skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Verd ori'shya beskar'gam

(Læst 23734 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Sanity is for the weak
Arh, altid trist når man ikke når hvad man havde håbet :| jeg vil glæde mig til at se jer i rustning til SWdag4, så :-)

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
sur r.. men jeg forstår godt jeres beslutning og ikke laver noget lort nu i har arbejded så meget på armoren som i har respekt for i ikke vil lave den i panik løsning og at i tager den tid der kræves.
Darth Pingu Awakens

Padmé Amidala

• Youngling
  • **
Super træls!
Men som sagt - man skal ikke springe over hvor gæret er lavest! Også har man jo endnu én grund til glæde sig til SWdag 4 ;)
Automatic doors makes me feel like a jedi...

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Ærgeligt, Alus. Med så må I jo bare komme i noget andet. :wink: Vil glæde mig til at se det til maj i stedet.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
AT LAST! SOME NEWS!

Yes sir, så kører vi lidt igen på projektet. Thomas + familie har nu afsluttet en omfattende flytning og er ved at være på plads i det nye hus. Modsat det gamle hus er her en stabil strøm forbindelse således vi kan bruge POWER TOOLS! (Hvor lyder det egentlig så meget bedre end elektrisk værktøj  :roll:). Det betyder selvfølgelig at vi nu får muligheden for at arbejde lidt mere "lokalt" med projektet, og i lidt højere tempo når vi arbejder, istedet for at være afhængige af at låne andet værksted.

Vi har så fastsat at vi skal bruge 2-3 dage i vinterferien (uge 8 ) på projektet, og her skulle flightsuit + flakvest gerne blive færdig. Måske er vi heldige også at få kigget på et par ting mere, evt. at udskære de sidste par armor dele, who knows?

Men noget vi kan slå fast der nu er klaret er vores hjelme, metal processen på dem er droppet indtil videre, det er simpelthen for avanceret til at vi ville blive færdige med et nogenlunde resultat indenfor en overskuelig tid. Måske tager vi det som et side projekt engang i fremtiden. Men indtil da har vi hyret en af Mandalore's bedre armourers til at udstyrer os med et af en beskars vigtigste stykker udstyr.

Nemlig hjelmen. M-DSB Props har lige bekræftet de har modtaget betaling for 2 stks. "Mercenary" hjelme, som de starter på snarest og shipper derefter hjem til mig.

Her følger lige et billed af hjelmen fra deres hjemmeside.

Ud over dette så er vi igang med at kigge på at få lavet "Credit Chips", altså in-universe cash ^^ Mere om den historie i næste afsnit

Og sidst men ikke mindst kigger vi også på at få lavet nogle standard dæk af Pazaak kort som man kan spille mens man rejser til conventions, igen... Mere om den historie i et senere afsnit

Det var vidst alt for nu, herfra Mandalore's øde sletter, vi tænder comlinket når der er nyt at rapportere
Senest Redigeret: 05-02-2011, 23:24:17 af AlusCWM
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Billeder, så snart der er noget nyt, tak! :-D

Qui-Gina Jinn

• Clone 7 - hunkønsklonen af Qui-Gon Jinn og klonen med rygrad & den VenneVenlige Uddannelse
  • Jedi Mester
  • En Master + En Padawan = To Jedi Knights
Billeder, så snart der er noget nyt, tak! :-D

Hørt!!
Billeder er en god ting!! :D

I may not agree with what you say, but I will defend to the death your right to say it!

Brex

• Føler Kraften
  • *
Smider lige de Billeder jeg har liggende af projecktet.

Ligger ud med blasters:

Min blaster som jeg lavede til min grundforløbs prøve som indrustriteknikker.
Den er i aluminium, plexi-glas og messing. mangler stadig og lave lys i den.

Alus's blaster som var en fejlet test version af min egen blaster, som jeg så fil lavet lidt om på.
Den er ikke færdig endnu. Den er i stål og mangler stadig, top, løb, diverse plexiglas dele og lys.

Lidt af mine ting.
Først en bacta-injector. Skal lige sige at min mando er en field-medic.
Mangler stadig og fylde den med klar-rødt resin. ved endnu ikke om jeg smider en rød LED i...

Ringbrynje istedet for et cod-pice.

-Brex

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
Det ser godt ud Brex, Jeg syntes nu jeg husker, da du viste mig blastern, på tegnningen, at den var større? Men det kan selvfælgelig også bare være mig :D
Med det ser rigtigt godt ud!! :-D

Skinke Master :D

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Det ser rigtig godt ud! Fed idé med bacta-injector'en :-)

Brex

• Føler Kraften
  • *
@Master
Det er ikke bare dig, på tegnningen var der ikke et græb på.

@Dust
Tak tak

-Brex

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
NEWS NEWS NEWS!

Så er vores hjelme ankommet. Og nøj hvor glæder vi os til at åbne dem :P

Men desværre så kan ikke engang Mandalore selv besejre det onde onde PostDanmark. Vi havde fået vores producent til at sende dem begge som gaver, da importtakster osv. er ret voldsomme, og det var han helt med på, da han også syntes det er synd. Men alligevel har PostDK valgt at fortolde dem for 724 DKR (UFF!). Desværre betyder det at jeg først kan "samle" dem op ved lønningsdag i næste uge, da jeg ikke lige havde sat til side til dette*

Ud over dette så fandt vi ud af at bacon er godt Mandalorian mad... Faktisk rigtigt godt ^^ Lagt i Ciabatta brød er det endnu bedre, og hvis der er RIGTIG meget bacon er det fantastisk ;)

SE det er rigtig mad til Mandos ^^

*Note til selv: Husk at være klar til at betale told/moms en anden god gang XD

They call me Tauntaun ;)

the Marster

• Medlem af Jedi Rådet
Nå.. Men så er de i de mindste i Danmark ;D

Det var trælst, at de skulle blive taget.

Nå, Der mangler da skinke? ikke :D

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Til alle jer hungrende billed folk:

Så har Thomas og jeg brugt noget tid på projekttet igen, og der er sket nogle ting og sager på fronten ^^

For det første har jeg samlet vores hjelme op, og er du gal hvor er de fede, støbemæssigt er de fænomenalle og der er meget få fejl på dem (noget som ellers er ret normalt ved resin støbning). Så hvis folk mangler en mandalorian hjelm så kan M-DSB props varmt anbefales herfra, hver Thomas eller jeg kan klage.

Næst, så fik vi også kigget lidt på armor dele denne weekend, så gauntlets er skåret ud, desuden er armor til støvlen ved at være udarbejdet også. Desuden så har vi fået skåret 3 af 4 chestplate udviddelser, grunden til dette er efter diskussion med Mercs fandt vi ud af at vores plader var for smalle, og de manglede lige 1 tomme til 1½ tomme. Det fiksede vi selvfølgelig, de skal blot slibes nu, og så ellers svejses på de oprindelige plader.

Men uden videre tøven, følger her billeder:

Chefen i Gamestop var nødsaget til at prøve en af hjelmene :P

Comrade Mando welcomes you ^^

Til støvlerne, den korte del sidder øverst, men den lange kørende langs selve foden, bemærk Thomas arbejde på den manglende del da billedet blev taget.

Udvidderne til brystpladerne

Gauntlets pladerne, de skal blot have renset kanter, bukkes til, og så svejses. Derefter følger alt det avancerede på dem

Vi fik faktisk skåret visor ud, sådan ret groft også, men vi fik også bearbejdet et par kanter med sandpapir

Thomas's hjelm

Min egen hjelm

De resin ting der ligger ved siden af hjelmen er rangefinders og noget andet udstyr til udenpå hjelmen. Thomas ønsker dog ikke rangefinder på hans hjelm og han fjerner holderen til sin på hjelmen på et senere tidspunkt.

Desværre fik vi ikke kigget på suits og flakvest da tiden var begrænset. Men vi skal blot have planlagt en weekend i slutningen af Marts/ starten af April til dette. Her håber vi også at vi måske kan gå igang med at male lidt.

Til montering af delene på dragten er vi gået bort fra vores oprindelige idé omkring nogle special møtrik/bolte ting. Så vi forsøger med en omgang velcro istedet, og må se hvordan dette går. I værste tilfælde må vi bruge nogle klik systemer til at støtte dette, men nu må vi se hvordan tingene udformer sig. Umiddelbart ser vi stadgivæk ud til at holde tidsplanen ganske godt.

They call me Tauntaun ;)

the Marster

• Medlem af Jedi Rådet
Haha.... ..... Det kan da ikke være mig der snakkes  om  :-D

Det ser da ud til at gå frem ad. I har da klaret det godt :lol:

''Keep up the good work!''