skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Sværd

(Læst 2473 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • "A Great Jedi"
Jeg ved at i TOR, var lyssværderne den klinge med en slags laser uden om. Og at senere blev det til et laser sværd.
Men i TCW og videre. Fandtes der stadig helt adminelige sværd. Ligesom en mancete som jeg så i en TCW episode (Rookies), Det var en kommander droid der havde den. Jeg ved at Hondo Ohnaka har en lanse. Men disse våben blive jo straks skåret over af et lyssværd. Så hvorfor bruger nogle dem.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det er vel fordi, at det er deres foretrukne våben. Folk stopper heller ikke med at bruge blastere fordi lyssværd kan afbøde skuddene.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Der er jo sværd, der har en legering, der gør at de kan bruges imod lightsabers.
De første sith, brugte alm. sværd mod jedier med ightsabers.
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Djinn Altis du har helt ret. De gamle sith brugte, så vidt jeg husker, deres 'sith alchemy' (altså en slags alkymi med kraften til hjælp) til at lave våben (sværd), der kunne modstå lyssværdsklinger, og desuden hjalp dem med
at kanalisere den mørke side mod modstanderen. For andre er der stoffet 'cortosis': et sjældent stof, der er meget modstandsdygtigt overfor 'laser' -altså blasterskud og lyssværdsklinger.

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Kortosis/cortosis er ret svagt ellers, men det får lyssværd til at kortslutte/slukke inden man kan nå at skære sig gennem det. Ret smart, men det er så også cirka det eneste det er godt for.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Kortosis/cortosis er ret svagt ellers, men det får lyssværd til at kortslutte/slukke inden man kan nå at skære sig gennem det. Ret smart, men det er så også cirka det eneste det er godt for.

Det kan også holde til en del blasterskud før det går i stykker, jeg mener det bl.a. har været brugt i Republikkens uniformer omkring Darth Banes tid.

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

plokoon

• Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Lige et spørgsmål. Når et lyssværd slår mod en admindelig klinge (stål/jern. Ved ikke om der er sådanne råstoffer i SW verden). Skærer lyssværdet bare igennem det som smør. Eller vil klingen kunne afbæje det lidt.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Altså en klinge lavet af feks. alm jern eller stål, ville ikke kunne modstå en lightsaber. Lightsaberen ville gå lige igennem.
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

plokoon

• Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Godt. Mange tak. Det vil hjælpe i mine fan film.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Der er dog vibroblades som i spil som KOTOR åbenbart uden problemer kan bruges til at slås mod Lyssværd. Ved så ikke om det er sådan i filmene eller bøgerne, da jeg ikke er faldet over det andre steder. Kan godt være det kun er fordi det er et spil.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Der er dog vibroblades som i spil som KOTOR åbenbart uden problemer kan bruges til at slås mod Lyssværd. Ved så ikke om det er sådan i filmene eller bøgerne, da jeg ikke er faldet over det andre steder. Kan godt være det kun er fordi det er et spil.

Du skal også tænke på, at i de fleste spil kan man også blive ramt flere gange af et lyssværd, uden at dø. :-)