skywalker.dk
08-09-2010, 16:56:34 *
Velkommen, Gæst. Venligst log på eller registrer.
Modtog du ikke en aktiveringsmail?

Log på med brugernavn, kodeord og sessionslængde
Nyheder: Foto-galleri - hovedside
Foto-galleri - brugeralbums

Hjem   Hjælp Søg Kalender Log på Registrér  
Sider: [1] 2
  Udskriv  
Forfatter Emne: skywalker.dk flyttet til ny maskine (2010-01-01)  (Læst 1153 gange)
0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.
Obi-Wan
Site Founder/Webmaster
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

Køn: Han
Beskeder: 2.410

I Have A Good Feeling About This :)

« Dato: 01-01-2010, 16:02:47 »

Kære skywalkere,

Godt nytår til alle  grin

Jeg har her først på eftermiddagen flyttet skywalker.dk til en ny maskine.
Har testet lidt og det ser ud til at forum'et virker.

I forbindelse med flytningen, er der ændret en lille smule i den såkaldte URL som forum'et anvender.
Før var det http://forum.skywalker.dk
Den nye placering er http://www.skywalker.dk/forum
Det betyder at jeres gamle bogmærker ikke kan anvendes når i vil benytte forum'et.
Hvis i er i tvivl om hvordan i kommer på forumet, kan i altid blot skrive www.skywalker.dk (eller blot skywalker.dk) i jeres browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, Google Chrome eller lignende)

Som sagt har jeg testet lidt, men hvis i opdager noget "teknisk" som ikke virker her på forum'et, må i gerne poste her i tråden  smiley

Endnu engang godt nytår  grin

----------------- EDIT Torsdag 7 Januar 2010 ------------- (start) --------------

ADSL forbindelsen til skywalker.dk maskinen vil torsdag d. 14 Januar 2010 blive afbrudt.
TDC afbryder forbindelsen i løbet af dagen og senest kl. 17:00 vil den nye ADSL fra Telenor være i funktion.
Efter genetableringen af ADSL forbindelsen, skal der ske en teknisk tilretning som sandsynligvis vil tage ca. en halv time.

Men ADSL afbrydelsen er desværre ikke den eneste afbrydelse skywalker.dk vil blive udsat for i næste uge.
I dag blev jeg ringet op af en elektriker fra DONG, som meddelte at strømmen til hele opgangen vil blive afbrudt enten torsdag eller fredag i næste uge.
Der er altså en teoretisk chance for at både ADSL- og strøm-afbrydelse vil foregå samtidig. Men mere sandsynligt vil der være to uafhængige afbrydelser af skywalker.dk i næste uge  sad

Det eksakte tidspunkt for strømafbrydelsen vil blive oplyst en gang i næste uge, og jeg vil straks skrive det her på skywalker.dk.

----------------- EDIT Torsdag 7 Januar 2010 ----------- (slut) ----------------

----------------- EDIT Onsdag 13 Januar 2010 ----------- (start) --------------

Tirsdag d. 19 Januar vil skywalker.dk blive afbrudt ca. kl. 07:50.
Først om aftenen vil skywalker.dk igen være tilgængelig.
Strømmen til hele opgangen vil blive afbrudt og jeg vil derfor lukke skywalker.dk maskinen forsvarligt ned inden strømmen går.
Når strømmen er kommet tilbage tænder jeg skywalker.dk maskinen igen.
Strømmen bliver afbrudt fordi opgangens ca. 50 år gamle hovedkabel skal udskiftes.

----------------- EDIT Onsdag 13 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------

----------------- EDIT Torsdag 14 Januar 2010 ----------- (start) --------------

ADSL udskiftningen er nu overstået og skywalker.dk kører igen  grin

Næste afbrydelse vil formentlig ske på lørdag (16/1-2010), hvor skywalker.dk maskinen midlertidig skal flyttes fra det lille kammer som skal gøres i stand til børneværelse.
Den afbrydelse vil sandsynligvis kun vare i en lille halv times tid.
Jeg vil dog forsøge at foretage flytningen omkring midnatstid fredag/lørdag.

----------------- EDIT Torsdag 14 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------

----------------- EDIT Lørdag 16 Januar 2010 ----------- (start) --------------

PUHA, i dag skulle jeg flytte maskinerne fra børneværelset til stuen og sandelig om ikke de besluttede sig for at drille mig, da de blev tændt igen.
Det var et teknisk problem som opstod fordi hovedmaskinen ikke har været slukket før.
Det tog mig noget tid at finde en løsning på problemet. Min livline var desværre ude og rejse, så jeg måtte bruge Google.
I sidste ende betød det desværre at skywalker.dk var afbrudt i ca. 4-5 timer og først blev tilgængelig igen her ved 18 tiden.

Det beklager jeg meget, men nu kører skywalker.dk heldigvis igen  smiley

----------------- EDIT Lørdag 16 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------

----------------- EDIT Søndag 24 Januar 2010 ----------- (start) --------------

Alle links i poster som før pegede på forum.skywalker.dk, er nu blevet rettet til at pege på www.skywalker.dk/forum.
For at klare dette måtte jeg lave noget arbejde i databasen bagved og det var derfor nødvendigt at afbryde skywalker.dk i ca. 15 minutter.
Tak til G.Madine for at påpege link-problemet  cool

----------------- EDIT Søndag 24 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------

----------------- EDIT Torsdag 11 Februar 2010 ----------- (start) --------------

På grund af en teknisk ændring af min ADSL og dermed forbindelsen til skywalker.dk, vil skywalker.dk blive afbrudt i en kort tid.
Måske allerede i aften, ellers måske i morgen.
Selve afbrydelsen vil være kortvarig (ca. 15-30 minutter) men bagefter kan der gå lidt tid før man igen kan få fat på skywalker.dk.

Rent teknisk sker der det at skywalker.dk skifter såkaldt IP adresse.
Når man skal se skywalker.dk skriver man naturligvis skywalker.dk i sin browser (internet explorer, safari, firefox, chrome, opera el.lign)
skywalker.dk navnet bliver så oversat til en IP adresse og siden bliver vist.
Men da IP adressen bliver ændret, skal oversætteren af navn til IP også have det at vide, og det kan i værste fald tage 1-2 dage.
I praksis sker det dog meget hurtigere.
Sidste gang det sket varede det kun ganske få timer.

Men nu er i advaret  smiley

----------------- EDIT Torsdag 11 Februar 2010 ----------- (slut) --------------
« Sidste ændring: 11-02-2010, 17:11:13 af Obi-Wan » Logget

"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato
Obi-Wan
Site Founder/Webmaster
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #1 Dato: 03-01-2010, 16:09:20 »

Første skridt i flytningen af skywalker.dk serveren er vel overstået.
skywalker.dk har snart to dage kørt på en ny maskine, og tilsyneladende uden særlig mange har lagt mærke til det  cool

Nu er tiden kommet til at flytte lidt rundt på alle de kabler og maskiner som sørger for at skywalker.dk kører.
Derfor vil skywalker.dk i dag 3. januar 2010 i perioder være afbrudt.

Når denne flytning er overstået, vil jeg skrive her i tråden.
Logget

"Wise men talk because they have something to say, fools, because they have to say something." - Plato
Jaina Solo
Arenafægter og Legilimencyklon
C4 Deltager
I ét med Kraften

Køn: Hun
Beskeder: 14.614

The Clone with the Quote book!

« Svar #2 Dato: 03-01-2010, 16:29:14 »

Det lyder godt, at du har fået fat i en ny server til forummet, Obi. Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer smiley

Tror også at vi overlever afbrydelserne, eftersom siden jo skal køre ordentligt igen wink
Logget

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible
Mr. Mundi
C4 Deltager
Medlem af Jedi Rådet

Beskeder: 2.420

Are Too in the making...

« Svar #3 Dato: 03-01-2010, 18:27:57 »

Vil så sige, at jeg lagde godt mærke til, at sitet var nede d. 1. og fordi jeg ikke tænkte over at rette linket, så var jeg først på banen igen i går. rolleyes
Jeg overvejede at sende dig en sms, Obi, for at spørge hvad der skete, men jeg troede egentlig, at du (I) var i Jylland til engang her først på året - men I var måske bare hurtigt tilbage.

Men ligesom Jaina, så har jeg heller ikke nogen problemer nu - specielt ikke da jeg rettede linket til blot at pege på skywalker.dk - uden "forum" foran eller bagved.
Det bliver godt med et stabilt site. Du må stadig lige sige til, hvis vi skal spytte i kassen. smiley
Logget

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment
Obi-Wan
Site Founder/Webmaster
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #4 Dato: 03-01-2010, 22:07:08 »

Så er kablerne og maskinerne blevet byttet lidt om og alt burde køre igen.
De store afbrydelser skulle være overstået nu. 7-9-13 bank under bordet  smiley

Nu kører skywalker.dk på en spritny maskine og alt burde køre mere stabilt og også hurtigere  smiley

Til info kan jeg oplyse at d. 14 Januar bliver min ADSL skiftet fra TDC til Telenor.
Den dag vil der desværre igen kunne opleves perioder hvor skywalker.dk er afbrudt.
Logget

G.Madine
Padawan
**

Beskeder: 354

« Svar #5 Dato: 04-01-2010, 04:39:02 »

Helt i orden.

Ville høre om det var muligt via en admin interface at ændre alle de links i forumet der peger på http://forum.skywalker.dk til http://www.skywalker.dk/forum Huh

Bare sådan at links i gamle tråde ikke dør.

Men ellers super arbejde. Pænt hardcore at dette site bliver hosted fra en hjemmecomputer. Er det ikke pænt dyrt i strøm?
Logget

Tag et kig forbi min by: http://madine.myminicity.com/sec

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.
Obi-Wan
Site Founder/Webmaster
Administrator
Medlem af Jedi Rådet

« Svar #6 Dato: 04-01-2010, 11:16:21 »

Hej Madine,

God pointe, med link-henvisningerne.
Den skal jeg lige i tænkeboks med, det kræver nok noget arbejde direkte i databasen.

Angående strøm, så har du ret i at det kan koste en del.
For ca. 4-5 år siden havde jeg en gammel aflagt kæmpeserver til at køre skywalker.dk.
Den brugte 250W døgnet rundt og en dag fik jeg en ekstra regning (altså udover den normale regning) på ca. 12.000 kr. (for et år) .
Det nye server system består af to maskiner. Den ene bruger max kun ca. 18W, den anden har jeg samlet selv og den har ikke lige nogle tal på, men skønner at den bruger måske 25W.

Udover at den nye server bruger mindre strøm, så kører den også hurtigere.

Er der nogen der har lagt mærke til om skywalker.dk føles hurtigere?
Logget

G.Madine
Padawan
**

Beskeder: 354

« Svar #7 Dato: 04-01-2010, 17:57:02 »

Har du overvejet at få et reklame baner på siden. For at få dækket dine strøm udgifter?
Strøm er dyrt især i disse klimatider.

Kan ikke lige føle nogen forskel. I nat kørte den lidt dårligt men det kunne også være min internet forbindelse.
Logget

Tag et kig forbi min by: http://madine.myminicity.com/sec

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.
Leia Skywalker
Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
Global Moderator
Senior Medlem af Jedi Rådet

Beskeder: 8.028

Kald mig Lora :-D

« Svar #8 Dato: 04-01-2010, 21:20:39 »

Synes siden er hurtig. smiley Jeg trykkede på 'svar' knappen, og svar siden kom nærmest med det samme. Så tror, at hvis man har et hurtigt internet, så vil siden også være hurtig. cool
Logget

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"
Dust
Bringer of Destruction
Jedi Ridder

Beskeder: 893

Sanity is for the weak

« Svar #9 Dato: 05-01-2010, 14:18:14 »

Umiddelbart ser det ud til, at siden bliver hentet pænt hurtigt cool Tillykke med de nye maskiner. -og så vil jeg lige benytte lejligheden til at takke for, at du kører skywalker.dk med så kærlig hånd. Nedetiderne er korte og ofte varslede, og problemer bliver rettet hurtigt. Tre skål for Obi! grin
Logget

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!
Jaina Solo
C4 Deltager
I ét med Kraften

« Svar #10 Dato: 05-01-2010, 15:01:04 »

Ja, det vil jeg også sige. Godt arbejde, Obi wink det er godt at vide, at Skywalkers server er i gode hænder wink
Logget

BufDaemon
Valgbar titel? Jeg er sultan af Maanen! Hvis man altsaa kan give sig selv saadan en titel uden videre... Hmm, hvem skulle man ellers spoerge om lov? NASA?? Naahja, nu ser vi hvad der sker da!
Uberørt af Kraften

Beskeder: 14

Hej, jeg hedder Lars.

« Svar #11 Dato: 05-01-2010, 15:22:02 »

Den brugte 250W døgnet rundt og en dag fik jeg en ekstra regning (altså udover den normale regning) på ca. 12.000 kr. (for et år) .
Det nye server system består af to maskiner. Den ene bruger max kun ca. 18W, den anden har jeg samlet selv og den har ikke lige nogle tal på, men skønner at den bruger måske 25W.

Hvilket el-selskab har du? - Det lyder jo vanvittigt forkert med 12.000 kr for 250 Watt, sådan med lidt hurtig hovedregning.. Smiley

Lyder spændende med det nye hardware. Hvad har du valgt for noget?
Logget

STARt WARS
Hvis man vælger talværdien 3 som "Køn" i sin profil, fremgår man som hunkøn. Det er da diskriminerende... Sad
BufDaemon
Valgbar titel? Jeg er sultan af Maanen! Hvis man altsaa kan give sig selv saadan en titel uden videre... Hmm, hvem skulle man ellers spoerge om lov? NASA?? Naahja, nu ser vi hvad der sker da!
Uberørt af Kraften

Beskeder: 14

Hej, jeg hedder Lars.

« Svar #12 Dato: 05-01-2010, 15:25:20 »

Så er kablerne og maskinerne blevet byttet lidt om og alt burde køre igen.
De store afbrydelser skulle være overstået nu. 7-9-13 bank under bordet  smiley

Nu kører skywalker.dk på en spritny maskine og alt burde køre mere stabilt og også hurtigere  smiley

Til info kan jeg oplyse at d. 14 Januar bliver min ADSL skiftet fra TDC til Telenor.
Den dag vil der desværre igen kunne opleves perioder hvor skywalker.dk er afbrudt.

Er du sikker på det er hardwaren der sætter hastighedsgrænserne, hvis du kører serveren på en ADSL? :S
Logget

STARt WARS
Hvis man vælger talværdien 3 som "Køn" i sin profil, fremgår man som hunkøn. Det er da diskriminerende... Sad
StarWarsDKYT
Uautoriseret Kagespiser
Padawan
**

Beskeder: 466

« Svar #13 Dato: 07-01-2010, 23:35:20 »

Det er da dejligt, men jeg ville have været glad for at have vidst det, før det blev gjort. Hver gang jeg gik ind på http://www.skywalker.dk/forum/index.php kom der bare "Object not found!". Derfor tænkte jeg at siden nok var nede, som den har været meget på det seneste. Og først nu prøvede jeg at trykke "skywalker.dk" og det virkede!  grin

Jeg er ikke sur, men jeg er blevet lidt afhængig af siden, da den er min eneste forbindelse til andre Star Wars-fans. Så en uges fravær var ved at gøre mig sindsyg!  wink
Logget

Jaina Solo
C4 Deltager
I ét med Kraften

« Svar #14 Dato: 08-01-2010, 11:55:30 »

Den har da været oppe den sidste uge. Jeg har i hvert fald ikke haft nogen problemer med at komme ind på siden. Men ja, Skywalker bliver man ret hurtigt afhængig af wink

Og jeg kan godt mærke at siden er blevet hurtigere smiley
Logget

Sider: [1] 2
  Udskriv  

Gå til: