skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Star Wars på Blu-Ray

(Læst 15534 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nova

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • When you're Yoda, nothing can stop ya
Jeg har ikke noget imod, at Lucas foretager disse "forbedringer" af filmene, synes bare han bør udsende både disse og de originale versioner, så man har retten til selv at vælge.

Og HWR rammer sømmet.

Mit problem (og mange andres) er såmen ikke at GL vælger at ændre på filmene ved hver udgivelse, men at vi ikke kan få vores originale udgave i ordentlig kvalitet. Bare se da de blev udgivet på dvd i en hæslig laser-disc transfer... som at GL pisser os fans af de uændrede ned ad ryggen.

Hvis denne boks havde både de oprindelige og nye udgaver af OT, ville der ingen problemer være. Men GL har besluttet sig for at tvangsindlægge sine fans til at se hans nye "forbedrede" version.
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Nu skal man jo også tænke på, at den ældste af filmene er 34 år gammel og fra en tid hvor DVD'en ikke var tænkt på, overhovedet. Allerede tilbage i 1997, da den første SE version kom, var det noget af et arbejde for dem, at få de gamle filmruller pudset op, så Vader blandt andet ikke længere var blå :-P og derefter gik der jo yderligere syv år, da filmene blev omdannet til DVD og igen syv år med Blu-ray udgivelserne.

De kan nok ikke have været i nogen perfekt stand, da de originale versioner kom på DVD, så jeg tror ikke, at det er fordi han Tvangsindlægger os, men netop for at udgive dem i den originale version, som folk jo tydeligvis ønsker, uden nogen form for ændring. Og at omdanne dem til Blu-ray ... personligt vil jeg også ønske, at de kom, men ... grafisk tror jeg, det kommer til at blive værre, end DVD versionerne (skal siges, jeg ikke har set DVD'erne af de originale, på trods af, at jeg har den ene af dem, tager bare hvad I andre siger :-P )

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth Malgus

• Dark Lord Of The Sith
  • Youngling
  • **
  • *
  • Run jedi run you've only prolonged the inevitable
Nu skal man jo også tænke på, at den ældste af filmene er 34 år gammel og fra en tid hvor DVD'en ikke var tænkt på, overhovedet. Allerede tilbage i 1997, da den første SE version kom, var det noget af et arbejde for dem, at få de gamle filmruller pudset op, så Vader blandt andet ikke længere var blå :-P og derefter gik der jo yderligere syv år, da filmene blev omdannet til DVD og igen syv år med Blu-ray udgivelserne.

De kan nok ikke have været i nogen perfekt stand, da de originale versioner kom på DVD, så jeg tror ikke, at det er fordi han Tvangsindlægger os, men netop for at udgive dem i den originale version, som folk jo tydeligvis ønsker, uden nogen form for ændring. Og at omdanne dem til Blu-ray ... personligt vil jeg også ønske, at de kom, men ... grafisk tror jeg, det kommer til at blive værre, end DVD versionerne (skal siges, jeg ikke har set DVD'erne af de originale, på trods af, at jeg har den ene af dem, tager bare hvad I andre siger :-P )

You have great wisdom !
The unsuspecting fools, know not what awaits..

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Lige en heads-up. Nogle amerikanere har i deres version oplevet nogle problemer da de så spoofmaterialet (og muligvis også andre dele af blu-rays'ene).
Fejlen kommer til udtryk i, at skiverne melder fejl/opfører sig som en ridset grammofonplade.

Jeg læste det på et forum og er derfor ikke bekendt med om dette er et problem uden for USA.
Jeg har ikke selv haft mine skiver i afspilleren endnu.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Nova

• Jedi Ridder
  • When you're Yoda, nothing can stop ya

Alder er ikke en faktor for billedkvaliteten på en blu-ray film. Bare tjek Blade Runner eller Taxi Driver.

Og med alle de SW fans rundt om i verden, tror jeg nemt sådan en restaurering ville tjene sig hjem - husk på at det jo egentlig kun er enkelte scener, som skal pudses op (som fx den originale Han skyder først).
Porkins died as he lived - Covering a vast amount of space.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Har erfaret at en af Easter Eggs'ne (Easter Eggs er små skjulte ting og sager)  i Blue-Ray boksen er tegnefilmen fra Holiday Special. Synes Lucas er lidt dobbeltmoralsk her, da han jo hader Holiday Special. Ok han har vist ikke så meget imod tegnefilmserkvensen, som jo er produceret af samme selvskab som producerede Droids og Ewoks tegnefilmene.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...

Alder er ikke en faktor for billedkvaliteten på en blu-ray film. Bare tjek Blade Runner eller Taxi Driver.

Og med alle de SW fans rundt om i verden, tror jeg nemt sådan en restaurering ville tjene sig hjem - husk på at det jo egentlig kun er enkelte scener, som skal pudses op (som fx den originale Han skyder først).

The Sound of Music fra 1965 er restaureret til en opløsning på 8K.
Mange betragter netop The Sound of Music som en god reference, hvis man skal se hvor godt et HD billede kan være.
Star Wars er så vidt jeg husker kun restaureret i 2K.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Omg solcelle mail, har lige fået tre komplette saga af min datter i fødselsdagsgave, så skulle da lige nyde en god film mens jeg plejede mit hoved her dagen efter min 30års. Og inden filmen overhovedet er gået igang er der en fejl af kaliber. Når man vælger danske subs får man jo også den danske info. Og her fin jeg nær min cola galt i halsen da jeg læste titlen... Den Usylige fjende. fail
I reject your reality and substitute my own!!

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Så fik jeg endelig købt tv og lydanlæg! og selvfølgelig boxen. Har fået set 4'eren, men er skuffet over gl ikke har fået rettet de sidste fejl!
Lukes lyssværd er stadig noget bleg i det, ved hans første lektion på Falken... men i det mindste er Vaders lyssværds farve blevet rettet!

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Har ikke fået set dem alle til ende endnu, da jeg mest har kastet mig over ekstra materialet. Men, det er fedt glæder mig til at se dem alle :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Nu er jeg osse godt i gang med ekstra materialet, må sige at det er bare FEDT :mrgreen:
Ser lige den med Rose parade, jeg bliver helt flov over ikke at have fået lavet mit lyssværd endnu :oops:

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Rose parade: "Så kører bussen!" - godt at hører at Danmark var præsenteret!