skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kan ikk finde ud af alle de film HLÆP :D

(Læst 3294 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

jack keller

• Gæst
Hey alle Star wars fans!

Jeg Har alle de 3 gamle film i en boks, men kan se der er kommet 3 nye!

Mit spørgsmål er, hvorfor er de gamle lavet som nummer (4,5,6) og de 3 nye som (1,2,3) Jeg Kan ikk rigtig lige forstå det oppe i mit hovede ;D
Er der nogle der lige kan forklare mig det hele ang det med de film og rækkefølgen og hvorfor ;D

Hilsen Jack Keller, Håber på lidt hjælp smiler!

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • sama
Så bare vent til 7,8,9 kommer, så bliver du først rigtig forvirret!! :evil:

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Hej jack, der er flere historier om hvorfor George Lucas valgte at starte sagaen med 4,5 og 6 og så derefter 1,2 og 3. En af dem er at der ikke var økonomi og teknik til at skabe de store slag og kampe der udspiller sig i de tre nye, som jo så alligevel ikke er så nye igen, da den nyeste af dem er godt 5 år gammel.

Der er flere historier om der skulle være materiale til hele 9 film, men der er også meget der tyder på vi aldrig kommer til at se de sidste tre, en af årsagerne er at de oprindelige film har så stor kult status og de tre efterfølgere skulle vise hvordan Luke, Leia og Solo samler resterne efter Kejserens død. Så vil det kræve at en eller anden skal spille disse roller hvilket vil medføre en masse ballade blandt en masse fans.

Personligt tror jeg ikke vi kommer til at se disse film, selvom jeg gerne ville se hvad Lucas havde i tankerne. Men jeg kan ikke forestille mig Solo spillet af andre end Harrison Ford.

Men for at komme tilbage til dit spørgsmål så er det simpelt, Lucas valgte at starte midt i sin fortælling og da muligheden viste sig gav han sine fans begyndelsen på det hele og fik samtidig en god pose penge.  8-)

Håber dette var svar nok ellers er der sikkert andre der gerne vil give deres forklaring på dette emne og jeg vil næste garantere at der vil komme mere end en forklaring. :lol:

I reject your reality and substitute my own!!

jack keller

• Gæst
Ja det hjalp meget på det hele :D

Kan nemlig godt lige de film total meget!  Og har en bonus DVD fra min boks 4 disk 3 film :D og er helt opslugt af det hele, regner med i har set denne dvd, jeg blev en meget større fan af det hele efter jeg så det.

Men os bare den måde de har fået det til at fungere på med små "figure" som kommer til at ligne det helt storre! ;D håber i forstår.

Det var nok mest det der gjorde jeg blev vild efter at se de 3 "nye"
Håber jeg kommer til at se 7,8,9 det kunne være rigtig fedt!

Men tak for svaret det var hurtigt ;D

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Forstår dig helt 100, velkommen til Starwars verden.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Først velkommen til forummet :wink:

Dernæst, er der en ting du skal vide. Der kommer ikke en 7,8,9. Jeg har selv håbet at det rygte passede, men Lucas har hårdnakket sagt siden 1999, at der ikke kom flere film, efter Episode III og det har kun været gisninger og aprilsnare, der har sagt, at han ville lave dem, lige siden. Clone Wars tæller ikke under denne kategori, så den skal heller ikke betragtes som en nummer 7.

Der er dog tale om, at der i 2012 skulle komme en serie i samme stil som filmene. Det bliver dog spændende at se, om den overhovedet bliver til noget, da den har været på tale siden 2007.

Lucas besluttede at lave 4-6 først, fordi han havde vist materiale til ni film og valgte at ville fortælle midterhistorien først (det er i hvert fald den historie jeg har hørt). Må indrømme, at hvis Episode I (den der nu er Episode I) var kommet først, vil der måske være mere forvirring, som dog ville blive løst til sidst i filmen. Men, jeg synes at han valgte det smarte valg.
Senest Redigeret: 13-08-2010, 08:16:20 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
For at øge lidt ekstra til forvirringen, så var jeg til et panel i dag, hvor Mark Hamill sagde, at George Lucas oprindeligt planlagde at lave 12 film. Jeg kan desværre ikke lige huske de nøjagtige ord.
Jeg har hørt rygterne om at han oprindeligt vil lave 12 film, men kun fra andre fans.

George havde også spurgt Mark, allerede da de lavde ANH eller ESB om han vil have en rolle i den sidste den næste (altså tidsmæssigt efter OT) troligi. Mark sagde, at det kunne da være interessant og hvad skulle han så lave i den rolle, hvortil George sagde, at han skulle overbringe et lyssværd til den næste lærling. Og Marks tanke var så, at "Gud, så bliver jeg jo ligesom Alec Guiness", hvilket han, Mark, godt kunne lide tanken om.

Mark havde også spurgt om hvornår George havde regnet med at lave den troligi, hvortil George havde sagt et årstal, som jeg desværre ikke kunne høre, da Mark sagde det, men det lå tydeligvis langt ude i fremtiden fra dengang omkring 1980+-, for Mark fortsatte med at sige, at det var ret svært at forestille sig, at være planlagt til en rolle 30-40 år ude i fremtiden.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Dernæst, er der en ting du skal vide. Der kommer ikke en 7,8,9. Jeg har selv håbet at det rygte passede, men Lucas har hårdnakket sagt siden 1999, at der ikke kom flere film, efter Episode III og det har kun været gisninger og aprilsnare, der har sagt, at han ville lave dem, lige siden. Clone Wars tæller ikke under denne kategori, så den skal heller ikke betragtes som en nummer 7.

Episode 7 findes da ^^ Den kaldes bare Fanboys :P
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Ja, der eksisterer en Fanboys film, men eftersom den foregår i vores egen galakse, skal den nok ikke betragtes som en Episode VII :-P

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Text crawlen i starten sætter det klart fast :P at det er Episode VII  :lol:
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Skal vi ikke lige prøve at være seriøse ??? Fan boys har jo ingen sammenhæng med SW, ja den handler om en flok SW fans, men det er jo så også der sammenhængen ophører. Og hvis du ser en "scary movie" der skriver den er  episode Vlll tror du så på det ??? nej vel.

Så nej der er ikke lavet 7 episoder, men kun 6. og som Jaina så fint siger det så har Lucas udmeldt at der ikke kommer flere. Det sagde han godt nok også efter han havde lavet rotj/episode 6 tilbage i 1983. Og det er jo nok dette der har holdt liv i håbet om endnu tre film. Jeg tvivler dog på de kommer.
I reject your reality and substitute my own!!

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
og som Jaina så fint siger det så har Lucas udmeldt at der ikke kommer flere. Det sagde han godt nok også efter han havde lavet rotj/episode 6 tilbage i 1983.

Hvor har du det fra? Altså den sidste del.
Ved en convention i 1987 får Lucas et spørgsmål vedrørende de forudgående og efterfølgende film til OT og han svarer noget i retning af, at han vil lave de forudgående (prequels) før de efterfølgende (sequels). Så i 1987 - 4 år efter ROTJ lød det absolut ikke som om han skrinlagt nogle af de andre trilogier. Og han nævnte heller ikke med et ord, at sequel-trilogien skulle være kogt sammen i afslutningen på ROTJ.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment