skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Dioramatråden...

(Læst 12621 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Xeavyz

• Youngling
  • **
  • Køn: Mand
  • The Force is strange in this one....
Halløjsa.

jeg roder lidt med at lave dioramer og custom figurer, ikke at jeg har en hel masse at vise lige nu, men har planer om et større værk baseret på hendelser på Tatooine; der vil være gader i Mos Eisley, Luke & Biggs i ørkenen, sandskiff på vej til Sarlacc.

Her en skitse jeg har lavet af grundplanen (de lange sider er 100 cm, de korte 30 cm, så det er næsten en m2):

Det der bliver baggrundende for Luke & Biggs og sandskiff billederne er samtidig vægge i den store Mos Eisley del i midten.

Et par billeder af Luke & Biggs, bare lige hurtigt sat op for at se hvordan det virkede:

Figurerne har jeg intet gjort ved, det er Luke & Biggs fra 30 års jubilæums serien, Sandspeederen har jeg købt billigt på e-Bay, den manglede glasset og den midterste motor, som jeg så har måttet lave, den er også blevet malet og har fået åbent motorrum. Biggs speeder er en Speederbike, der manglede forenden, den er blevet malet og jeg har bygget en ny, tror den skal laves lidt om, den hænger for meget og er for tung, men det kan være det kommer.
Her det der skal være baggrunds billedet for Luke & Biggs delen:

Det er først tegnet i hånden, scannet og leget med i Photoshop, det bliver 75 cm bredt, 33 cm højt, monteret på en buet baggrund, er spændt på hvordan det virker.

Et par billeder mere, her af en custom figur jeg har lavet til sandskiff delen, jeg kalder ham Weequays far, han er samme race og ser ældre ud, så jeg tænkte at måske både far og søn arbejdede for Jabba :-) :

Han er lavet af en Vintage Weequay figur, tøjet er en gammel t-shirt, bæltet en ditto læder jakke, håret er flettet sytråd i 3 nuancer, boret et par huller og limet fast, huden er malet en anelse mørkere, så de ikke ligner hinanden alt for meget.

Mere vil følge.....

Hvis nogen roder med lignende ting, så kom endelig med dem, kunne være sjovt at udveksle erfaringer og ideer :-)

Hyggeligst

Per
Senest Redigeret: 05-12-2008, 18:45:20 af Xeavyz
Got the story, who wants to make the movie.....

It is all just pictures.....

sune jensen

• Gæst
Jeg roder ikke selv med hverken dioramaer eller costum figurer, men det er virkelig fedt at se at der er gang i sådan noget i Danmark. :-)

-Har du overvejet at lave det til nogen mindre dioramamoduler, der så eventuelt kunne designes så de kan sættes sammen? Når jeg spørger er det for det ser ud til at bliver et ret stort diorama hvis man skal have de stående permanent.

Xeavyz

• Youngling
  • **
Jeg er igang med at designe et helt hjørne, med hjemmebygget reol til projektet, har planer om at samle alt mit Star Wars der, men det bliver et projekt der tager tid, Tatooine tingen er kun første trin af flere, der vil have andre temaer og situationer, ikke nødvændigvis fra film eller bøger, men ting jeg bare hygger mig med at sætte sammen, er på ingen måde ude på at lave tingene nøjagtigt som i filmen, vil bare se om jeg kan fange lidt af stemningen, eller skabe noget helt andet. Men det bliver lavet i mindre bidder så det er til at flytte og skifte ud i tingene efter som noget andet bliver færdigt :-)

Per

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Ser bestemt spændende ud Per, glæder mig til at se det færdige resultat på et tidspunkt, men det er bestemt et tidskrævende projekt.

Din ældre Weequay (racens navn er Weequay) er ret cool, ligner den fra filmen godt. Nen husk når du bruger vintage figurer bør du også bruge et vintage Skiff (undskyld skulle lige prale lidt med mit nyindkøbte vintage Tatooine Skiff igen). Nu vi taler om den scene, har du så set, at der var en, som for nogle år siden fremstille Jabba's Shallup? Der ligge faktisk en tråd med customizing her på forummet, nu jeg kommer til at tænke over det, men du skal endelig fortsætte med at skrive i denne tråd, den er til dit projekt.

Lægger lige et link til den gamle customizing tråd ind.

http://www.skywalker.dk/forum/index.php?topic=5071.0

Ellers kan linket findes i "Nyttige Links" tråden, hvor der er henvisnniger til forskellige emner inden for legetøjs samling, f.eks. bootlegs, prototyper osv.
Senest Redigeret: 08-12-2008, 09:24:50 af Darth-Wulff
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Darth Kaze

• Gæst
Se, det er dælme hardcore produceret...:D Så godt dine uploads på scum for nogle måneder siden.

Synes det er en super hobby du har fundet dig ved siden af samlerhobien!! Fedt!!..:)

Med venlig hilsen
Claus

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Ja, de er rigtig gode. :-)

Lige mht. den gamle tråd, så er der desværre en del døde links i den og billeder, som er forsvundet, men den er stadig værd et kig.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

sune jensen

• Gæst
....nu er selve formålet med at cosumize vel at kombinere vintage og neo (også gerne andre toy lines) så der opstår noget nyt. Så der vel ingen grund til at spilde penge på en vintage skiff :-D :wink:

anyways, jeg må give  Darth Kaze ret: den weequay er sgu fedt produceret. Kan lige så tydeligt huske da jeg fik min som barn. Af min bedstemor som, selv om hun ikke var rig, altid var sød til at give børn det, de faktisk ønskede sig, og ikke det de voksne synes man burde have ønsket sig....Kan huske da jeg sad i hendes sofa og pakkede den op anden juledag på Tjærebyvej i Dronningborg (Randers). Jeg legede at den kunne hoppe på sådan en mærkelig rullende måde - måske pga. af den stilling figuren står i.

Noget helt tredje er at jeg tjekkede den costumizing tråd. Den Shallup er fandme vild!

-Sune

Xeavyz

• Youngling
  • **
Takker mange gange for kommentarerne :-)

Jeg har anskaffet et POTF 2 sandskiff, og figurerne ombord bliver en blanding af det hele, vintage, custom vintage, moderne og custom moderne, blander gerne det hele :-)
Jeg vil opdatere ind imellem når der sker noget, arbejder desværre ikke jævnt, men tingene kommer sådan i omgange, så lidt tålmod er en vigtig ting :-)

Takker endnu engang for kommentarer, råd og kikning :-)

Hygsomst

per

Xeavyz

• Youngling
  • **
Så er der lidt billeder :-)

Jeg har sat det hele op på gulvet, for at få en ide om hvor stort det bliver og det bliver rimelig stort.
Har næsten alle figurerne der skal til, venter i øjeblikket på et par Jawas og mangler også Lando til sandskiffet og så lidt fyld i selve Mos Eisley delen.
Billederne er taget med mobil telefon, så kvaliteten er ikke fantastisk, men den kan give en ide om hvad det kan blive til:

Luke og Biggs delen:

Sandskiff delen:

Mos Eisley delen:

Det gulvtæppe der i øjeblikket gør det ud for jorden bliver naturligvis sand, væggene bliver også sandfarvede, bag skiffet og bag Luke og Biggs kommer der billeder. Der vil, forhåbentlig, blive en masse små detaljer og historier i det når det bliver færdig. Jeg lader det stå som det er nu et stykke tid og går og kigger lidt på det, bygger måske nogle småting, rykker lidt rundt på figurerne for at få det til at se ud som jeg gerne vil have det.
Har tænkt lidt på om jeg skulle finde en Indiana Jones og en Marion figur der kunne vandre rundt i baggrunden, da Mos Eisley og Kairo jo minder en smule om hinanden, men det vil vise sig om jeg kan få figurerne til en pris jeg vil give :-)
Hvis nogen har nogle småting; legetøjskontainere, tønder, sække eller aliens der kunne passe ind, så er jeg meget interesseret i måske at erhverve sådanne ting til en lille penge :-)

Tak fordi i kigger, kommentarer og spørgsmål, gode råd og ideer er meget velkomne :-)

Hygsomst

Per
Senest Redigeret: 16-12-2008, 15:13:05 af Xeavyz

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Det ser jo bestemt lovende ud Per, hold os endelig opdateret som projektet skrider frem. Kunne være cool med Indy og Marion i Mos Eisleys gader, de nye figurer skulle være til at få til en overkomelig pris, men vintage figurerne er ret pebrede, specielt Marion.
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Det ser fremragende ud.  :-)
God ide med indy.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Det ser godt ud. :-) Glæder mig til at du får det stillet op med baggrund og det hele.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Xeavyz

• Youngling
  • **
Takker for kommentarerne, glæder mig at nogen syntes det er lidt sjovt at kigge på mine fjollerier :-)
Har bestilt en Marion og en Indy figur der kan være drejet forkert på en af Kairos gader og endt op i Mos Eisley :-)
Håber at i har tålmod, da det nok tager mig nogle små evigheder før det bliver færdigt, men jeg vil smide billeder på ind imellem så i kan følge fremskridtende :-)

Hygsomst

Per

Xeavyz

• Youngling
  • **
Halløjsa :-)

Så er der sket lidt igen.
Det har jo udviklet sig mit diorama projekt, nu er det simpelthen et helt hjørne af stuen, har fået bygget en reol hvor der skal være vintage samlingen, alle skibene i æsker og en masse dioramaer.
Er ikke kommet så meget videre med selve dioramaerne, men har nu fået bygget rammerne for mine kreative udfoldelser, glæder mig meget til rigtig at komme i gang.

Har taget lidt billeder af det som det ser ud nu, først alt det øverste, alt det i æsker:

Og så lige et panorama af hele den øverste del af Star Wars hjørnet:

Reolen:

Foreløbig opstilling af nogle af vintage figurerne:

Tatooine delen, ikke på plads:

Tie Fighter og X-Wing midt i stuen:

Flere billeder her:

http://s341.photobucket.com/albums/o388/Xeavyz/Diorama%20stuff/Reolen/Assesories%20and%20loose%20figures/

og her:

http://s341.photobucket.com/albums/o388/Xeavyz/Diorama%20stuff/Reolen/Concept%20figures%20un%20opened/

Et lille side projekt der intet har med Star Wars at gøre, det er en fantasy historie jeg har rodet med inde i hovedet i mange år, har tænkt på mange måder at fortælle den på, har skrevet lidt, både i novelle form og i musisk form, men har ikke rigtig kunnet finde det rigtige udtryk. Har forsøgt mig lidt med 12" figurer, her er et par billeder af hvad det foreløbigt er blevet til.
Jeg har lavet tøjet, kniv, spyd osv., men der er nogle få tilbehørsting jeg har købt færdige. Her tre billeder:

C-3PO siger at det må være nok for denne gang fra sin sikre plads bag skabet :-)

Tak fordi i kiggede forbi, kommentarer er meget velkomne :-)

Per

brix

• Gæst
kanon flot lavet...

det er for fedt du roder med det!!!

jeg har en tråd til samlinger kan du ikke linke og beskrive din der....
(antal figure, maskiner og creatures)

Min søn Tobias samling...
Senest Redigeret: 27-02-2009, 15:31:38 af brix