skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Sandtrooper vs Clone troopers

(Læst 2249 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Køn: Mand
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
Ja nu er jeg jo vildt Sandtrooper fan, for mig er sandtroopers en slags speciel forces som udføre opgaver alm stormtroopers ikke er gode nok til. Der er faktisk en del forskelle på den alm stormtrooper armor og sandtrooperen men dem behøver vi ikke nævne alle sammen.

Vi ved jo alle at Sandtroopers er de eneste der bærer skulder pauldrons i OT ikke en eneste stormtrooper ses med pauldron på skulderen i hele OT. Så kom PT med cloner og ta daaa nu var der pludselig mange med skulder pauldrons på men i modsætning til sandtrooperne bærer clonerne dem på venstre skulder hvorimod sandtrooperne har den på højre.

Nu er det så her mit spørgsmål kommer, er der nogen der har en forklaring på hvordan noget som kun sandtroopers havde pludseligt er blevet standard??
I reject your reality and substitute my own!!

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Bly og hans mænd er da (såvidt jeg husker) de eneste i PT med pauldrons. Og de minder da lidt om sandtroopers. De er bare ude i de vilde skove på Felucia, istedet for ørkenen på Tatooine. Men i the Clone Wars har næsten alle commanders og captains pauldrons og ingen normale kloner har det. Jeg tror simpelthen bare, at det er noget de har overset.

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
Ja du har nok egentlig ret tror jeg har fået blandet CW og pt sammen hvad angår pauldrons. Og da de jo symbolisere gradsbetegnelser så er det jo fornuftigt nok at clone commanders og captains har dem på. :lol:

Michael-Jackson

• Gæst
Helt klart Sandtroopers :-o

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Helt klart Sandtroopers :-o
Har du overhovet læst andet end overskriften?

Michael-Jackson

• Gæst
Ja :-D Det er jo sådan set det emnet handler om :wink:

Obi-Wan

• Site Founder/Webmaster
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I Have A Good Feeling About This :)
Ja :-D Det er jo sådan set det emnet handler om :wink:

Nej, Michael-Jackson, det er det ikke!

Læs venligst HELE teksten i første indlæg i denne tråd, så vil du se at dit svar ikke giver nogen mening!!
"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
Angående ANH så ja så er det kun på Sandtrooperne man ser pauldrons, og selvom der er flere alm stormtroopers der bliver tituleret ved officers rang senere i filmene er disse ikke udstyret med Pauldrons, så for mig er disse pauldrons kun tiltænkt sandtrooperne og da der ikke på noget som helst andet tidspunkt i hele OT ses dette tilbehør så virker det som om at GL har været af samme mening nemlig at disse tropper var anderledes.

Og det var så her kæden røg af for mig, mente det var i PT jeg så kloner med pauldrons, men det viser sig at jeg på en eller anden måde har fået blandet et par CW amors ind i mit hoved. Også takket være bl.a 501st som så vidt jeg kan se mener at clonetroopers bør bære pauldrons som her hvor tk2501 viser sin utroligt flotte clone amor

Jeg mener jo stadig at de udelukkende burde bæres af speciel tropper som sandtroopers eller noget i den stil. Men ok bare min mening

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Officers
Stormtrooper officer cap.Stormtrooper officers were traditionally non-clone graduates from the Imperial Academy, but Imperial stormtroopers who proved leadership traits in combat could be ranked up to the officer mark. In battle, commissioned stormtrooper officers wore standard stormtrooper armor with rank insignia to indicate status. Non-commissioned officers were identified in the field with shoulder pauldrons instead of the standard rank squares worn over the armor. For non-combat situations, officers wore a black tunic and pants dress uniform, including a cap, boots, gloves, and standard rank squares. The stormtrooper officer rank was a stepping stone to achieving Imperial officer rank, as Stormtrooper officers were still under Imperial officers. Imperial stormtroopers also could undertake the rank of stormtrooper commander through this system of rank.

By 137 ABY, it appears that the ranking system used by clone troopers at the beginning of the Clone Wars was in use again.
 Står lidt her hvorfor vi kun ser dem i A new Hope, i de andre OT synes jeg vi ser flere som er i officer uniformer sorte og grå

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
Ok cool nok det var en forklaring jeg ikke selv havde fundet og en ret så udemærket opfattelse. Men for mig at se forklare det stadig ikke hvorfor det kun er sandtroopers vi ser bære dem.  :x

Benji K

• Føler Kraften
  • *
Ja men hvis du ser filmene igen, ser du en officer gå rundt i en grå uniform i cloud city plus på endor går flere rundt med sorte. De sorte betyder vel at de er stormtrooper officere ligsom jeg viste med ham med darth vader i a new hope
Senest Redigeret: 25-01-2010, 01:04:44 af Benji K