og hele grunden til at  jeg stadig sidder der. Zabrak gruppen på Starsider er underholdende og har ikke været sund for min eksamenslæsning.