skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hvad synes i om Episode 6?

(Læst 2280 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

CC Skywalker

• Gæst
Hvad synes i om Episode 6? Synes at det er lidt dårligt at alle jerdierne ikke kommer som spøgelser til sidst og ikke kun, Yoda, Anakin og Obi-Wan. Det kunne være lidt fedt hvis man også så: Mace Windu, Ki-Adi-Mundi, Qui-Gon, Grev Dooku og alle de andre...

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • "A Great Jedi"
De har ikke lært at være spøgelser. Og Count Dooku ville nok ikke være med fordi han blev sith lord.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Rent historiemæssigt: Det er ikke så lige til, at de bare skulle dukke op som spøgelser. De kan ikke bare lige sådan forlade de dødes verden for at kunne se på Luke som Jediernes fremtid. Obi-Wan fortalte, som det sidste til Luke, i en bog der foregår fem år efter ROTJ, at han forlod den jordiske verden for aldrig at komme tilbage. Hvilket godt kan betyde, at det tager en del at skulle vende tilbage som spøgelse, som i sidste ende, kun forstyrrer den afdødes hvile, som de i sidste ende, er det de ønsker at få, nu hvor der skulle være fred.

Og, rent filmmæssigt, ser jeg ingen grund til at de skulle være der. Jeg ser at der er noget symbolsk ved, at det kun er dem, der har haft en hånd med i, at Luke er endt hvor han er endt, som står tilbage og kan stole på, at jediernes fremtid er i gode hænder. Synes det vil virke lidt rodet, hvis der pludselig stod en masse spøgelser, som Luke ikke en gang kender til. Han vil måske kunne kende tøjet og tænke, ja det er jedier, men ikke vide hvem personerne er.

Hvis de skulle stille alle jedierne op på række, vil det kun være for at glæde publikum og så vil historien slet ikke hænge sammen, når det kommer til, at læren om at komme i et med Kraften gik videre til Obi-Wan, Yoda og Anakin (højest sandsynligt.)
Senest Redigeret: 26-11-2009, 18:25:24 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • There is another Skywalker!
Fremragende Jaina og jeg er helt enig.

Derfor uden var Mace windu, guigon jinn og alle de andre jedier ikke opfundet da Ep6 blev filmet. Jeg er klar over at der var drafts til Ep4 hvor navnet Mace Windu var brugt. Men selv om G.L. havde forstillet sig en jedimester ved det navn (kan ikke huske hvilken rolle Mace Windu havde i de tidlige drafts.) så er det jo ikke muligt at Samuel L. Jackson havde fået rollen.