Kære skywalkere,
Godt nytår til alle

Jeg har her først på eftermiddagen flyttet skywalker.dk til en ny maskine.
Har testet lidt og det ser ud til at forum'et virker.
I forbindelse med flytningen, er der ændret en lille smule i den såkaldte URL som forum'et anvender.
Før var det
http://forum.skywalker.dk Den nye placering er
http://www.skywalker.dk/forumDet betyder at jeres gamle bogmærker ikke kan anvendes når i vil benytte forum'et.
Hvis i er i tvivl om hvordan i kommer på forumet, kan i altid blot skrive
www.skywalker.dk (eller blot skywalker.dk) i jeres browser (Internet Explorer, Firefox, Safari, Google Chrome eller lignende)
Som sagt har jeg testet lidt, men hvis i opdager noget "teknisk" som ikke virker her på forum'et, må i gerne poste her i tråden

Endnu engang godt nytår

----------------- EDIT Torsdag 7 Januar 2010 ------------- (start) --------------
ADSL forbindelsen til skywalker.dk maskinen vil torsdag d. 14 Januar 2010 blive afbrudt.
TDC afbryder forbindelsen i løbet af dagen og senest kl. 17:00 vil den nye ADSL fra Telenor være i funktion.
Efter genetableringen af ADSL forbindelsen, skal der ske en teknisk tilretning som sandsynligvis vil tage ca. en halv time.
Men ADSL afbrydelsen er desværre ikke den eneste afbrydelse skywalker.dk vil blive udsat for i næste uge.
I dag blev jeg ringet op af en elektriker fra DONG, som meddelte at strømmen til hele opgangen vil blive afbrudt enten torsdag eller fredag i næste uge.
Der er altså en teoretisk chance for at både ADSL- og strøm-afbrydelse vil foregå samtidig. Men mere sandsynligt vil der være to uafhængige afbrydelser af skywalker.dk i næste uge

Det eksakte tidspunkt for strømafbrydelsen vil blive oplyst en gang i næste uge, og jeg vil straks skrive det her på skywalker.dk.
----------------- EDIT Torsdag 7 Januar 2010 ----------- (slut) ----------------
----------------- EDIT Onsdag 13 Januar 2010 ----------- (start) --------------
Tirsdag d. 19 Januar vil skywalker.dk blive afbrudt ca. kl. 07:50.
Først om aftenen vil skywalker.dk igen være tilgængelig.
Strømmen til hele opgangen vil blive afbrudt og jeg vil derfor lukke skywalker.dk maskinen forsvarligt ned inden strømmen går.
Når strømmen er kommet tilbage tænder jeg skywalker.dk maskinen igen.
Strømmen bliver afbrudt fordi opgangens ca. 50 år gamle hovedkabel skal udskiftes.
----------------- EDIT Onsdag 13 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------
----------------- EDIT Torsdag 14 Januar 2010 ----------- (start) --------------
ADSL udskiftningen er nu overstået og skywalker.dk kører igen

Næste afbrydelse vil formentlig ske på lørdag (16/1-2010), hvor skywalker.dk maskinen midlertidig skal flyttes fra det lille kammer som skal gøres i stand til børneværelse.
Den afbrydelse vil sandsynligvis kun vare i en lille halv times tid.
Jeg vil dog forsøge at foretage flytningen omkring midnatstid fredag/lørdag.
----------------- EDIT Torsdag 14 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------
----------------- EDIT Lørdag 16 Januar 2010 ----------- (start) --------------
PUHA, i dag skulle jeg flytte maskinerne fra børneværelset til stuen og sandelig om ikke de besluttede sig for at drille mig, da de blev tændt igen.
Det var et teknisk problem som opstod fordi hovedmaskinen ikke har været slukket før.
Det tog mig noget tid at finde en løsning på problemet. Min livline var desværre ude og rejse, så jeg måtte bruge Google.
I sidste ende betød det desværre at skywalker.dk var afbrudt i ca. 4-5 timer og først blev tilgængelig igen her ved 18 tiden.
Det beklager jeg meget, men nu kører skywalker.dk heldigvis igen

----------------- EDIT Lørdag 16 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------
----------------- EDIT Søndag 24 Januar 2010 ----------- (start) --------------
Alle links i poster som før pegede på forum.skywalker.dk, er nu blevet rettet til at pege på
www.skywalker.dk/forum.
For at klare dette måtte jeg lave noget arbejde i databasen bagved og det var derfor nødvendigt at afbryde skywalker.dk i ca. 15 minutter.
Tak til G.Madine for at påpege link-problemet

----------------- EDIT Søndag 24 Januar 2010 ----------- (slut) ---------------
----------------- EDIT Torsdag 11 Februar 2010 ----------- (start) --------------
På grund af en teknisk ændring af min ADSL og dermed forbindelsen til skywalker.dk, vil skywalker.dk blive afbrudt i en kort tid.
Måske allerede i aften, ellers måske i morgen.
Selve afbrydelsen vil være kortvarig (ca. 15-30 minutter) men bagefter kan der gå lidt tid før man igen kan få fat på skywalker.dk.
Rent teknisk sker der det at skywalker.dk skifter såkaldt IP adresse.
Når man skal se skywalker.dk skriver man naturligvis skywalker.dk i sin browser (internet explorer, safari, firefox, chrome, opera el.lign)
skywalker.dk navnet bliver så oversat til en IP adresse og siden bliver vist.
Men da IP adressen bliver ændret, skal oversætteren af navn til IP også have det at vide, og det kan i værste fald tage 1-2 dage.
I praksis sker det dog meget hurtigere.
Sidste gang det sket varede det kun ganske få timer.
Men nu er i advaret

----------------- EDIT Torsdag 11 Februar 2010 ----------- (slut) --------------