skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Blod?

(Læst 1682 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

CC Skywalker

• Gæst
Er der andre der synes at det er mærkeligt at soldaterne og jerdierne og alle de andre ikke bløder når de bliver skudt? Jeg ved godt at det er laser-skud men når den rammer en for man vel et mærke inde under rustningen, så det må da begynde at bløde lidt? Jeg synes ikke at det er DÅRLIGT men bare MÆRKELIGT. Andre der synes det?

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • Drannion Entertainment på YouTube
Det er fordi laser det er meget varmt. Så kødet brænder og smelter nok, før der kommet blod. Det samme gælder også lyssværd.

CC Skywalker

• Gæst
Men hvis kroppen smelter burde det da også bløde!  :|

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Næh man smelter ikke. Når man bliver skudt eller får et slag af et lyssværd er det så varmt at der kommer en sår skorbe. Du ved når man har fået et sår og der kommer et beskyttene lag. Der kan ikke kommer blod ud af skorben.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

CC Skywalker

• Gæst
Man bløder da også ved et sår :|

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Ja lige når man får såret. Når man skær sig bløder. Men et par timer efter er det et beskyttene lag. Blasterskud er laser. Det er varmt. Har du prøvet at brande dig. Når man brander sig på ild eller laser er det så varmt at et brandsår kommer. Et brandsår i første grad er når man får den skorbe hurtiger. Det er svært og forklare og du skal ikke prøve det :-) Når du ser i SW filmene, når de bliver slået eller for hugget et lem af kan man se denne skorbe. Den holder blodet inde. Fordi laser er varmt. Der er vist et par enkelte adminelige klinger med i SW. Jeg ved når man bliver ramt af sådan er bløder man sikkert.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

SebastianLund

• Gæst
Det har jeg også tænkt på CC :roll:

CC Skywalker

• Gæst
Men i virkeligheden bløder det da OVERDREVET meget når man bliver ramt af et skud. I film altså...
Men det tror jeg altså også at det gør i virkeligheden. Selvom at jeg ikke har set det... OG DET ER JEG GLAD FOR!

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Ja, men i virkelighed skyder man jo helleri ikke med laser. :wink:

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
Men i virkeligheden bløder det da OVERDREVET meget når man bliver ramt af et skud. I film altså...
Men det tror jeg altså også at det gør i virkeligheden. Selvom at jeg ikke har set det... OG DET ER JEG GLAD FOR!

Først og fremmest kan jeg sige, at et skudsår absolut ikke bløder så meget, som man ser i film, med mindre skuddet går gennem en af de større pulsårer. Tro mig, jeg har set flere skudsår. Faktisk bløder det forbavsende lidt fra et skudsår, fordi vævet og blodkarrene trækker sig sammen grundet den hurtige og voldsomme kraft, der bliver påført vævet.

For at vende tilbage til det oprindelige spørgsmål, så ville et skud fra en blaster eller et sår fra et lyssværd ikke bløde på grund af varmeudviklingen, som der er nævnt tidligere. Det er nu ikke fordi der dannes en hurtig sårskorpe. Det kan lige tilføjes, at et normalt brandsår faktisk væsker ret meget, derfor dannes der bl.a. blærer ved 2. grads forbrændinger. Faktisk mister mange brandofre meget væske fra deres brandsår og en af grundene til at dem med voldsomme forbrændinger kan dø, er, fordi de mister så meget væske. Nå, for at vende tilbage til spørgsmålet, så sker der det, at varmeudviklingen fra en blaster eller lyssværd brænder blodkarrene undervejs. Det kaldes kauterisering. På den måde lukker blodkarrene sammen lidt på samme måde, som man kan lukke et jernrør ved at svejse det sammen. Faktisk bruger man det samme princip under operationer. Der brænder man faktisk de små blodkar efterhånden som man skærer sig ned. Derved undgår man, at en patient bløder særligt meget under en operation.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor