skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Mara Jade´s lightsaber

(Læst 6678 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • Køn: Kvinde
  • The Clone with the Quote book!
Øøh, nej, det skyldes tegnernes mangel på research.

Maras lyssværd har ikke noget at gøre med det ældre EU.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Kommer vel an på hvordan man definere 'ældre'. :-P Hvis nu man tænker relativt og i forhold til hvor længe Mara har været en del af EU, så må ældre være fra 90'erne.

Men ja, de gør ikke for meget i deres research.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Eddie

• Det eneste normale menneske i miles omkreds.
  • Padawan
  • **
  • Køn: Mand
  • F#¤* 'em if they can't take a joke!
Øøh, nej, det skyldes tegnernes mangel på research.

Maras lyssværd har ikke noget at gøre med det ældre EU.

Det ældste EU må vel være Marvel og Classic Star Wars, men Thrawn-trilogien, som er fra 90erne må da betegnes som ældre EU.

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Ja, det er jeg enig i, men stadig, hendes lyssværd har ikke noget med respekt for det ældre EU at gøre.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Tjo, på sin vis. Man respekterer vel ikke det, ældre EU siger, hvis man ikke giver hende det rigtige lyssværd?
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Eddie

• Padawan
  • **
Ja, det er jeg enig i, men stadig, hendes lyssværd har ikke noget med respekt for det ældre EU at gøre.

Det skaber et problem, der skal løses med retcon, hvilket betyder, at man bliver nødt til at lave ændringer eller tilføjelser i den kontinuitet, som ældre EU har etableret. Altså, man bliver nødt til at annullere dele af ældre EU. Det er da ikke ligefrem noget, der udstråler respekt for ældre EU.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Tror nu ikke man skal ta det så tungt. Det er jo kunstnere og ikke starwars eksperter der laver de coveres.
På det omtalte cover til sacrifice, holder hun sig jo også særdeles godt, af en dame på 58 :wink:
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Eddie

• Padawan
  • **
Tror nu ikke man skal ta det så tungt. Det er jo kunstnere og ikke starwars eksperter der laver de coveres.
På det omtalte cover til sacrifice, holder hun sig jo også særdeles godt, af en dame på 58 :wink:

Uja, der er nogle, der tager det meget tungt, og sådan som principperne for SWs kontinuitet er, så bør man faktisk sørge for, at selv de mindste detaljer er i orden.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Sådan er vi jo så forskellige.
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Eddie

• Padawan
  • **

Hvad mener du?

Djinn Altis

• Padawan
  • **

Hvad mener du?

Du går op i at et cover er "rigtigt" og det gør jeg ikke. Jeg mener at et cover skal være pænt at se på, og der synes jeg godt at maleren, må tage sig nogle kunsteriske friheder. Ham eller hun, der bliver sat til at lave sådan et cover, ved sikkert ikke en skid om starwars, og det mener jeg heller ikke er nødvendigt. Så længe at det der står inde i bogen passer med resten, og at forfatteren har styr på sine facts, ja så er jeg glad.
Djinn Altis

Eddie

• Padawan
  • **

Hvad mener du?

Du går op i at et cover er "rigtigt" og det gør jeg ikke.

Det har jeg nu aldrig sagt, at jeg gør. Jeg henviser bare til det, som principperne i SW kontinuitet lægger op til.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Det er min fejl, hvis jeg har tolket dine indlæg forkert :-) Men nu vi snakker om det, hvad er din mening så? Skal et cover være korekt ned i detaljerne, eller synes du det er ligemeget?
Djinn Altis

Eddie

• Padawan
  • **
Det er min fejl, hvis jeg har tolket dine indlæg forkert :-) Men nu vi snakker om det, hvad er din mening så? Skal et cover være korekt ned i detaljerne, eller synes du det er ligemeget?

Personligt er jeg med i din båd, faktisk, så jeg lægger også vægt på, at coveret er æstetisk appelerende, så jeg forkaster det ikke, hvis det ikke er helt præcist. Blandt mine yndlingsillustrationer er illustrationerne til de tre Kyle Katarn-novellaer, selvom de er fulde af upræcisheder. Samtidig mener jeg, at kunstnerne godt lige kunne checke med kontinuiteten, og jeg værdsætter da, når de gør det.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Det er sku dejligt, når man kan blive enig med det eneste normale menneske i miles omkreds :wink:
Djinn Altis