skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Anakin Master?

(Læst 2922 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • sama
Jeg forstår ikke hvorfor Anakin er Master i Clone Wars :?
Han måtte jo ikke blive det i eps. 3.
Selv Kenobi omtaler ham som Master?

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Jeg tror tiltalen Master Anakin mere symbolisere hans jedi titel og ikke hans egentlige jedi rang.
I reject your reality and substitute my own!!

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Anakin er heller ikke Master af rang under CW eller ROTS.

De fleste Jedier, får først rangen Master, efter de har færdiggjort træningen af deres første Padawan. Men fordi man ikke er Master af rang, betyder det ikke, at de ikke kan tage en lærling til sig. Det er sådan det er stillet op at både de mere erfarne Jedi-Riddere og selvfølgelig Masters er dem der får tildelt en Padawan.

Og for en Padawan (og Younglings fordi Jedi-Ridderne er ældre og mere erfarne) er den korrekte titulering af sin lærer, Master. Det er derfor Ahsoka siger Master til ham. Men eftersom, at to år er for kort tid, for en padawan i Ahsokas alder at blive færdig med sin uddannelse, blev Anakin af en stadig ukendt grund ikke færdig med hendes træning og er derfor heller ikke Master.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Anakin er heller ikke Master af rang under CW eller ROTS.

Og for en Padawan (og Younglings fordi Jedi-Ridderne er ældre og mere erfarne) er den korrekte titulering af sin lærer, Master. Det er derfor Ahsoka siger Master til ham. Men eftersom, at to år er for kort tid, for en padawan i Ahsokas alder at blive færdig med sin uddannelse, blev Anakin af en stadig ukendt grund ikke færdig med hendes træning og er derfor heller ikke Master.

Det kan jeg forstå, men Kenobi presenter ham for den Mandeloriske dronning som Master jedi, syntes det vil lyde mere naturligt og sige jedi knight  :?

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Jeg har ikke set den episode der er tale om, så jeg skal ikke kunne tale for, hvorfor de står foran den mandalorianske dronning (var ikke en gang klar over at der var en) eller hvorfor Obi-Wan kaldte ham Master Jedi. Jeg gisner derfor kun når jeg siger dette: mandalorianerne er et meget mistro tænkende folk og jeg vil tro, at det er for at give det bedste indtryk over for dem. De vil sikkert mene, at en Master er mere troværdig end end Knight, fordi de har mere erfaring.

Og Anakin har max et år på bagen, som Jedi Knight, da CW serien finder sted. Ingen bliver Master så hurtigt. Så han er ikke master af rang.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Imponerende svar :-)

Det kunne godt virke sådan, han præsenterede ham som "fellow jedi"
og derefter omtalte ham Master
34     2-13      213       05/Feb/10   Voyage of Temptation