skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Kaze´s Limelight

(Læst 7470 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Darth Kaze

• Gæst
Hej folkens.. :)

For små 3 år siden, delte jeg en historie med mange vintage samlere, det gør jeg stadigt, nemlig - Ikke at kunne aksaptere at visse star wars figure var væk fra barndomssamlingen. OT kørte jævnligt på dvd´en og de gamle figure blev gravet frem, som et lille arangement af mange minder om første gang man så A new Hope.

Jeg valgte at opsøge folk såvel som hjemmesider for at se om der var mulighed for at finde nogle af de gamle star wars figure, og satte målet lavt. Jeg havde aldrig forventet at jeg 3 år senere havde en komplet basissamling, med sjove variationer, og mulighederne for at søge lidt mere eksklusive ting.

Tak for inspirationen!!

Med venlig hilsen
Claus
Senest Redigeret: 29-03-2010, 18:14:06 af Darth Kaze

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • sama
arhh men!! Den samling er da for FED!! :mrgreen:

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Smuk samling du har der. (Også selvom mange af tingene ikke siger mig så meget). :wink:

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

ewok13

• Youngling
  • **
  • *
Rigtig Sej samling :-o :-o

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Hey Claus.

Ja det er sku en rigtig fed samling, som også er displayed rigtig flot. Jeg kan rigtig godt lide de trin som figurerne står på. Det er rigtig fedt de er  samme farve som skabet.

Også må jeg indrømme at broder tuck og Playmobil R2 er rigtig seje. Det samme gælder den store yoda figur der står oven på skabet. Rigtig fed.

Gemmer der sig om andre variationer imellem figurerne end dem du skriver.

mvh michael

sunejensen01

• Uberørt af Kraften
  • *
Cool samling !!

- personligt har jeg også en plan om en dag at skaffe et eksemplar af alle vintage figurer. Men jeg tager det stille og roligt - foreløbig koncentrerer jeg mig om neo i groteske mængder :-P

Nå anyway, det var dig vi skulle tale om og ikke mig - og det er sgu top notch det du har der!!

Må man have lov at spørge, hvad det er for nogen stands du har?

Er du ikke bange for at plasticen skifter farve, når de på den måde bliver udsat for lys ? (tænker at de i princippet bør opbevares mørkt)

-Sune

Darth Kaze

• Gæst
Tak for kommentarende allesammen og at i gider at kigge med..:)

Citér
Gemmer der sig om andre variationer imellem figurerne end dem du skriver.

Jo men du kender mig jo og kender min samling privat og har fuldt udviklingen..;)

Jeg har for det meste valgt at beholde variationerne i basissamlingen, frem for at udvide samlingen med forskellige coo´s. Iblandt variationerne er der:

Han Solo small head
Luke farmboy (europæisk)
Yoda (Lily ledy)
Squidhead (Lilly ledy)
Biker scout small mouth

Mange af dem er uden coo (Country of origin) og er europæiske variationer og mexikanske.

Citér
Må man have lov at spørge, hvad det er for nogen stands du har?

Er du ikke bange for at plasticen skifter farve, når de på den måde bliver udsat for lys ? (tænker at de i princippet bør opbevares mørkt)

Standsene har jeg købt af en svensk samler. Det var dem han havde til salg, så jeg prøvede mig med handlen - eneste overvejelse var at de skulle være sorte dog.

Mht. til lys - jo men herregud det er jo legetøj for børn. Man kan ikke overbeskytte dem, hvis man vil have dem stående fremme. Alt lys er skadeligt, det er luften også der langsomt ældre figurende. Jeg synes man skal have den glæde af dem, hvor man selv finder hyggen i det. :)
Senest Redigeret: 06-06-2009, 09:42:31 af Darth Kaze

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Ja, hvad er en samling værd, hvis den bare ligger i en skuffe :wink:

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • The Force is strange in this one....
Sikke dog en dejlig samling :-)
Tak for at du vil dele den med os, rart at have en lille historie med også :-)

P
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Fed samling og et veludført display også, du burde også poste den på RS, selvom det er almindelig production stuff, vil det stadig være interessant. Kan godt lide, at se hvordan andre samleres display.

Cool nok, du er opvokset i Holland, det giver jo naturlig basis for et Clipper focus. Kender faktisk nogle hollandske samlere, kan da godt formidle kontakt til dem. Benny Ray fra Randers har iøvrigt også hollandsk familie, å du er er ikke den enenste danske vintafge samler med relation til holland.

Må dog korrigere dig, Barada er ikke fra 1983, men fra 1985. Power of the Force figurerne er alle produceret i 1984 og 1985, men serien udkom først i 1985.  :-)
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Darth Kaze

• Gæst
Hej Henrik..:)

Citér
Må dog korrigere dig, Barada er ikke fra 1983, men fra 1985.

Damn jeg har levet et løgn i alle de år.. :D Ej jeg tror jeg skrev indlægget for hurtigt igår. :roll:

Citér
du burde også poste den på RS,

Som du selv siger har jeg ikke noget eksklusivt ifordhold til samlere på scum, alt begyndelse starter et sted. Og som vi talte sammen over scum, at når man trods er noget så langt, er det det rigtige sjove der først begynder nu..:)

Citér
Kender faktisk nogle hollandske samlere, kan da godt formidle kontakt til dem.

Jeg kunne meget godt tænke mig at tale med nogle hollændere om clippers. Jeg har købt nogle reklame ting fra vintage tiden på hollandsk, blandt andet den indsendelsesformular til mailaway clippern.:) Men hvorfor sidder jeg og skriver det på Sky - du har jo været en stor hjælp til at jeg har nået så langt med min samling..:)

Nu fik du så endelig at se hvad jeg brygger på..;)
Senest Redigeret: 06-06-2009, 18:40:37 af Darth Kaze

sunejensen01

• Uberørt af Kraften
  • *
"Ja, hvad er en samling værd, hvis den bare ligger i en skuffe"

...godt spørgsmål...
 Men hvis man armybuiler clones og imperials (og der er vel også folk der armybuilder vintage imperials) kan det næsten ligestilles med hærværk at have dem i permanent display. 'Se mine fede flok af 100 pisgule vintage stormtropper'  :-P :lol: :lol:

Ved ikke, folk der samler på frimærker gemmer dem jo også væk for at beskytte dem mod farveskift. Jeg kan da godt forstå folk gerne vil kunne kigge på deres ting...men nogen gange er samlertrang vel også et spørgsmål om glæden ved at eje (hvor perverst det end lyder).

Ps. tror dog det hjælper en del hvis man ikke ryger!

Darth Kaze

• Gæst
Citér
"Ja, hvad er en samling værd, hvis den bare ligger i en skuffe"

Havde nu forstået den sætning som "Hvad er hyggen værd, hvis den bare ligger i en skuffe"

Citér
kan det næsten ligestilles med hærværk at have dem i permanent display.

Nu er det legetøj til børn vi taler om, og de unger der nu er bleven voksen, der har haft gemt deres ting i en papkasse ud i et skur, og har igennem 25 år tærret på figurende - er folks eget ansvar!!

Om man vil lave et diorama, hvor man costum painter sine figure, så de integreres i sit scenarie af f.eks scener fra OT - er folks eget ansvar!! - Og desuden, more power to ya!!

Jeg formoder det er en diskution du gerne vil føre med Lukelee - men kan du ikke lade min limelight uden om det. Hvis jeg skulle tage det personligt, kalder du min samling for hærværk, fordi jeg har gjort meget ud af den - det er for langt ude, og jeg kan ikke relatere..

Hvad folk gør, ønsker med deres samling, er folks eget ansvar - det hygger sig med det - det er legetøj.

Hvis du vil påtage dig at have en mint samling, så køb AFA (Bvdr) der er bskyttet med akrylplast - men lad vær med at kalde folks samlinger for hærværk - du er ikke den rette eller har ansvaret for at dømme det.

Lav en anden tråd hvor du giver din mening om hvad der er ansvarligt opførelse for at samle, og se hvad folk bidrager med - og lad min limelight være i fred!!

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
"Hvad er hyggen værd, hvis den bare ligger i en skuffe"

Ja, det var bedre formuleret. Da det ikke er prisen på samlingen jeg tænkte på.

sunejensen01

• Uberørt af Kraften
  • *
-> Kaze
Jeg forstår ikke din reaktion - jeg har på intet tidspunkt kaldt din samling for hærværk...hvor ser du det? Jeg talte udtrykkeligt om at armybuilde imperials, hvilket jo ikke er det du gør...og så sagde jeg, at hvis man armubuildede imperials kunne det NÆSTEN LIGESTILLES MED hærværk at have dem på permanent display....hvilket langt fra er det samme som at sige at det ER hærværk... Og jeg startede med at rose din samling
...og ja tråden har udviklet sig...pga lukelees svar der skiftede fra at tale om din samling til 'en samling' i al almindelighed, hvilket gjorde det til en bredere diskussion...hvis man læser omhyggerligt kan man også ret nemt se at mit indlæg i dag 00:09 er et svar til luklee. Jeg forstår på en måde godt at du synes det er blevet off-topic, men på den anden side er det så ikke meget naturligt at tråde udvikler sig på et debatforum ?

Mere generelt: Jeg prøver såmænd bare at beskrive, at det er enhver samlers dilemma, om man vil have glæden ved at kunne kigge på sine ting - eller om man hellere vil bevare sin samling i bedst mulig stand...men fint at du ikke oplever det som et dilemma. Det gør jeg, og derfor ville jeg aldrig have mine ting i permanent display. Men jeg har naturligvis respekt for, at du ser anderledes på sagen. Og jeg synes stadigvæk du har en cool samling... :-)

-Sune

-edited søndag kl 18:50 for præcisering af indhold
Senest Redigeret: 07-06-2009, 18:57:06 af sunejensen01