skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Quiz regler

(Læst 2834 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Ja, der har på det seneste været en del tvivls spørgsmål omkring hvordan quizzerne foregår, så her kommer nogle simple regler for dem.

-Det går efter tur efter hvem der svarer rigtigt på det sidst stillede spørgsmål.
Så ikke noget med at springe folk over. Den der stiller et spørgsmål siger om svaret er det rigtige eller ej.

-Hvis en quiztråd står stille i en uge, er der mølle. Det gælder både, hvis man venter på nyt spørgsmål, eller hvis man venter på at få bekræftet et svar. I løbet af en uge, er det tilladt at bede om ledetråde, dersom man ikke kan svare på spørgsmålet.

-Spørgsmålene skal svare til den pågældende quiz.
Så ingen TPM spørgsmål i en AOTC quiz, eller EU spørgsmål i en film quiz.

Hvis reglerne overholdes vil quizzerne køre uden problemer. :-) Hvis ikke vil redaktører eller administratorer gribe ind så tingene kommer til at køre rigtigt igen. Redaktører og administratorer har altid det afgørende ord i tvivls spørgsmål. (Men vi lytter selvfølgelig til folk).
Senest Redigeret: 08-01-2012, 15:59:17 af Mara Jade

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
jeg tilføjer lige, at det er forholdsvist smart, at være meget præcis i sine spørgsmål

"Hvem taler Anakin med, efter han har haft mareridt" er et rimelig vidt begreb - teknisk set vil enhver karakter, Anakin taler med senere hen være et rigtigt svar

"Hvem taler Anakin med lige efter han har haft mareridt" giver til gengæld kun et svar :)

(jeg ved godt, at de fleste godt vil kunne regne ud, at der menes den, han først taler med, men det er alligevel smart at være præcis i sine spørgsmål. Så undgår vi, at folk kommer i tvivl)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Darth Howl

• The True Sith'ari
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • "I know a liar when i meet one"
Nu hvor jeg har været meget deltagende i de quiz-tråde i godt stykke tid er der to problemstillinger som virker klare for mig. Jeg mener at der mangler retningslinjer for disse.

Problemer:
1) hvis en person har stillet et alt for svært spørgsmål.
2) hvis den der stillede et spørgsmål glemmer eller på anden vis undlader at svare tilbage på om svaret er rigtigt.

Ideer til retningslinjer:
1) hvis der er gået en uge hvor ingen har kunne svare på spørgsmålet, skal spørgeren give diverse ledetråde. Hvis der fra forummet, på et givent tidspunkt i ugen efter ledetrådene er givet, stadig gives udtryk for mangelende viden (stilhed er ikke et tegn på dette) skal den der stillede spørgsmålet altså efter i alt to uger give svaret på sit spørgsmål og derefter mølle eller spørgeren stiller et nyt spørgsmål. Men der skal altså mindst en gang i ugen efter ledetrådene være ytret fortvivelse.
2) hvis der går en uge uden svar tilfalder turen den der først svarede om så det er forkert. Der kan jo ikke findes en dommer.

Det er bare mit forslag. Så må i jo se om det er noget i gider at tage jer af.

Mvh
Howl
Senest Redigeret: 30-09-2011, 14:14:10 af Darth Howl
"With my power and your potential, can you imagine what we might accomplish together? We might shake the Surpreme Chancellor from his seat, and earn rewards beyound our wildest dreams!"
- Darth Howl til sin lærling i bogen "Fatal Alliance"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Jeg er blevet gjort opmærksom på, at der har været enkelte problemer i vores quiztråde. Derfor har jeg nu rettet regeltråden til. Fremover er det sådan, at der er mølle, hvis en tråd har stået stille i en uge, uanset grunden. Det burde klare det :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"