skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Verd ori'shya beskar'gam

(Læst 23249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • Cuy'Val Dar
Ja så blev det tid, tid hvor jeg skal til og igang med min beskar'gam.

Til de uindviede, så skal jeg igang med at bygge en Mandalorian Armor, også kaldet en beskar populært. Dette projekt er noget jeg udarbejder sammen med en anden kammerat som også er meget intresseret i netop Mandalorians, denne kaldes Thomas og vil derfor fortsat bliver kaldt sådan fremover i tråden.

Idag er det blevet til vi har fået indkøbt stof til flightsuit og flakvesten. Da hverken ham eller jeg selv er specielt fingerfærdige med nål og tråd, har vi fået lokket hans moder til at sy dette til, da hun er noget bedre på denne front. Selv kommer vi til at stå for alt det hårde manuelle arbejde så som udarbejdelsen af rustningsdelen. Da vi gerne vil gå efter et lidt autentisk feel, i forhold til mandalorians, så banker vi dette ud i 1,5 mm stål plader... Det kommer til at blive tungt som bare pokker, men skal nok ende med at blive et fedt resultat i sidste ende.

Planen er vi starter med bygningen omkring mandag, og så må vi se hvornår sådan ca. vi har et tæt på færdigt projekt, håbet er til Collectormania.

Umiddelbart er her et billed af hvordan min personlige Mando skal ende:

Og Thomas's mandalorian er her følgende.

Det skal noteres at bælterne ikke skal være lilla, men sorte, det er blot således at man kan se dem herpå.
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • All I did, I did it for you... To protect you
det er et ganske glimrende color scheme for begge to, jeg glæder mig meget til at se hvordan det ender

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Må jeg spørge hvorfor i har valgt 1,5 plade i stedet for alm 0,8 karosseri plade ???? det ville ikke være helt så tungt. Men eller et helt igennem fedt projekt, har fuld respekt for hjemmelavede kostumer.
Senest Redigeret: 11-07-2010, 12:00:37 af Nemo
I reject your reality and substitute my own!!

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Selvfølgelig må man spørge Nemo, grunden er ganske simpel, rent at arbejde med, så er der en del svejse arbejde (og da jeg ikke er eksperten der, lod jeg Thomas svare), så er 0,8 mm alt for nemt at brænde igennem, hvorimod 1,5 mm bedre holder til dette. Rent kostume mæssigt har det også en del at sige, det kommer til at se bedre ud at det har en vis form for tykkelse, og så bliver der også en mere realistisk feel for os når vi nu ska gå rundt i dem til diverse arrangementer :)

Når jo, og så er det bare så meget nemmere at give nogen et keldable kiss når ens hjelm ikke buler af det ^^

They call me Tauntaun ;)

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Så er der billeder fra projektets første dag :)

Her tegnes skabelonerne op, således vi har noget at gå efter når vi skal skære det hele ud i stålpladerne, som Thomas sagde, "There are no do-overs in metal", modsat i pap.

Mando figurer... fordi refferance er godt ^^

Færdige front før den blev skåret ud.

"Pladerne" sat på for lige at kunne se hvordan det ca. skulle ende. Noter sig at det blev sat på med tape, og derfor ikke sidder helt perfekt, og at Thomas ikke kunne få sit "gameface" på til billedet :P

They call me Tauntaun ;)

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Ser da rigtig godt ud indtil videre Martin :)

glæder mig spændt til og se flere progress billeder......kan du ikke lave et armor til min Zento også nu i er så godt igang :D

Darth Pingu Awakens

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Du køber bare nogle stålplader mate, og så kommer du bare herop, så skal vi nok banke dem ud sammen med dig ^^

They call me Tauntaun ;)

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Godt at se I er kommet igang. Håber ikke det bliver alt for tungt at gå med, når I engang er færdige.  :wink:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Ja takker Leia, det bliver super fedt når vi faktisk har fået banket ud :)

Desværre kom vi ikke i værksted idag da vi var lidt bagud med at få lavet skabeloner til skulder, codpiece, lår, knæ og skinneben. Så disse blev færdige idag, men ikke prøvet på med tape, bare lige hurtigt med øjemål osv.

Til gengæld så har vi fået startet på skabelonen af hjelmen, som jo logisk nok er det vigtigste og mest ikoniske omkring en mandalorian. Så her følger lidt billeder fra dagen

Når man er doven om formiddagen så er PS3 godt ^^

Så samles bagdelen af hjelmen

OG her er fronten kommet med, så den faktisk ligner lidt mere en mando hjelm ^^

Note: Jeg er ikke rigtigt på billederne da jeg tager dem :P og da Thomas er bedre til det rent tegnemæssige, så jeg "nøjes" med at skære en masse ud indtil videre

They call me Tauntaun ;)

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Så er der lige billeder fra et par dage her :)

THE JUGGENAUGHT HAS ARRIVED!

Spøg til side, vores papir skabelon af hjelmen fungere helt fint, i størrelse osv. Der bliver bare en million bits at skære ud.

YAY et værksted!

Og så er vi også klar ^^

Og dagens hjælpere, navngivet Michael (øverst) og Morten (nederst). Michael har endvidere tilbudt sin hjælp imorgen, så det kan være han er lidt mere med i projektet, og Morten skal hjælpe os når vi kommer til svejsningen af hjelmen.

Det er bare overfladerust ^^ Det skal bare pusses, men små 27½ kg stål pr. plade, og dem er der 2 af  :lol:

Uuuh tactics :P

Projekt Mad... Gennemført, 10 Exp til Michael og Martin ^^

Første plade skåret ud  :-D

Her laver jeg lige noget grov filing på den ene af knæpladerne.

Skæreværktøjer er altid god underholdning.

Dagens arbejde, dette er det færdig filede i kanterne, bemærk vi har dog, 4 x knæplader, 4 x chest piece armor og 2 x diamant i alt skåret ud efter idag  8-)

Note 1: Vi var kun i værksted i 3 timer idag  :roll:

så 12 timer (arbejdstid) inde i projektet, og det kører bare derud af

-Alus & Thomas

Note 2: Dette var lige et pause projekt til Warhammer spillebord
http://www.youtube.com/watch?v=lx8P4FqUXnM
Senest Redigeret: 14-07-2010, 18:37:54 af AlusCWM

They call me Tauntaun ;)

Leia Skywalker

• Global Moderator
Lyder til I har været produktive. 8-) Fortsæt det gode arbejde. Er stadig spændt på hvor tungt det bliver, at gå med.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
flere billeder, more more moooore :)

indtil videre ser der da ganske lovende ud.

glæder mig til og se når delene blir banket ud og sat på og sådan.
Darth Pingu Awakens

Clone_Commando66

• Star Wars Kotobukiya Collector
  • Jedi Ridder
  • Commander Cody the time has come. Execute Order 66
Det ser nice ud

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Så er der nyt fra Mandalore ^^

Der gik lige et par dage der var knap så produktive, bl.a. grundet træthed, arbejde (det rigtige arbejde altså :P) og noget afskedshalløj med en fælles kammerat der skal afsted her d. 30 til Afghanistan.

Skæres der skal ^^ Også hjelmen, som nok skal blive en interessant ting at få samlet.

Før vi pakkede sammen for dagen blev der lige tid til at vi kunne begynde at banke på nogle stykker af armoren, stort YAY for dette.

Ud over nogle små ting, så er der 1 skulderplade banket ud, den skal lige finpudses på overflade, og måske lige eftertilpasses, men ellers færdig og klar til maling.

Da Thomas nu er taget hjem til sig selv (han bor i Hjallerup og jeg i Frederikshavn) kommer der til at gå lidt til at vi fortsætter. Men han har taget alle delene med hjem, og vil stille og roligt kigge lidt på at banke ud i fritiden, samt at jeg kommer ud nogle weekender. Vi har selvfølgelig lavet en slagplan over hvordan vi skal gå fremad.

For at i skal kunne følge med, og være efter mig med nye billeder hver gang vi har lavet noget nyt, så deler jeg den her med jer.

Uge 28:
Skabeloner, skære dele armor ud, potentiel svejsning.

Uge 29:
Pause

Uge 30:
Banke ud.

August:

Uge 31:
Pause

Uge 32:
Skrædder.

Uge 33:
Banke ud.

Uge 34:
Pause.

September:

Uge 35:
Svejsning.

Uge 36:
Pause.

Uge 37:
Læderdele, straps, bælter mm.

Uge 38:
Pause

Oktober:

Uge 39:
El-arbejde/hjelmarbejde

Uge 40:
Pause

Uge 41:
Maling + Montage (Våben + Hylster)

Uge 42:
Maling + Montage (Våben + Hylster)

Uge 43:
Pause

November:
Uge 44:
Finpudsning

Uge 45:
Finpudsning

Uge 46:
Pause

Uge 47:
Eksamen

Eksamen dækker selvfølgelig over det vi også kalder Collectormania 2 i København ^^

Nåh jo, og beskaren er blevet testet, eller ihvertfald 1 stks codpiece

http://www.youtube.com/watch?v=_A2XQCM8c8U
Morten bad selv om det ^^

They call me Tauntaun ;)

Leia Skywalker

• Global Moderator
Yeah, en hel skulderpude! :wink: Det bliver godt at se noget af det sammen, når I får jeres dragter lavet.