skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Flash Gordon (Jens Lyn)

(Læst 2645 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

tobi

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
har lige genset Flash Gordon på spillefilm og tegnefilm og må sige jeg finder historien meget underholdne hvad syntes i om dem ? jeg ved de er gamle og så vidre  :-) kunne man lave en ny udgave af filmene ? jeg vil sige ja historien er der til det  :-) hvad syntes i ?

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Udgaven fra 1980 med Max von Sydow som Kejser Ming er ganske god synes jeg, så den for ikke så længe siden sammen med Predator og Eddie, og synes den stadig holder vand næsten 30 år efter. Klart en film man bør have i DVD samlingen (i hvert fald os, der har set den som barn i 1980'erne bør  :wink:).

Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

tobi

• Padawan
  • **
Udgaven fra 1980 med Max von Sydow som Kejser Ming er ganske god synes jeg, så den for ikke så længe siden sammen med Predator og Eddie, og synes den stadig holder vand næsten 30 år efter. Klart en film man bør have i DVD samlingen (i hvert fald os, der har set den som barn i 1980'erne bør  :wink:).

Vil gi dig ret det en fantastisk udgave

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!

Ja det er en super fed udgave af Flash, musiken er også ret fed.

(jeg tror faktisk også jeg var med til at se den)

Eddie

• Det eneste normale menneske i miles omkreds.
  • Padawan
  • **
  • F#¤* 'em if they can't take a joke!
Jeg synes ikke den skal geninspilles. Den er god nok, som den er... med Queensoundtrack, skarpe kitschfarver og b-filmskuespil. Sådan skal den bøf steges.... der er ingen grund til at stege den igen.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Helt enig, den gamle skal de ikke pille ved, det ville være synd og skam og genindspille den men ja suk, hollywood i en nøddeskal, de er løbet tør for ideer er jeg bange for så det er vel kun et spørgsmål om tid hvornår den blir annonceret  :roll:
Darth Pingu Awakens

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Genopliver lige dette gamle emne. Må skuffe Ghost Rider og Eddie med, at der kommer en ny Flash Gordon / Jens Lyn film i 2012. Håber den nye film lægger sig op af Alex Raymonds oprindelige historie.

Kan huske den gamle serie med Buster Crabbe gik på DR tilbage i 1980'erne, jeg slugte det råt, selvom serien allerede dengang var ca 50 år gammel.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Mystiske Mox

• Youngling
  • **
Genopliver lige dette gamle emne. Må skuffe Ghost Rider og Eddie med, at der kommer en ny Flash Gordon / Jens Lyn film i 2012. Håber den nye film lægger sig op af Alex Raymonds oprindelige historie.

Kan huske den gamle serie med Buster Crabbe gik på DR tilbage i 1980'erne, jeg slugte det råt, selvom serien allerede dengang var ca 50 år gammel.

Den gamle Jens Lyn film fra 80'erne er udgivet som tegneserie af Al Williamson plus en masse mere. En fremragende tegneserie af en mestertegner. Jeg kan ikke huske om jeg har set filmen, men den må jeg vist heller få set.
http://www.amazon.co.uk/Al-Williamsons-Flash-Gordon-Lifelong/dp/1933865121/ref=sr_1_2?ie=UTF8&qid=1346319223&sr=8-2

De gamle Raymond historier bliver i disse dage genoptrykt som tegneseriesamleværk både fra IDW (ink. Jungle Jim) og Titan. Jeg køber selv Titans udgave.
http://www.amazon.co.uk/Definitive-Flash-Gordon-Jungle-Volume/dp/1613770154/ref=pd_sim_b_6
http://www.amazon.co.uk/The-Complete-Flash-Gordon-Library/dp/0857681540/ref=pd_sim_b_7