skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Hvad syntes I om The Clone Wars?

(Læst 6240 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • sama
Jeg kan godt lide historierne i den nye animation serie, men tegningerne har jeg altid syntes var for grimme.
Men absolut noget jeg kan lide og se hver søndag.

Hvad syntes I?

Darth Krellan

• The Great
  • Jedi Ridder
Jeg kan godt lide historierne i den nye animation serie, men tegningerne har jeg altid syntes var for grimme.
Men absolut noget jeg kan lide og se hver søndag.

Hvad syntes I?

Jeg synes at tegninger i den nye serie er god nok og jeg kan godt lide deres tegnestil, der bestemt er bedre end den gamle, selvom den dog heller ikke var helt vild slem.

Drannion

• Tidlige kendt som "StarWarsDKYT"
  • Jedi Ridder
  • Drannion Entertainment på YouTube
Jeg syntes at den er rigtig god. I starten syntes jeg at den var lidt for børne-tegnefilms-agtig, men det syntes jeg ikke mere.

Advarsel: Clone Wars-spoilers!
Har lige set "The Gungan General" (CW episode 12) på nettet, og der er det rimelig brutalt af en tegnefilm (dog ikke blodigt). Man ser Dooku holde en pirat med kraften, mens han får piraten til at skyde sin ven. Derefter kvæler han piraten og tager deres rumskib.
Og når jeg siger brutalt, mener jeg ikke at det er noget vildt meget eller overdrevet. Men det er på samme stadie som filmene. Og det mener jeg som noget positivt.

Men Clone Wars er nok bedst hvis man er i (TPM-)AOTC-ROTS-humør. Med det mener jeg at der er rimelig stor forskel på de to triologier, men de er stadig begge gode.

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Personligt så er jeg vild med Clone Wars, syntes generelt klon krigene har været meget i det mørke til trods for det var en galakse omspændende krig, der ødelage en tusind år gammel republik. Animationsstilen er rigtig fed, og historien er sgu heller ikke værst, ser frem til et nyt afsnit hver fredag. Vi får også set en del af de jedis som der ikke rigtigt får noget screen time i de alm. film. Bl.a. næste uge skulle Aayla Secura gerne være med plus i ugen efter er hun også med. Det skal siges jeg taler om de aller nyeste afsnit, ikke dem som TV2 viser.
Alex Kingston stole my heart <3

They call me Tauntaun ;)

Star wars is a 30 plus year old movie, it is a marriage not a one night stand.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Nu var Republikken ikke kun 1000 år, men 25000 :-P bare en mindre detalje.

Jeg er dog uenig med at Klonkrigene har henligget meget i skyggerne. Der er peirioder som er endnu mere ukendte og længere varende, end klonkrigenes 3 år. Efter den første CW serie kom ud fik vi jo også et mere indtryk af hvad der skete deri og bare endnu mere nu med den nye serie, hvor den periode af Republikkens historie jeg talte om før, stadig henligger i skygger, der er tale om flere tusind år.

Men ja, animationsstilen er fed. Er dog ikke altid helt glad for historierne i de forskellige afsnit. Dagens afsnit med Jar Jar er et af dem. Jeg plejer aldrig at have noget imod Jar Jar, men selvom han blev fremstillet som helten i det her afsnit, passede han bare ikke ind og burde slet ikke have været med på den mission i første omgang.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Undskyld fejlen med deres alder ;)

med hensyn til Jar-jar episoden... så er den indtil videre den værste episode jeg har set i serien, jeg brød mig vitterligt ikke om den. Hvorimod de andre er simpelthen skønne. Jar-Jar syntes jeg normalt er skøn, også i TPM, men heri bliver han altså irriterende.

They call me Tauntaun ;)

RebelAlliance

• Gæst
Nu har jeg fået set både den animerede film og den animerede serie. Har ikke set tegnefilmene, da tegnestilen var for meget cartoon network low budget agtig til at jeg kunne klare det.

Men men men, jeg synes både film og serie er meget underholdende. De er ikke så breathtaking som filmene (ikke at jeg forventede det) men de virker udemærket.
Det er tydeligt at de prøvet at ramme et yngre publikum med de her serier, og det synes jeg er glimrende. Så vil endnu en generation kunne tage del i fascinationen af Star Wars.

Btw hvis jeg har postet forkert så må i endelig skrive, er liiidt forvirret over hvad der er tegnefilms tråd og hvad der er den animerede series tråd.
Senest Redigeret: 10-06-2009, 22:43:08 af RebelAlliance

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Så lige at TV2 sender S1 igen (Clone Wars Anime) troede lige at det var S2. Syntes nu godt de i det mindste kunne vise den engelsk sproget vision!!

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
På det her tidspunkt om morgenen er det jo mest børn der ser det. Og serien henvender sig jo til børn, så derfor er det naturligt at Tv2 vælger at vise den dansk sprogede version, sammen med de andre tegneserier der bliver vist idag.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

plokoon

• Forsvunden jedi i en anden galakse
  • Jedi Ridder
  • "A Great Jedi"
Jeg synes at de danske stemmer er så dårlige. især de de første fire afsnit. sw kan ikke være på dansk. det lyder lidt dumt når de siger "artoo hop til hyperspace". det lyder dumt. men ellers er den god nok. desuden ser vi både nye skurke og jedi´s i aktion. især når man ser plo koon, aalya secura og luminara unduli i kamp mod sith´s og seperatister.
"As Allways, May The Force Be With You"

Jævnligt forfatter til Trold-O-Pedia

lukelee

• Dr.
  • Padawan
  • **
  • sama
Nu har jeg fået set den engelsk vision op til afsnit s2e12 The Mandalore Plot

Vil bare lige sige: "Det bliver bedre og bedre!!"

AlusCWM

• Jedi Ridder
  • Cuy'Val Dar
Nu er jeg næsten færdig med at se hele sæson 2, og mangler kun de 2 sidste afsnit for at have set den fuldt ud. Sæson 1 var rigtigt fed, men om noget så var det mange små enkelte episoder hvor historien sluttede med det samme afsnittet var slut, med undtagelse af et par afsnit selvfølgelig. Men generelt gik sæson 1 ud på alt alt for mange små historier, her retter sæson 2 fokus mod at faktisk fortælle en del fede og længere historier. Her kommer jeg nemt til at tænke på episode 4 Senate Spy som fortsætter en historie ud i Landing At Point Rain, Weapons Factory, Legacy of Terror og Brain Invaders om faktisk er noget af det bedste jeg har set i meget lang tid rent SW mæssigt. Landing At Point Rain har været det fedeste afsnit i hele serien til dato.

Men måtte indrømme at sæson 2 desværre fik et knæk fra min side af da de lavede Mandalore trilogien, jo vidst var det rigtigt lækkert at se mandalorians... Men den måde de har fremstillet mandalore og dens folk i Clone Wars piller ved alt etableret omkring det folk i forvejen, nu har jeg læst mig frem til hvordan de løser det hele rent tidsmæssigt iforhold til hinanden på wookiepedia. Men desværre har dette været en fejl på vejen, det tvang bl.a. også Karen Traviss til ikke at skrive Imperial Commando 2 som skulle have afsluttet serien om Kal Skirata og hans Commando boys.

Men ud over dette lille knæk på tasken, så syntes jeg nu Clone Wars har virkelig gjort det godt, og gør et godt stykke arbejde med at sørge for afsnittene holder fast i både børn og voksne.

They call me Tauntaun ;)

RebelAlliance

• Gæst
Der var i hvert fald masser af Action i Landing at point rain.

Efter min mening har de fundet en meget god balance i anden sæson, ml. historier der varer et enkelt afsnit, og så dem der strækker sig over flere.
Kan godt lide, de små "et-afsnitshistorier" som eksempelvis Lightsaber Lost (god morale, ægte Jedi visdom :P) eller Bounty Hunters (grundet det brogede, men interressante opbud af karakterer)

Ja, jeg synes faktisk det er rigtig underholdende, og føler ikke det kun sigter mod at underholde et "yngre" publikum.