skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Nye figurer i vintage-style indpakning

(Læst 4773 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Hasbro har gjort det et par gange tidligere, og nu gør de det igen, nemlig udsender en række nye figurer i indpakning som de gamle vintage figurer.

Dette billede af Han Solo, har dog aldrig været anvendt i vintage linien, faktisk eksistrer figuren Han Solo (Echo Base Outfit) ikke som vintage figur. Synes det er ok, at Hasbro udgiver disse figurer i vintage inspireret indpakning, men synes de burde holde sig til figurer, der rent faktisk udkom dengang.

Langt mere interessant er så denne exclusive af Zuckuss og 4-LOM, med forkerte navne (Kenner byttede jo om på navnene på disse to figurer i vintage serien).

Mest interessant af det hele er dog denne her. Selv figuren ligner en vintage, men der bliver forskelle, som ved "Classic edttion 4-pack" fra 1995 . Der er jo tale om den legandariske "rocket firing Boba Fett)

Senest Redigeret: 02-01-2013, 16:17:50 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
De nye vintage cardbacks ser absolut sweet ud, jeg glæder mig meget til vi får dem at se i "levende" live. Og jeg tror  da også at jeg får købt 1 af hver til at pakke ud, og 1 til at beholde på cardback..

Dog er jeg uenig med dig i at de burde holde sig til de kun at opdatere og udgive de figurer som kom tilbage i 70/80erne. Jeg syntes det er super skønt at de udgiver dem som der mangler, videre er jeg også vild med at de vælger at komme til at udgive nogle af PT figurene på vintage cardback. Dem vil jeg glæde mig meget til at se og købe :)
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Er det ikke ved at være meget gammel vin på ja jeg ville skrive nye falsker men det er det jo igrunden heller ikke. Det utroligt så mange versioner at Hasbro bliver ved at sende på gaden. Brude de  ikke snart ha udgivet nok ens figure.

Selvfølgelig styre pengene det. 4LOM men cirtronen er sku ved at være tørlagt.

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Enig. HansOle. Det var en fed idé, da de udgav den første serie med VOTC figurerne, men dette er tredje eller fjerde gang de udsender sådan en serie, hvor de skulle have holdt sig til den ene. Det havde gjort disse figurer langt mere unikke og interessante.

Den med 4-LOM / Zuckuss med reverse navne skulle jo også komme på et tidspunkt, men det er klart kun møntet på fans, og den bliver jo tilsyneladende også exclusive. Man kommer dog ikke uden om, at de to figurer er super flotte og detaljerede.

Langt mere interessant er jo den rocketfiring Boba Fett, da selve figuren jo ligner en vintage, men man kan jo stadig sagtens se forskel (logisk eftersom, rocket firing figuren jo aldrig udkom). Tror dog denne figur kan få samme skæbne, som de 4 classic edition figurer på sigt, selvom de internatonale vintage samlere er helt oppe at ringe over den lige for øjeblikket. De fleste af dem er i hvert fald meget begejstrerede for, at den kommer.
Senest Redigeret: 02-01-2013, 16:14:07 af HWR
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.

Darth Kaze

• Gæst
Er helt enig i den kritik der bliver nævnt. Man vil aldrig kunne genskabe den tid hvor de figure var aktuelle. Nu har man fat i den nye generation, og mulighvis vil have "de gamle", til at lægge deres penge hos Hasbro, istedet for at man handler iblandt andre samlere.

Jeg synes det nye legetøj er utrolig flot produceret, og tanken om Boba Fett er da charmerende, men der må være en grænse som forbruger på hvor man vil hen ad med sin samling. Det er for nogen en stor overvejelse, og købetrangen skal da bekæmpes, men for andre er det nemmere at frasortere og sætte en grænse for at man ikke vil bo i en lejlighed fyldt med legetøj. :roll:

Nå men som sædvanlig er mit argument "Overkill"

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Er det ikke ved at være meget gammel vin på ja jeg ville skrive nye falsker men det er det jo igrunden heller ikke. Det utroligt så mange versioner at Hasbro bliver ved at sende på gaden. Brude de  ikke snart ha udgivet nok ens figure.

Selvfølgelig styre pengene det. 4LOM men cirtronen er sku ved at være tørlagt.

Helt klart har penge da en faktor at spille med i det her, og Hasbro vil som ALLE andre firmaer tjene penge, hvis man som firma virkelig mener andet så burde man nok omtænke sin strategi. Selvfølgelig skal der være plads til kreds omkring produktet, og gøre købere glade osv. men først og fremmest penge.

Desuden, så må man jo antage af helt nye samlere og børn have en Darth Vader... Og hvis der jo ikke er en til rådighed så er det jo ikke noget værd at kigge efter den.

Citér
Den med 4-LOM / Zuckuss med reverse navne skulle jo også komme på et tidspunkt, mne det er klart kun møntet på fans, og den bliver jo tilsyneladende også exclusive. Man kommer dog ikke uden om, at de to figurer er super flotte og detaljerede.

Jo de bliver skam exclusives, til Celebration V, og klart noget de laver for fans, selvfølgelig skal de også lave noget som fans bliver tilfredse med.

Og nej selvfølgelig kan man ikke genskabe de gamle dage hvor vintage var fremme... Og ja selvfølgelig vil Hasbro gerne have folk til at smide penge deres vej, istedet for imellem hinanden.

Om der findes en grænse, ja selvfølgelig, men jeg syntes ikke man kan sige at den skal være noget bestemt... Det er op til den enkelte samler at beslutte hvor meget man vil bruge på sin samling

They call me Tauntaun ;)

Darth Kaze

• Gæst
Citér
Om der findes en grænse, ja selvfølgelig, men jeg syntes ikke man kan sige at den skal være noget bestemt... Det er op til den enkelte samler at beslutte hvor meget man vil bruge på sin samling

Det er meget bestemt om folk har råd til deres samling, som jeg nævnte ordet "købetrang".

For lang tid siden, så jeg på youtube en nyhedsprogram der lavede en skit på da Ep 3 blev lanceret. Gutten vidste stolt sin lejlighed frem, og tilslut sagde at han havde lånt i friværdien for at have råd til sin samling. Han indrømmede at han havde løjet med sit budget, og at han aldrig ville kunne betale det, men så længe han havde sine SW ting var han glad, og de skulle købes her og nu.

På scum, som vi så meget nævner som eksempel her på Sky. Er der flere storsamlere der er bukket under for rescisionen, og har simpelthen ikke råd til dere samling længere. Ikke fordi jeg kender alle baggrundshistorier bag deres valg, men det er kommet frem at de skylder mange penge, og der hvor det kan omsættes er deres samling. Får jævnligt link på salgstråde, hvor endnu én af de storsamlere sælger ud.

Så jeg mener der bestemt er en grænse for hvor meget man kan bruge på sin samling.
Senest Redigeret: 17-02-2010, 14:18:20 af Darth Kaze

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
På den måde kan jeg klart følge dig Kaze, jeg ser skam også flere storsamlere som er bukket under for de uheldige økonomiske omstændigheder som vi har i øjeblikket. Jeg mener heller ikke at man skal købe sig til at man ikke har mulighed for at pumpe flere penge i det, eksempelvis syntes jeg det lyder helt forrykt at låne i sin friværdi for at holde en hobby kørende. Det er noget kun for absurd, og langt ude, så går vi nok nærmere over i besættelse af en art.

Men jo sådan som du udtrykker det betyder selvfølgelig at der er en grænse for hvor meget man kan tillade sig at investere og bruge på sin samling årligt. Der er virkelig nogle folk derude som har fået næsen i klemme fordi de virkelig har haft et forbrug der har ligget langt over deres købekraft. Hva jeg mener er at der ikke burde være anden grænse end den som man har mulighed for at sætte den til ud fra sin givne økonomiske situation, no money, no stormtroopers, hvis du fanger sådan en lille en ;)

Selv ville jeg da heller aldrig gøre noget så tosset som at tage et lån eller andet der kræver penge jeg ikke ejer, for at investere i noget til min samling. Der sparer man op hvis det er udenfor den prisgrænse man har indenfor eksempelvis 1 månedstid. Senest har jeg sparet op i 3 måneder til en 12 inch Joker figur jeg ville have, som jeg teknisk set sagtens kunne købe lige da jeg så den, men så havde der ikke været penge til alle de andre faste ting. Så jo køb løs, men med måde og omtanke på fremtiden ;)

They call me Tauntaun ;)

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Så ankom de... ENDELIG i butikken...

Og jeg har samlet hele den første wave op nu, de er superfine at kigge på på cardback, men jeg åbner dem her senere, når jeg har 'tubet en video om mit pickup. Dog overvejer jeg at købe hele første wave endnu en gang så jeg kan have dem på cardback. Men nu ser vi, i al fald skal der købes en cardback Vader og Boba således at Dave og Jeremy kan signere dem til Collectormania :)

Så kan i også lide nyde dem lidt :)
Senest Redigeret: 07-07-2010, 18:45:16 af AlusCWM

They call me Tauntaun ;)

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
SWEET :)

hvad koster sådan et læs ? det kan da ikke være helt billigt.

hvis du åbner dem der synes jeg da du skal ha dem på kort også....synes det er fedt når de ikke har været pakket op
Darth Pingu Awakens

HWR

• Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
Fede figurer, Alus. Må indrømme, at disse figurer er superflotte, kan se, at der er et par stykke, som ikke kom i vintage serien (Han Solo (Echo Base outfit) og Dack Raltar).

Den tidligere omtalte Zuckuss / 4-LOM med "forkerte" navne, blev så ikke kun en C5 exclusive men også en JediCon exclusive. Var desværre ikke selv til JediCon, men har anskaffet mig en af disse, og må sige, at den er super fed, selvom det er en gimmick tim møntet på vintage samlere.

sunejensen01

• Uberørt af Kraften
  • *
jeg må indrømme at jeg er syg af misundelse over den der carded first vawe vintage collection. Syns godt nok at det er synd og skam at åbne dem, men det er jo selvfølgelig ikke mig det bestemmer det.
Og zuckuss / 4-lom exlusive'en...uha uha...

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
@ Dan, de ligger sig jo i en 120 kr stk. Men pga. min personale rabat, plus en omgang BR Sparemærker fra helvede, så skulle jeg kun af med ca. 400 kr, for hele omgangen. Dog har jeg sparet op til netop Vintage siden de blev annonceret til ToyFare, derfor kunne jeg også sagtens have smidt pengene efter dem. Men nu kan jeg smide de ekstra kroner på wave 2 når den kommer, eller noget.

@HWR, Korrekt der er nogle stykker der aldrig kom i vintage, som du nævner, Han og Dak (Dak har faktisk aldrig nogensinde været på cardback før, men kun i battlepacks og lign.) Personligt syntes jeg at der er en smule charme over dette, og derfor glæder jeg mig faktisk til wave 2 som er fra ROTS på vintage style cards. Om ikke andet for at se dem i denne stilart. Eftersom Vintage er deres nye "main line" sammen med "Clone Wars" er de nødt til at kører de PT karaktere på Vintage for at appellere til så bredt publikum som muligt. Der er dog ingen garanti for at jeg køber PT karaktere og beholder på cardback, medmindre det er nogle helt specielle eller jeg ønsker dem signeret på et tidspunkt.

@sune, tja, tjo... Både og, må indrømme at efter de havde stået i nogle timer i cardback så var jeg faktisk ikke så thrilled over at åbne dem som jeg havde været lige fra minut 1. Men da jeg åbner alle mine figurer (med få undtagelser), så gik jeg igang. Og jeg er rigtigt glad for at jeg åbnede dem alle, for figurerne er rigtigt fede, og noget af det bedste Hasbro har smidt på markedet i lange lange tider. Skal siges at som omtalt tidligere så køber jeg ihvertfald Boba og Vader cardback, således at jeg kan få dem signeret til Collectormania Copenhagen. Men jeg overvejer meget meget kraftigt at købe hele waven på cardback også. Og ender nok med jeg forsøger denne vej, og gør det sammen i fremtiden (med undtagelser i PT figurerne måske).

They call me Tauntaun ;)

sunejensen01

• Uberørt af Kraften
  • *
Alus, vil det sige, at de kommer i BR og Toys R US?

MvH Sune

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
De er afsendt til samtlige BR butikker i landet, da jeg ikke har adgang til Toys lagersystem kan jeg ikke snakke for dem... Men da vi jo er samme firma vil jeg stærkt gætte på de er ankommet :)

They call me Tauntaun ;)