skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

clone wars serien

(Læst 7724 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Master kito

• Føler Kraften
  • *
  • Køn: Mand
  • Darkside No More!
hvad synes i om the clone wars serien? jeg bryder mig ikke så meget om det jeg kan bedre lide de andre star wars film. men jeg ville godt høre jeres mening :-)

Darth Malak

• Lord of ultimate darkness
  • Youngling
  • **
  • *
Jeg er tilhænger af pre Revenge of the Sith era, og derfor en store til hænger af Omnibus tegneserierne (og comix generelt), men den serie der køre på TV og diverse andre kanal i udlandet er den værst gang hø som Lucas art og andre har lavet i nyertid, historierne er god med episoderne er forkorte og derfor bliver de rodet, jeg så en da et afsnit hvor Shaak Tee bare blev kaldt Tees (godt nok på engelsk tv), men syntes generelt der er mange fejl i den også sådan historisk, nu ved jeg ikke om det her er en spoiler men jeg skriver det anyways, der bliver ikke på et enest tidspunkt lagt op til Snips (Anakins elev - ved ikke hvad hun hedder ud over Snips) dør, hvilket så vid jeg kan forstå på mange af min SW kammerater er en fejl, da hun dør på e tdligt tidspunkt i timeline mellem SW2 og SW3 PT.
Også kommer vi til animationen, til tider har Anakin et lysgrønt sværd andre gang mørk grøn, fra tid til anden blåligt, farverne er underlige osv osv, fatter ikke at Lucas art har ville lade den procutions shippe.

Kort sagt DET ER NOGET HØ   
The force is with me and I with it

CC Skywalker

• Gæst
Hvis jeg skulle sige det helt personligt ville jeg sige at clone wars serien faktisk øddelægger HELE star-wars serien.
Synes ikke at det er ret godt. Det stinker :-P

Master kito

• Føler Kraften
  • *
  • Darkside No More!
ja, irreterende :-( :-(

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Nej der er jeg så meget uenig. PT er meget desktruktiv for sagaen. Mendes Clone wars både filmen og tv serien holder stilen. IMO ligger de meget mere stilmessigt op af OT. Der er selvfølgelig noget iritations momenter men alt i alt er det langt det bedste der er kommet siden ROTJ.

Qui-gon Dannie

• jeg er en
  • Padawan
  • **
  • may the force be with you
Nej der er jeg så meget uenig. PT er meget desktruktiv for sagaen. Mendes Clone wars både filmen og tv serien holder stilen. IMO ligger de meget mere stilmessigt op af OT. Der er selvfølgelig noget iritations momenter men alt i alt er det langt det bedste der er kommet siden ROTJ.

det er jeg enig i ind til det sidste TPM AOC og ROTS er bedre end clone wars :wink:

master kito og cc skywalker prøv at tænk på det er jo star wars så jeg fatter ikke at i kan lide at se star wars når i siger det stinker :?
hehe ja elsker star wars

CC Skywalker

• Gæst
Har ikke noget imod star wars. Det har jeg da aldrig sagt :? Jeg siger at jeg synes at clone wars ødelægger hele star wars, og at det er LIDT barnligt eftersom at det er tegnefilm...

DET VAR DET ENESTE QUI-GON ANNIE!!!

Hans Ole

• Jedi Ridder
Og Jar Jar er ikke barnlig.

Well det jeg rigtig godt kan lige ved clone wars er at "nerven" er tilbage i kampscenerne. Og karekter skildringerne er betydelig bedre end i HELE PT.

Darth Kaze

• Gæst
Clone wars er ment som animationfilm og er godt integreret.

Jeg har mødt flere der kalder animationsfilm for tegnefilm hvilket ikke er rigtigt da det er modeleret af polygon og lagt materiale på, tegnet såvel materialer der er photos for at gengive strukturen i materialerne.

Jeg synes Who framed Roger Rabbit er bedre end PT, da vi i filmens forståelse ved at animationsfigure og live skuespiller intergreres, og det er det der er konceptet at tegninger møder den "virkelige verden"

Der imod er PT én lang tegnefilm, set fra at Jar jar og hans slægtfælde ned kæmper droids ved en række uheld. Det er én lang tegnefilm. Bedraget består i at vi skal akseptere cgi på lige fod med skuespillerne, og den køber jeg ikke.

Clone wars animation er tro mod det den sælger.

GL havde fået meget mere ud af sin "billion dollar turkey" hvis han havde fulgt stilen i LOTR med dukker, special effekts og miniature, end de tre PT.

Desuden tvivler jeg på at en 10 - 12 årige forstår politikken i PT. Det er BARE SÅ FLOT en film..

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Jeg vil sige, nu har jeg kun set "Roger Rabbit" engang da jeg var ... 6 år tror jeg, og der vil jeg sige, hvis man skal sammenligne cgi mæssigt, med PT og Roger Rabbit, er det langt mere tydeligt at det er tegnefilm blandet med virkelighed, hvor at man i PT nemt kunne være blevet narret.

Det er ikke kritik af RB, for jeg synes det var en genial film og elsker de forskellige figurer deri (selvom det næsten er 20 år siden jeg så den :-P har en god hukommelse hvad film angår), men jeg er mere for hvordan Special effects har udviklet sig, de sidste 30 år og er åben for den nye udvikling i filmene. Men jeg respekterer de gamle film og foragter hvis der vælges at lave genindspilninger.

Hvad CW angår, det er flot lavet, det må jeg give dem. Virkelig flot, af animationsfilm at være. Jeg brød mig ikke om den første CW series tegnestil det var lidt for latterligt og til at falde af stolen af grin over, at se på, så jeg ikke kunne følge med i hvad det handlede om. Men jeg er mere for den gamle tegnestil som Disney brugte, før de valgte primært at lave animationsfilm. CW fungerer som det skal, men jeg ved hvad jeg foretrækker og det er SW som de blev lavet før i tiden: som film, med levende skuespillere og ja, en masse CGI, apparently.

Men CW er lavet for børn så det skal selvfølgelig også laves til dem :-) De er også underholdende, uden at der absolut skal være levende skuespillere der spiller figurerne.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Hans Ole

• Jedi Ridder
men jeg ved hvad jeg foretrækker og det er SW som de blev lavet før i tiden: som film, med levende skuespillere og ja, en masse CGI, apparently.

Hehehe
Jaina du er sku begyndt at lyde som os gamle fæhoveder der opvoksede med OT ;-)

Jeg tror bare at jeg ville have skrevet noget i den her retning
men jeg ved hvad jeg foretrækker og det er SW som de blev lavet før i tiden: som film, med levende skuespillere og ja, en masse STOP MOTION, apparently.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Sådan sker det jo, når man er sammen med jer gamle fæhoveder :-P jeg er måske kun fra 84, men jeg voksede skam også op med OT :-P

Men, okay, stop motion var fed nok før i tiden, men der er bedre og mere nyttige metoder at gøre brug af idag :-P stop motion tager for lang tid.

As I said, jeg er all for udviklingen i SE og ser frem til hvad der kommer af SW i fremtiden. Håber dog mest, at den serie med levende skuespillere, der blev lovet tilbage i 2007, bliver til noget.

Hans Ole

• Jedi Ridder
Nå jamen jeg kan godt lide CGI, hvis den bliver brugt som feks i LOTR. Men i rigtig mange film fylder CGI stort set ALT. Og man kan desvære godt set det i nogle tilfælde.

Darth Kaze

• Gæst
Ja, jeg er så én af de gamle fæhoveder der bruger referense til Roger Rabbit for at forklare at det er mere tro mod konceptet end pt er med alt deres overkill af cgi..;)

Forstil dig hvis GL havde haft lidt Peter Jackson inspiration med i det hele. Så ville GL have størrer fat i det ældre publikum.

CGI bruges som Gimmick, og burde ikke forstyrre historiens gang med at være overproduceret. Forskellen er at den der lavede stop motion, optog i den periode scenen står på, med en computer og en renderingsprogram senere, kan man lave scenen så langt man vil, og det er fedt at mediet udvikler sig hele tiden - men alt med måde, og dygtighed.

En side kommentar er også, at jeg ærger mig at Disney er gået fra håndanimation, fordi 3d er billiger at pruducere.. :(

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Er det billigere? Jeg vil ellers have troet det var lige omvendt. Nå, man lærer noget nyt hver dag.

Men jeg kan egentlig godt se hvad du mener, med at hvis Jackson havde inspireret ham lidt vil det gøre en forskel. MEN, jeg tror at både PT og CW er glimrende eksempler på, at det er svært at gøre alle parter tilfredse.