skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Midichlorian?

(Læst 7635 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Sindhøj

• Premierløjtnant
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
For lige at gå en anelse side-topic, så er er udtalelsen om at vi kun bruger 10% af vores hjernekapacitet til et af de mest mistolkede citater nogensinde. Ja. På et givent tidspunkt bruger vi højst 10% af hjernens kapacitet. Dette er ikke ensbetydende med at vi har skjulte kræfter gemt i hjernen. Det er et simpelt spørgsmål om overlevelse. Vores hjerne har en fantastisk evne til at sortere i de indtryk der kommer. Tænk bare alle de ting vi ser på, men aldrig rigtig opfatter. Det er den simple evne der gør at vi kan fokusere på ting der er relevante for os. Generelt kan vi jo også nemmere opfatte ting der bevæger sig end ting der står stille. Det er jo netop fordi ting der bevæger sig udgør en potentielt større trussel end stillestående ting, i hvert fald indtil vi har tolket det vi ser.
Nå vi dermed også kan fokusere på de mest relevante ting sparer vi også til en hver tid en stor del af vores ressourcer i hjernen. Dermed slipper vi for at blive overloadede med indtryk og vi sparer en betydelig del af vores energi ved at undgå at skulle tolke på irrelevante indtryk. Derved reduceres vores samlede energiforbrug og kroppens energiressourcer bliver sparet hvorved vi igen bedrer vores overlevelseschancer da vi ikke konstant er nødt til at gå jagt efter føde.
"This threshold," he announced through a happy grin, "is mine. I claim it for my own. Bring on your thousands, one at a time or all in a rush. I don't give a damn." His flourish ended with the blade slanted before his chest, and his teeth flashed in the gloom. "None shall pass."
- Ganner's Last Stand, Traitor

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Tak for denne lange forklaring. Vil dog lige bemærke, at jeg ikke selv er af den opfattelse, at hvis vi brugte mere end de 10%, at vi låser op for specielle krafter. Hvad jeg mente med hvad jeg sagde var, at der er lavet film som påstår dette, men som sagt er jeg ikke af den opfattelse at det skulle passe :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible