skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

R2-KT

(Læst 3007 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Der er efterhånden kommet noget merchandise med R2-KT, såsom nednstående ting og sager.

Patch

R2-KT Challenge Coin

Action Figure

Lad mig høre, hvad er jeres mening om  R2-KT merchandise, er det at gå for vidt, er det fint det fremstilles eller er det ligegyldig.

For dem der ikke kender historien bag R2-KT (udtales Artoo Katie), så er det en lifesize hvid og pink astrodroid, som blev fremstillet til Albin Johnson's (stifteren af 501st Legion) kræftsyge datter Katie (deraf navnet). Katie nåede at få sin astro droid, inden hun døde blot 7 år gammel.

The real R2-KT

Afdøde Katie Johnson
Senest Redigeret: 08-05-2010, 15:11:19 af HWR
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
hmm jeg synes det er både fint og for meget at der kommer det her merchandise.

1: hvorfor det er for meget.
Fordi at jo det er meget meget sørgeligt hun døde i så en ung alder, men der er også mange andre som dør af kræft og som også er star wars fans og de får ikke samme specielle ranking.

2: hvorfor det så er ok.
Fordi at som du skriver er det stifteren af 501st´s datter og vores arbejde består netop i og hjælpe børn hvilket for mig betyder meget i 501st, at gøre en forskel og give børnene en mulig fremtid eller ihvertfld leve i håbet om at vi gør en forskel som kan hjælpe børnene.

jeg er ret sikker på at hendes død har hjulpet meget til at vi er blevet den store og meget respekteret orgination vi er idag, at folk kan se vi gør en forskel.

håber i kan følge mig i hvad jeg skriver.
Darth Pingu Awakens

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Jeg er enig med Predator i begge punkter han beskriver.

Af merchandise er der desuden en version af mønten med "guld"-finish i stedet for "sølv" og en patch med selve astromech'en i sig selv.

Med til vurderingen om man synes at det er for meget eller ej hører vel også at patches, mønter og figuren alle er solg for 10 dollars stykket og indtægterne fra salget går til velgørenhed, altså hjælp til andre syge børn.

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Som Predator siger, så er der mange andre børn, der dør af kræft i en al for ung alder (Der er også mange voksne, der dør af kræft i en al for ung alder, tro mig, det er ligeså slemt). Og nej, jeg tror ikke på, at Katie var hverken værre eller bedre end andre børn. At hun havde et specielt stort hjerte. At hun var exceptionelt venlig. Jeg tror på, at Katie var et ganske almindeligt barn. Sikke et dejligt barn, for det er de fleste nu engang.

Gør det Katie til noget specielt, at hun var datter af stifteren af 501st? Ikke for mit vedkommende.

Men er det så i orden med merchandiset? Ja, det mener jeg faktisk. For mig, handler den lyserøde droid ikke så meget om katie, men om alle børn, der er syge, og har brug for hjælp til at få det bedre. Det er katie, der ligger til grund for den, men den hjælper alle børn, der har brug for det. Og det er det, jeg mener, der er vigtigt. Og som Mundi siger, så går salget fra indtægterne jo til velgørenhed. Jeg synes det er i orden.

Så jeg er nødt til at spørge - hvor kan man købe patch'en? :D
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Jeg tror faktisk den kan købes på R2-KT's hjemmeside.

Jeg mener det er iorden på den begrundelse, at det går til et godt formål: at hjælpe syge børn. Katie er blevet et forbillede/frontfigur i kampen for at give syge børn en chance eller i det mindste opfylde et ønske inden de går bort.

Om hun var noget særligt i forhold til andre syge børn ved jeg ikke. Men hendes historie har inspireret mange mennesker og den dag idag hjælper merchandise til at hjælpe andre børn. Og det kan jeg kun være positiv overfor. :-)

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg har kun for nyligt hørt historien om Katie. Tror det var en af TK'erne der fortalte mig den. Og må indrømme, at jeg blev virkelig trist over den. Både at en stakkels pige døde af kræft, men også med omtanke for hvad familien måtte gå igennem og må indrømme jeg fattede stor respekt for stifteren af 501st, at han blev ved, selv efter Katies død.

Om det gør Katie til noget specielt? Måske gør det på en måde, men som Mara sagde, hun er en af mange kraftramte børn i verden og de fortjener alle noget der gør deres liv måske kun en smule bedre, hvis det er muligt.

Der må jeg så sige, at i dette tilfælde, var Katie speciel, eftersom hun var grunden til R2-KT overhovedet kom til og nu hvor at merchandicet er der, bliver det kun bragt videre til andre børn som der kan få en dejlig glæde i livet med dette.

Må sige, at det varmer om hjertet at indtægterne går til velgørende formål. Giver kun Katies historie større betydning :-)

Uuuh, patchen er lækker også den lille figur :-D

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
i kommer med nogen rigtig gode punkter og jeg kan kun sige jeg er enig med jer.

det er en uhyggelig sygdom for både børn og voksne, jeg har den selv helt inde på livet da min far gik bort i 1995 af lunge kræft.

så mit arbejde i 501st er både for andre børn og også lidt personligt idet jeg hver eneste dag går og håber på at de i nyhederne siger at kuren endelig er opfundet imod kræft.

og jeg er overbevist den kommer en dag og måske endnu hurtiger med vores arbejse, at samle penge ind og støtte forskningen imod kræft sygedommen, ellers var der ingen mening i det arbejde jeg udfører gratis, men jeg gør det til enhver tid når jeg har råd i økonomien til og rejse til et arrangement og støtte op hvor jeg kan.

tk1464 reporting for duty kan man vel sige   :|
Darth Pingu Awakens

TK2501

• Youngling
  • **
  • Hvis det ikke er 1:1, er det ikke noget for mig
Jeg var så heldig at nå at hilse på Katie tilbage i 2005, et par måneder før hun døde, og ja, hun var både sød og dejlig, præcis ligesom de fleste andre piger på den alder. Det er naturligvis enormt kedeligt at hun skulle bukke under for sygdommen, og at det lige skulle ske for fam. Johnson, som alle er nogle enormt flinke mennesker.

Men som andre i denne tråd siger, så er der mange andre børn og voksne som desværre har lidt samme skæbne, og jeg synes personligt der er gået lidt for meget martyrium i det. Men det er så også primært i USA, hvor fokus er størst.

Jeg har til gengæld absolut intet mod det forskellige merchandise der er blevet produceret i Katies minde. For overskuddet går direkte til velgørenhed, og jeg ved at R2-KT virkelig tager kegler når hun er på hospitalsbesøg. I skulle bare vide hvor meget "ragelse" 501st ellers producerer.  :-)

Og hvis Katies alt for tidlige død kan gøre en forskel mod at folk i fremtiden ikke skal lide samme skæbne, så er det da kun positivt.
TK/TB/TS/TC/CC-2501

Join the Empire!
http://www.501st.com
http://www.nordicgarrison.net