skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Pus de gamle film op igen vs brug krydtet på at lave noget nyt

(Læst 2210 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

G.Madine

• Padawan
  • **
Så er der igen kommet rygter om at de Episode 1 skal pudses op til en speciel edition. Bl.a. skulle den dukke de brugte til Yoda udbyttes med den digital der ligner Episode 2 og 3 udgaven. Og hvis det bliver gjort til en ny udgivelse kommer de sikkert lidt ekstra små ting ind her og der.

Min pointe er at Lucas efter hånden bruger utrolig meget krydt på at lave om på filmene. 4-6 er efter hånden kommet i 3 forskellige udgaver. Episode 2 er kommet i 2 udgaver osv.

Hvad syntes folk. Er det fedt de allerede eksisterende film pudses op eller burde Lucas hellere bruge tiden på endnu en tv serie.

Personligt er jeg mest til det sidste. Det var fedt de udgav SE men ændringerne i de nye versioner er så små og ubetydelige at det næsten kan være lige meget.
Tag et kig forbi min by: http://madine.myminicity.com/sec

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Lugter lidt for meget af, at disse nye udgave af de eksisterende fim, blot er for at tjene penge. Fans skal jo lige ind at se den i biografen igen og derefter have endnu en udgave på DVD eller blueray, så det er lettjente penge.

Nej jeg synes George Lucas skulle satse på episode 7 -9, ved godt, at han har udtalt, at de aldrig kommer. Men det var jo hans oprindelige idë og han havde sikker en del af grundhandlingen på plads, så lad os da få dem frem for nye udgaver af de eksisterende fim eller en tv serie. Skulle jeg vælge mellem de to scenarier som her opstilles er jeg mere for en tv serie end restaurerede udgaver af episode 1 - 3. 
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

G.Madine

• Padawan
  • **
Den oprindelige ide til E 7-9 blev for kastet da de ændrede så meget i E6 i forhold til den oprindelige ide.

Gary Kurtz har udtalt ved flere lejligheder at oprindeligt skulle Han Solo og Lando død i E6, Chewbacca skulle være eneste overlevne på et angreb på en empirisk base.

Gary Kurtz blev sat af projektet og historien blev som vi nu kender den. Derfor tror jeg det ville være vanskeligt at genskabe den oprindelige ide med 7-9.

Men lad os håbe Lucas film kan sparke en tv serie i gang.

Samler på morgenmads produkter eller andre mad relaterende ting fra Star Wars (vist lidt specifikt). Altid klar på at bytte eller købe.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Med fare for at blive losset ud af forummet - er der kommet 2 udgaver af EP II - Attack of the Clones??
Hvornår kom udgave nr. 2 og hvad er forskellen?

Og nej, den oprindelige ide blev ikke forkastet på grund af ændringer i EP6. Lucas taler selv om de 3 sequels som noget der måske bliver lavet ved den Star Wars convention der blev holdt ved 10 års jubilæet for ANH - altså 4 år efter ROTJ kom ud.
Kan ikke huske hans nøjagtige ord, men direkte adspurgt siger han noget i retning af, at hvis han kan, så vil han først lave de første 3 film i serien og derefter de sidste 3 film.
Senest Redigeret: 31-12-2009, 15:33:20 af Mr. Mundi

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Jeg har heller ikke høt om to forskellige udgaver af AotC.

Den med at Han og Lando skulle dø er ikke helt korrekt. Harrsion Ford foreslog, at Han Solo skulle dø, men George Lucas afviste det, men han (GL) overvejede at Lando og sågar Luke Skywalker skulle dø i RotJ.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

G.Madine

• Padawan
  • **
Biograf version af AotC og dvd version er ikke ens. Det er meget meget små ting der gør dem forskellige.

Der er flere forskelle, det jeg lige på stående fod kan nævne er. CGI gnister på Jangos jetpack da han bliver løbet ned af Reeken.
Der ud over er tilføjet at anakin tager fat med både højre og venstre hånd i Padme i slut senen. Der ud over er byttet lidt rundt på nogle klip i sidste kamp mellem dooku vs yoda  til padme i sandet.

Er er flere pus ups men kan ikke lige huske dem på stående fod. Men det er af samme størrelses orden. Ikke noget helt vildt.

Angående hvad der oprindeligt skulle være sket i E6, er ganske svært at gøre rede for. Rygte på rygte på rygte som en hørte og fortalte videre. Det jeg skrev var noget Gary Kurts selv fortalte til en konvention i Hamborg for nogle år siden.
Men skal ikke kunne sige hvordan og forledes......

Men det er sådan slet også totalt lige meget-  bare vi får en 7,8,9 ;) samt en lang tv serie... :P

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Hm, jeg ved godt jeg kan få affald smidt i hovedet når jeg siger dette, men hvis de fjerner Yoda dukken i TPM, kan de jo lige så godt også erstatte den i ESB og ROTJ. Hvilket måske med fremtiden også kan være vil ske, hvis de fortsætter på den måde, med at blive ved med at lave nye udgaver af filmene.

Jeg må indrømme, at der er flere ting ved SE04 udgaven jeg ikke bryder mig om, især ikke, at de satte Hayden Christensen ind i stedet for Shaw til sidst i ROTJ, men nogen ting kan være gode at ændre. Alle de småfejl for eksempel, som folk bliver ved med at pointere som rammer dem, hver eneste gang de ser filmene.

Og Wulff, jeg ved godt at du har en mistanke om, at den kommende tv serie, som der har været på tale i snart tre år, er en coverhistorie for en 7,8,9 historie, men jeg tvivler stadig på at det ender med det.

Jeg tror på en eller anden måde, at det vil blive ret skuffende for mange fans, når de er blevet lovet en tv-serie på 100 timer at se, så får de tre film på en 8-9 timer i stedet. Selvfølgelig så jeg helst, at det kunne være fedt med begge dele, hvilket sikkert er langt ude at tænke. Men når der er så meget EU i forvejen, som foregår efter ROTJ, hælder jeg mest til, at det kunne være fedt at få dækket det 19 års gap der er mellem ROTS og ANH, som de havde udtalt at serien ville komme til at dække.

Og jeg har aldrig hørt om at der skulle være kommet 2 udgaver af AOTC. Jeg vidste dog godt, at der var forskelle mellem biografversionen og DVD versionen af TPM. Tror du ikke at det er den du mener, Madine?

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

G.Madine

• Padawan
  • **
Dukken i TPM ligner jo på ingen måde CGI figuren i AOTC og ROTS. Mens CGI figuren ligner dukken i ESB og ROTJ. Derfor ville det i mit hoved give god mening kun at ersatte TPM Yoda.

Nej det er i AOTC at Jangos Jettpack har fået tilføjet gnister. Og ombytning på nogle scener og nogle små klips.

Viste ikke at der også var forskel på Biograf og DVD TPM. Hvilke forskelle er der?

Hayden Christiansen byttet ud med Shaw gør også ondt i mine øjne. Men fantastisk er det at Jar Jar Binks i Naboo scenene er tilføjet til allersidst.

Jar Jar Binks i ROTJ, fantastisk.

Det kunne også være fedt at lave Shadow of the Empire mellem ESB og ROTJ.

Hvad er folks holdning til at pusse Holiday Specieal op ? (skynder sig væk inden folk begynder at kaste ting efter mig)..

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Er det ikke noget mdd, at podracescenen er længere i den ene version? Kan ikke lige huske hvilken version det er, men jeg mener den er længere i DVDversionen end i bioversionen.

Den eneste oppusning der skal laves på Holliday Special er at den skal renses og farverne optimeres og så skal den udgives i en officiel version. :-D

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Min holdning til HS er at den slet ikke burde være lavet. Den er alt for latterlig og ufatteligt nemt at miste track med historien.

Mht. podracer scenerne samt et par flere scener (i hvert fald en forlænget scene på Coruscant, da  ankommer) er blevet forlænget og nogle effekter er vist også blevet pudset af.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
IMO er det så umålelig ånsvagt at blive ved med at fin pusse de her film. Og det er kun for at trække penge ud af vores lommer.

De burde droppe det også koncenter sig om enten at lave den nye tv-serie eller så nye film...

Eller hey måske lade det hele være som det er. Men det er da klart at kræfterne bag ved det hele kan se hvor stor interesse der er for universet så derfor så er jeg begyndt at tro på at der rent faktisk godt kan komme flere spille film i sagaen.

Der kommer stadig flere fans pga clonewars, spil og ligende. Og de gamle fans er meget sej livede.

Og om jeg hellere vil se 3 spille film end en tv serie, ja så kan jeg kun sige at for mig så daler kvaliteten ret så kraftigt i tv serier kontra spille film. Så hellere 3 kvalitets film end 100 afsnit af en delitant udgave af star wars universet.