skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hans Ole's samling og focus.

(Læst 10354 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
  • There is another Skywalker!
Hej

Jeg har solgt mit Gamorrean Guard fokus og startet forfra.

Her er et billede af min samling, som den ser ud pt.:

En af mine ynglings karaktere fra Star Wars filmene er Han Solo. Så jeg har besluttet mig at lave et fokus på figuren. For at begrænse omfanget af samlingen så er det vintage figurer jeg samler på og nogle enkelte maskiner. I selve Han solo fokusset vil jeg begrænse mig til nogle af de variationer jeg syntes om samt Han Solo carded på følgende logoer(jeg er ret lige glad med hvilken back det er)

Han Solo (small head) på SW kort.
Han Solo (large head) på SW,ESB,RotJ, RotJ(new pic) og trilogo kort
Han Solo (Hoth) på ESB,RotJ, Tri-logo kort
Han Solo (trench coat) på RotJ, trilogo og PotF kort
Han Solo (carbonit) på Trilogo og PotF kort

Hvad er et Han Solo fokus uden falken så den indgår også.

Derforuden har jeg valgt at samle nogle af Han's fjender og allierede, de skal være på kort og de skal være på RotJ logo.
Der er tale om:
Fjender: Darth Vader, Stormtrooper, Greedo, Boba fett og Jabba the hutt(playset)
Allierede: Leia Organa, Chewie, luke Skywalker(tatioon pic), Lando og Ben Kenobi.

Her er hvad jeg har ind til videre:

Esb kabinet med de figurer der kom på ESB logoet samt falken.

Cardede HS. figurer ind til videre:

Der mangler en del blandt andet her jeg ingen HS trench coat.  :-o

Cardede fjender og allierede:

Foruden HS fokusset er der et kabinet med figurer på kort, jeg har prøvet på at holde tingene i samme logo i dette tilfælde RotJ:

Af andre figurer på kort har jeg disse på RotJ kort:

Og disse på PotF kort:

I mit sidste kabinet har jeg lidt blandet stuff:

Mine PotF figurer og løse variationer. Jeg vil ikke samle en masse forskellige variationer men kun dem jeg syntes er fede. Der mangler stadigvæk en jawa vinyl kappe men den kommer nok på et tidspunkt. ;-) Min helt klart favoritter i dette skab er ikke vintage tingene men Disney figurerne som jeg købte i Disney land (Anders And som HS ja det passer vel meget godt falken går hele tiden i stykker og HS skræpper vel også lige rigeligt op hehe) og den custom Gam Guard figur med indpakning som Per har lavet til mig. ;-)

Resten af mine løse figurer findes i de her kasser.

Tak for kikket.
mv. Michael
Senest Redigeret: 11-06-2009, 17:24:08 af Hans Ole

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
flot samling du har, det er nogle gamle ting :-D det kan jeg godt lide :-)

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Uhh, flot samling og fint display af samlingen.
- me like :-D

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Hej Michael

Dejlig samling du har der, kan godt lide at dit fokus nu er Han Solo, han er absolut en af de fedeste figurer i hele Star Wars universet, måske fordi han er så menneskelig som han nu er, med gode og dårlige sider.
Glæder mig at du stadig har snegrisen stående, har aldrig fået lavet de æsker til mig selv færdige, men det kommer nu nok.
Skal du have en Han Solo æske også ?

Hygsomst

Per
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

Hans Ole

• Jedi Ridder
Tak for de positive tilbagemeldinger.
Per jeg sender lige en besked ved HS og boxen.  :wink:

mvh michael

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Fin samling og et pænt display, Michael.

Kan se du både har en loose og en carded A-Wing Pilot nu, toede du ville nøjes med den på kort.
Den custom Gam. G., har jeg vidst ikke hørt om, kan vi lige få historein bag den og evt. et close-up billede?
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Darth Kaze

• Gæst
Ey Buddy.. :)

Skam jeg ikke fik set din samling live i dag, men så kan jeg jo glæde til på tirsdag!

Nu har jeg fulgt samlingsglæden hos dig og jeg må sige du på det seneste har fundet nogle perler til samlingen. Hans Ole uden Han Solo fokus er som en fisk uden gælder..;) Det er også derfor jeg har en vis glæde for dit fokus, for jeg har dælme lært mange ting om variationer og korttyper igennem udviklingen af din samling..:)

Jeg bliver selvfølgelig lige til at følge op på en enkelt lille detalje, og det er - hvis det skulle ske at du bliver træt af dine Clipper moc´s, så kender jeg én, der kender én, der med glæde nok skal aflaste dig med dem..;)

Det er inspirende at se din samling på billeder, fordi man kan sidde i det private og overveje hvorhen ens egen samling bærer hen ad. Det er nu hyggeligt at snakke om detaljerne af din samlingen, men må tilstå at jeg pt. er trådt tilbage i min udviklingsstadie, hvor jeg kigger dine billeder igennem og siger:"Haps, haps, haps!!"..:D

Udover dine meget udsøgte variationer, kan jeg godt lide detaljen om at de 3 jedi masters står sammen som de burde - en detalje jeg har ladt mig låne af dig til min egen opstilling. Din samling bærer også præg af humor, fordælen michael, den playmo space R2, er jo guld værd!! Og selvom jeg godt kan huske da du kom hjem med de Disney figure, så er det jo bare komplet, med alt fra begge verdner...:)

Selvtak for kigget!!
Vi snakkes ved på tirsdag..:)

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Super nice samling Michael... Nu er jeg ikke selv så meget for vintage, men du har gjort et fedt stykke arbejde med dem her ^^ Rigtigt cool
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Hans Ole

• Jedi Ridder
Hej

wow super fedt at en der ikke bryder som om vintage linjen kan lide min samling.   8-)  Fedt.

Ja klaus nu så du jo samling irl igår håber den kunne leve op til dine forventninger. Forresten tak for figur standsene de er i brug nu.  :wink:

Her er nogle billeder af snegrisen som du spurgte på henrik.

front

Right

Left

Back

Jeg syntes per har gjort et rigtig godt stykke arbejde med en masse sjove detaljer. blandt andet står der på boksen at den er custom made and not for sale og navnet på den person der har lavet æsken. Desuden er det ret fedt med beskrivelsen på bagsiden af hvad en gam guard er for en størrelse. Boksen rammer stilmessigt også rigtig godt vintage linjen og derved hvordan sådan en boks måske kunne have et ud.

Historien bag æsken. hmm jeg tror det var noget med at da jeg have focus på gam guards så skrev per og jeg om at det kunne være fedt at lave sådan en æske. Også lavede per den. Så vidt jeg husker er der ikke mere i det end det. Kan det ikke passe.
Senest Redigeret: 04-04-2010, 07:20:52 af Hans Ole

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Det er da lidt usædvanligt at der ikke er nogen farver på den Gamorrean, er det ikke?

Men wow, det er ellers noget af en samling du har :-) Selvom jeg allerede har hørt om den fra andre sider :wink: men rigtig imponerende :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Darth Kaze

• Gæst
Fedt at hænge ud igår, og snakke om de kære vintage figure og alt det løse..:)

Det var fedt at se de nye tiltag til dit Han Solo fokus, I love those ledy´s..;) Godt at høre at standsende kan bruges, det giver meget til ens samling, oplevede det da jeg fik mine egne, så nu glæder jeg mig til at se opdaterede billeder ved lejlighed af figurende på stands, og de nye figure..:)

Vi ses på fredag - til whine and dine til fanboys, inden weekenden sparkes igang!!..:)

Maintain!!
Claus
Senest Redigeret: 17-06-2009, 14:22:43 af Darth Kaze

Hans Ole

• Jedi Ridder
Det er da lidt usædvanligt at der ikke er nogen farver på den Gamorrean, er det ikke?

Jo den er lidt for lad os sige hvid. Derfor plejer Per og jeg også at omtale den som den afskylige snegris.

Der var et eller andet med at der var nogle figure der så sådan ud, men jeg tror Per kender mere til det end jeg.

Men wow, det er ellers noget af en samling du har :-) Selvom jeg allerede har hørt om den fra andre sider :wink: men rigtig imponerende :wink:
Takker  8-) Jeg er også blevet glad for at ha lavet et HS focus. Du ved min favorit i Sw universet.  :wink:

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
No really :lol: jeg ville aldrig have gættet at han var din favorit :lol: :-P

Men kan godt forstå du er glad for den :-)

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Det med at grisen skulle være hvid, var såmen bare en fjollet ide, har lavet nogle æsker til nogle af mine egne figurer, den har jeg også malet hvide, det var bare en ide :-)
Jeg skal nok lade være med at gøre din HS stormtrooper helt hvid Michael :-)

Hygsomst

Per
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

Hans Ole

• Jedi Ridder
Det med at grisen skulle være hvid, var såmen bare en fjollet ide, har lavet nogle æsker til nogle af mine egne figurer, den har jeg også malet hvide, det var bare en ide :-)
Jeg skal nok lade være med at gøre din HS stormtrooper helt hvid Michael :-)

Hygsomst

Per

HeHe jo lad os tage den engang over pm. men jeg syntes at når nu grisen er ved ja så ku HS jo også være det...  :wink: