skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Qui-Gon. Ond?

(Læst 4186 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

CC Skywalker

• Gæst
En af mine venner har fortalt mig at Qui-Gon bliver ond. Passer det?
For det KUNNE jo godt passe. Det er jo HAM som finder Anakin så Anakin bliver Vader og leder i Emperiet.
Og HAN finder også Jar jar Binks som bliver repræsentant i Senatet så han kan gøre Senator Palpatien til Kansler. Og der er også et emne herinde hvor man TROR at Qui-Gon bestiller klonhæren og HVIS an havde gjort det ville det jo også være HANS skyld at de blev onde. Men det var jo Syfo-Dias der bestilte dem så er han og Qui-Gon endelig forrædere?

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • "A Great Jedi"
Qui-Gon var forelsket i en jedi. Den jedi blev dræbt. Jedi´en hed Tahl. Qui-Gon´s vrede over dette gjorde at han kom meget tæt på den mørke side. Det var før PT. Det er nok det han mener.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Nemo

• En jedi i clone outfit
  • Jedi Mester
  • Quod in omni vita facimus in aeternum resonat
CC nej jeg mener bestemt ikke at qui gon bliver ond, det er rigtigt som plokoon siger at iflg en eu bog forlyder det at qui gon har en forelskelse i en anden jedi. Men hvis vi skal holde os til hvad lucas har tænkt om karakterene så må svaret være at de fleste jedis på et eller andet tidspunkt i deres liv bliver fristet af "the dark side" men jeg synes det er tydeligt at qui gon igennem TPM udviser stor medmenneskelighed, opofrelse og tilmed viljen ti at dø for at forsvare det han tror på nemlig friheden. Det er i min verden 100% jedi'isme. Og jeg er også sikker på at Lucas har tænkt Qui gon som en mægtig jedi, og du må jo også lige huske på at vi i ROTS til sidst på antilles blokade runner ser Yoda fortælle Obi wan at qui gon har fundet vejen tilbage fra de døde og at han skal træne med ham på tatooine, imens han passer på lille baby luke.

Så svaret må være Nej Qui Gon bliver ikke ond.
I reject your reality and substitute my own!!

CC Skywalker

• Gæst
Sig det til SebastianLund :wink: :lol: Hvad med Syfo-Dias?

SebastianLund

• Gæst
Det er der hvor han bukker sig ned i kampen mod maul jeg mener at qui-gon bliver ond :wink: eller er tæt på det...

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
hvad får dig til at sige, at han er tæt på at blive ond der?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
på en ond-hedsskala vil jeg mene der er masse andre katekterer i TPM der er mere ond end Qui-Gon. Feks zebulba, wato, Maul også vidre.

Desuden er ham der Qui-Gon jo en Shaman of Whills og de er ganske vist ikke kendt for at være specielt onde. Nærmere det modsatte.
Senest Redigeret: 06-12-2009, 19:33:46 af Hans Ole

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
hans ole: hvad er en Shaman of whills :?
hehe ja elsker star wars

Hans Ole

• Jedi Ridder
Senest Redigeret: 06-12-2009, 21:32:52 af Hans Ole

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
kan du ikke bare sige det på dansk er ikke så god til english :roll:
hehe ja elsker star wars

Hans Ole

• Jedi Ridder
Du får lige et ultra kort svar:

The sharman of the Whills var en gruppe jedier som fandt ud af at blive til force ghost. Og historien går jo på at for at opnå denne evne skal man opnå den igennem medføelse. Dette lære Gui-gon og det var jo også ham der lærte vidnen vidre til yoda. Det er umuligt for Gui-Gon at lære denne færdighed hvis han var ond.

sharman of the Whills er lidt svære at beskrive og der er nok nogle eu folk der kender mere til dem end jeg. Men det er altså en gammel jedi "kult" (hvis de overhovet var jedier) der blandt andet lære at bevare deres identitet i kraften selv efter deres død.  Lucas havde også plan om at de skulle fortælle sagaen, altså lidt lige som Galaderiél i LOTR. i de tidlige drafts af star wars er de med som fortællerer. Så det er ikke en ny ide. Der har også været spekuleret i om Yoda's race er the Whills, men der har Lucas sagt at det ikke er tilfældet.

IMO kan man beskrive dem som Valarene i LOTR.

CC Skywalker

• Gæst
Men hvad med Syfo-Dias? Det er jo derfor jeg har lavet dt her emne i Episode II :lol: :lol: Er han ikke ond eftersom at det er ham der bestiller klonerne?

Hans Ole

• Jedi Ridder
jeg tror ikke Sido-Dyas var ond. Jeg tror faktisk at Dooku og kejseren, dræbte jedien og brugte hans identitet til at besitille klonhæren.

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Ja de slog ham ihjel og brugte ham til at bestille hæren. Det gør ham ikke ond. Faktisk så er nogle af grievous organer fra Dyas.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

CC Skywalker

• Gæst
Ok. Sejt!