skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Clone Wars 2008 vs Clone Wars 2003

(Læst 2268 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Kunne godt tænke mig at sammenligne de to serier her, hvilken synes i bedst om og hvorfor.

Nu har jeg kun set filmen og ingen af de efterfølgende afsnit, af den nye serie (gider ikke Star Wars med dansk tale, bortset fra de gamle lydbånd) og kun et enkelt eller to afsnit af den ældre Clone wars serie. Derfor kan jeg ikke rigtigt udtale mig om, hvilken, der er bedst.

Der er jo ingen tvivl om, at den nye serie er uendeligt meget bedre tegnet end den ældre, men hvad med historien og karakterne?  Føler i at der er konflikt mellem de to serier, eller kan de fint co-eksistere (ved faktisk ikke om den nye serie skal erstattet den ældre, som så udgår af canonen).
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Nu er jeg saa heldig at baade have set begge serier, og eje hele saeson 1 af den nye med engelsk tale... Og jeg vil fint sige at de kan co eksistere, de spillere ikke rigtigt paa hinanden, men der har heller ikke vaeret noget der skulle bevise at THE Clone Wars skal erstatte Clone Wars. Hvis man slaar de forskellige characteres profiler op paa wookiepedia saa naevnr den ganske fint baade slag fra den gamle og den nye efterfoelgende og saadan. Seneste sad jeg og laeste om Aayla Secura, hvor de naevnte Battle of Hyperia(eller hvordan det staves) hvor man foerst moeder grievous, og som det naeste kom slaget som hun var med i, i den nye serie.

Saa umiddelbart skal de nok koere fint oveni hinnanden. Personligt er jeg til den nye, og jeg elsker den. Som du selv naevnr er den jo bedre lavet absolut, til trods for jeg elsker 2D stilen i den gamle. Men man kommer i dybden mere med characterene her, der er nogle nye folk man ikke har moedt foer, og saa har den en del forskellige clones som man kommer lidt under huden paa. Noget som jeg virkelig syntes Republic Commando boegerne gjorde og noget jeg nu er glad for at denne serie ogsaa tager fat i. For clonerne er jo ogsaa mennesker, og de maa jo foele noget.

Det eneste jeg savner i den nye serie og det jeg er traet af er at foerst og fremmest at Seperatisterne naesten aldrig vinder, og at Battle Droids som jeg elskede i Phantom Menace er virkelig virkelig dumme, noget jeg er meget traet af.
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Interessant spørgsmål.

Clone Wars

Da jeg så Clone Wars for nogle år siden, tænkte jeg ikke så meget over det, men den har jo ikke rigtig noget plot. Samlet set handler første sæson af Clone Wars om nogle få dage tidligt i krigen, mens anden sæson handler om de allesidste dage lige inden krigen slutter. Men der var intet plot, ingen karakterudvikling eller drama.

Mit største problem var nok egentlig, at det virkede som om, at folkene bag ikke respekterede universet. Kraften og figurernes evner var helt ude af proportion med noget andet, vi havde set før eller siden. Mace Windu nedlagde 500 super battledroids med én kraftbølge, Kid-Fisto kunne skære battledroids ned under vand, hvilket normalt ikke er muligt i Star Wars (hvilket man selvfølgelig opfandt en dum undskyldning for) og General Grievous var pludselig helt sindsygt mobil og brugte både arme og ben til at kæmpe med, hvilket er i komplet modstrid med, hvordan han er i Revenge of the Sith og nu i The Clone Wars.

Det virker ret mærkeligt, at man tillod at alting blev blæst så meget op. Stemmeskuespillet var også ret skuffende.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------

The Clone Wars

Jeg er stor fan The Clone Wars. Den har gode historier, stærke karakterer som udvikler sig og lader til at respektere kildematerialet, der går forud. Man kan mærke at der er arbejdet på, at serien både skulle kunne nydes af børn 6-15 år, men samtidig også ses og nydes af det voksne Star Wars publikum. Der er stupide battledroids i hobetal og den lejlighedsvise gæsteoptræden fra Jar Jar Binks, hvilket børn synes er sjovt, mens der samtidig er dystre episoder med helte der dør f.eks. episoderne "Cloak of Darkness" og "Lair of Grievous".

Udover dette er serien flot og skuespillet langt bedre end det i "Clone Wars", hvilket bl.a. skyldes et udskift af skuespillere.

Jeg er glad for at se, at serien er blevet så populær og kritikerrost, da jeg synes, at det beviser, at filmen der gik forud for serien virkelig ikke er den rædsel, den oprindeligt blev udråbt til at være. Det er en serie og en film, hvis primære publikum er børn, men som i høj grad henvender sig til et voksent publikum. Jeg er positiv overfor serien hele vejen igennem og glæder mig til anden sæson.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.