skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

En rolig aften

(Læst 3207 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Lord Palpatine

• The Ultimate Ruler of Nothing. Someone had to do it.
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • KAFFEN LEVER!!!
((Jussiac))

Jussiac sniffer næsten lydløst til den røde væske i glasset og lukker øjnene for at forlænge nydelsen. Det er en helt og aldeles fortræffelig rødvin, som han dog ærligt må indrømme at han er lidt overrasket over. Da han fik den anbefalet, tog han den ikke for at være andet end højest rimelig, men den har vist sig mere end det. Han lader sanserne i næsen afløses af smagssansen, da han lader væsken passere gane og tunge. Med et dæmpet suk lader han den lidt efter passere videre  i systemet, og åbner roligt øjnene igen, og ser ud over de utallige bygninger der netop nu bades i den nedgående sols purpur og orange lys. En æstetisk oplevelse i det hele.

Stedet er ved at blive et af hans foretrukkende. Det lille spisested er centralt, men besidder en værdig betjening af både servering og kunder, og giver således plads til at man i professionel og ophøjet ro kan nyde en middag for sig selv.
Jussiac sukker for sig selv og lader fraværende væsken cirkulere i glasset kun ved at bevæge et par enkelte muskler i fingerne. Det havde været en udmærket ide at tage en tur til Corruscant. Hvor længe han vil blive her, ved han ikke, men han har en fornemmelse af at et eller andet vil dukke op i en nær fremtid.

-You're going to backstab him with a ballista?
- Uh huh
- With a fucking siege weapon?

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
((Philos))

Der er også andre fisk i akvariet denne dag. Bogstaveligt talt.

Døren ind til spisestedet går op, og en Mon Calamarianer kommer ind. Når han spiser ude, undgår Philos at trække i tøj, der skriger 'SE HER, JEG ER SENATOR!!!!!' ud over hele planeten, så i aften er han iført et par posede bukser og en blågrå skjorte og mørkebrun jakke i et stof, som holder på fugten i hans hud.
Normalt ville han ikke være alene, men med Zan i krig på Mon Calamari er der ikke så meget at gøre. Han har sørget for en babysitter til den lille Mon Cal-pige, som han for øjeblikket er 'far' - eller rettere storebror for - og lagt 7 forskellige commlink-numre, så man kan få fat på ham, hvis der skulle være det mindste i vejen. Og så gav han Karma besked på at beskytte lejligheden, mens han var væk.

Philos bliver vist hen til et ledigt bord af en ventende tjener og sætter sig til at nærstudere menukortet efter at have bestilt et glas vand.

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Lord Palpatine

• KAFFEN LEVER!!!
((Jussiac))

Jussiac skænker automatisk den nyankomne gæst et kort sideblik - bare for at orientere sig. Denne sætter sig imidlertid ved hans nabobord, så han lader tankerne hvile lidt ved ham. Mon call. Ikke alt for stram stil, dog heller ikke noget Jussiac ville påskønne til personligt brug. Umiddelbart nok
bosat i de bedre dele på Coruscant på den ene eller den anden måde - ellers ville han næppe befinde sig her. Der kunne måske også være tale om en ung, upcomming forretningsmand. Han kan ikke rigtig skyde fornemmelsen af at han muligvis har set ham et sted på holonettet fra sig. Men der figurerede jo så mange rundt der. 

Jussiac nipper en tår vin i sig igen og bemærker at mon callen har kigget et stykke tid på menukortet.

''Hvis De vil tage imod et velment råd,'' siger han til den unge mon call og læner sig nonchalant en smule i hans retning så man lige netop fornemmer at han taler til ham,
''- ville jeg undgå fjerkræene i denne uge'' han smiler venligt og vender tilbage til sin rødvin igen

- Uh huh

Bloody87

((Philos))

Philos sænker overrasket spisekortet, da den fremmede ved nabobordet tiltaler ham. Senatoren er dog alt for høflig til bare at ignorere et forsøg på at konversere. Selv hvis den anden skulle vise sig at være holoreporter. Man ved jo aldrig nu om dage. Men siden Philos aldrig går ud i offentligheden i forklædning, er han også altid parat til at tackle nærgående, skarpe spørgsmål fra pressen.

"Fjerkræ?" Hans store Mon Cal-øjne blinker et par gange, som i forbløffelse. Så sender han den anden mand et venligt Mon-Cal smil. "Det vil jeg skrive mig bag øret, hr. - også selvom jeg ikke spiser fjerkræ."

Lord Palpatine

• KAFFEN LEVER!!!
((Jussiac))

Jussiac vender blikket tilbage til mon cal'en med et venligt smil

"Et heldigt sammentræf for Dem i dette tilfælde, for denne uges levering af fjerkræ har en uheldig bismag af et eller andet jeg ikke halt har kunne sætte fingeren på endnu." Han trækker beklagende på den ene skulder
"Men nu skal jeg ikke afskrække Dem for meget. Resten af menukortet er særdeles udmærket," tilføjer han med et venligt grin, idet han husker sig selv på ikke at virke uforskammet

- Uh huh

Bloody87

((Philos))

"Javel ja..." Philos kaster et blik ned på menukortet og glider eftertænksomt sin finnehånd over sit buede hoved. Så bestiller han en mon Cal-tangsuppe med letristede muslinger og et glas vand. Det går ikke, at man beruser sig selv med et glas vin.

Lord Palpatine

• KAFFEN LEVER!!!
((Jussiac))

Jussiac nikker til mon calen og for sig selv. Et interessant folkefærd som han faktisk aldrig har ulejliget sig med at udvide sit kendskab til. Hvilket vel i virkeligheden er hovedsagen til hans interesse. Han smiler for sig selv lader igen blikket glide ud mod den smukke udsigt.
Han ved dog at racen har fostret nogle ganske fascinerende kunstnere... deres kunst i hvert fald. De har en helt særpræget evne til at fange vandets æstetik. Fascinerende bestemt..

Jussiac skæver tilbage til mon calen som imellemtiden har fået serveret noget - efter hans egen mening- mindre æstetisk.

"Undskyld, De tillader måske at jeg spørger hvad Deres valgte ret præcist består af?" spørger han efter at have vendt sig mod mon calen igen med et venligt smil

- Uh huh

Bloody87

((Philos))

Philos blinker et par gange med de store Mon Cal-øjne. "Tang og kammuslinger med et strejf af Mon Calsk østers-vin," svarer han venligt tilbage til den anden menneskelige gæst. "En af husets bedste retter."

Lord Palpatine

• KAFFEN LEVER!!!
(( Jussiac - hov, ham må vi da ikke glemme))

"Virkelig?" Jussiac hæver et velment øjenbryn.
"Jeg er aldrig blevet præsenteret for den, må jeg indrømme. Og jeg har dog besøgt stedet her ganske ofte..." I øjenkrogen fanger han i et kort øjeblik en yndig rødklædt bagdel fra en kvinde forlade spisestedet
"Men hvis det virkelig forholder sig sådan... " Han sender et kort, anerkendende nik ud i luften
"- så må jeg jo afprøve det en dag. Det går ikke an at have forpasset en specialitet. Jeg kan tilgengæld anbefale vinden," Han løfter sit vinglas. "Aldeles fremragende. Men de er vel bekendt med husets må jeg gå ud fra"

- Uh huh

Bloody87

((Philos))

"Jeg rører sjældent alkohol," svarer Philos venligt og hæver sit vandglas. Bort set fra når Zan slæber mig med i byen... "Men jeg er ikke afvisende over for at lade muligheden være åben en dag!"