skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

TCW stinker på dansk

(Læst 2900 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • "A Great Jedi"
Jeg så idag 5 minutter af Brain Invarders idag. Der føler man virkelig at SW ikke skal være på dansk. For det første lød Ki-Adi helt forkert. Han havde fransk accent. Det er nærmest som om de har byttet rundt på Aayla's og Ki-Adi's stemme. Også lød Ahsoka og Bariss helt ens. Luminara lyder bare dumt. Det samme med Anakin's teenager stemme og Obi's skolelære stemme fra 80erne. Også er sproget en blandet ting mellem dansk og engelsk. De siger Poggle the Lesser (aner ikke selv hvordan man siger det på dansk). Også siger de Corusant og Geonosis og andre planeter helt forkert. Sw skal ikke være på dansk. Kun dansk undertekster. Comprendé.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
ok, got. Never hapens again...

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
jo men målgruppen i bavian-tv er vel børn. Og feks min søn, er nu meget glad for den danske tale.

Jeg syntes at os der gerne vil se den på original sproget skulle tørre øjnene og se den på DVD.

just my 2 cent

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Ja jeg må da give ploloon ret i at de danske stemmer til cw ikke er de bedste men som Hans Ole siger så er Cw jo henvendt til de helt små. Og heldigvis kan man jo få den på dvd med de originale stemmer. Der går naturligvis lidt før de kommer på dvd så indtil der ku du jo se den på cartoon network, (hvis du altså har parabol) hvor det er muligt at vælge den engelske udgave.
I reject your reality and substitute my own!!

Michael-Jackson

• Gæst
Nu har jeg aldrig set TCW på engelsk men synes nu at det er godt nok på dansk :-D Men alligevel må jeg give jer ret i at jeg synes at det lyder fuldstændig åndsvagt når de siger Corucant eller et eller andet, andet :wink: Der kan jeg fog ikke lade være med at grine :-P

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Det sjove er at det lyder mere dumt på Svensk og Norsk :lol:
Men det er ikke fordi jeg synes de skal vise den engelske udgave til børn på CN og Bavian. Jeg siger bare at den lyder dårligt på Dansk. Jeg kan godt forstå at børn ikke kan høre forskel. Det er okay.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Michael-Jackson

• Gæst
Siger også at jeg synes at den er god på dansk men at den måde de siger planeternes navne på, stinker :wink: Især Corucant efter min mening :-)