skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

The Jedi-Master's Quizbook

(Læst 3222 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Titel: The Jedi-Master's
Forfatter: Rusty Miller
Forlag: Del Ray / Ballantine Books
Udgivelses år: 1982
Format: 17,5 * 10,7 cm (paperback)
Sidetal: 136
Genre: non fiction

Rusty Miller var kun 11 år, da han i 1982 skrev denne bog, eller retterede samlede disse spørgsmål fra Star Wars og The Empirre Strikes Back. Hvad der siden er blev af ham, ved ingen han er ikke aktiv på de internationale Star Wars fora, eller måske er han det inkognito.

Bogen indeholder hele "425 Cosmic Questions & Answers About Star Wars & The Empire Strikes Back", som der står på coveret og titelsiden. De første 140 spørgsmål er alle taget fra Star Wars og er af meget varierende sværhedsgrad, derefter kommer 22 sand/falsk spørgsmål, som går på både Star Wars og Empire. Derefter følger 137 spørgsmål fra Empire i stil med dem i første afsnit, efterfulgt af 29 spørgsmål fra begge film.  Næste afsnit hedder Tough Trivia Questions, og er spørgsmål (37 stk)  som han finder svære, her er både spørgsmål vedrørende filmene og spørgsmål vedrørende skuespillerne. Derefter kommer Behind the Scenes spørgsmål (35 stk), Quatations, som er citat spørgsmål (23 stk), name the actor, hvor man jo skal svare på hvem der spiller de oplistede karakterer, og endelig til sidst Match the actors, hvor en rækker skuespillere og bipersoner oplistes og man skal så match dem.

Efter min mening er dette en skæg lille sag, det er naturligvis ikke literatur på højt plan, da den er skrevet af en dreng, men er bestemt heller ikke plat eller dårligt. Flere af spørgsmålene har en sværhedsgrad, hvor selb garvede fans må tænke sig om, inden de svarer. Jeg kan bestemt varmt anbefalde bogen, da den kan give nogle timers god underholdning, måske sjovest hvis man er flere om at quizze.  
Senest Redigeret: 05-01-2010, 19:46:12 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Darth Kaze

• Gæst
Citér
måske sjovest hvis man er flere om at quizze. 

Det lyder som en aftale, Henrik ;)

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Har ikke læst den, men mener at ha' hørt, at der er nogle fejl i den ind i mellem. Dette betyder dog ikke, at man ikke kan ha' det sjovt alligevel, bare at man skal være opmærksom på den er skrevet for lang tid siden af en dreng(og at redaktøren ikke har gjort sit arbejde grundigt nok). :wink:
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Well, historien har jo ændret sig en del til bogens ulempe, hvis den blev udgivet i 1982 :-P

Men den lyder spændende. Ved du hvor man kan få fat i den, Wulff?

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Ja der er unægteligt sket meget siden dens udgivelse.

Hvor man kan få fat på den? Jeg købte min i Fantask tilbage i slutningen af 1980'erne, havde læst om den i et Star Wars Marvel blad og ringede til Fantask for at høre om de havde den og de sendte pr postordre, de sagde ja til begge dele. Tror dog den er "out of print" og må købes brugt, der er pt nogle til salg på eBay.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Nej, jeg mente, at der er nogle fejl i den, som også var fejl, da den blev trykt. :roll: Tør slet ikke tænke på alt fra 90'erne og 00'erne i forhold til den, heh.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"