skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Mara Jade´s lightsaber

(Læst 6322 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
  • Køn: Mand
Jeg har brug for lidt hjælp :cry:
I bogen Vision of the Future, står der, at det lyssvær som Mara Jade har, er det samme som det Obi-Wan gav til Luke i ANH. Luke mistede det lyssvær på Besbin, og var jo nød til at lave et nyt.

Så er mit spørgsmål, hvordan Mara Jade har fået det?
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • All I did, I did it for you... To protect you
hvis jeg ikke er helt galt på det så finder darth vader det og giver det til hende.

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

Eddie

• Det eneste normale menneske i miles omkreds.
  • Padawan
  • **
  • F#¤* 'em if they can't take a joke!
Jeg tror den der åndsvage klon de lavede af Lukes hånd havde lyssværdet, som Luke så gav til Mara, efter hun havde dræbt klonen. Kan dog ikke huske det, da det er et par år siden jeg har læst Thrawn-trilogien.

Zahn, kloning af Luke? Helt ærligt mand!

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Jeg mener det er Eddie, der er på rette spor. Nemlig at lukes klon brugte det sværd, og derefter fik luke så fat i det, og gav det til Mara. Mon de har det til at hænge over kamin hylden? ;-)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Det var sjovt, har læst thrawn trilogion for nylig, men det i siger husker jeg slet ikke. Men tror på jer :-)
Tak for hjælpen :-)
"Every student is obliged to make one-thousand-eighty major mistakes. The sooner you make them, the sooner you will not have to make them anymore. Thinking there's a list of mistakes is mistake number four."
Djinn Altis

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Well, der har været noget forvirring omkring hendes lyssværd. Men ja, det var vist nok Kejseren der fik lyssværdet (plus Lukes hånd) opbevaret på Wayland efter Luke mistede det på Bespin.

Da Joruus C'Boath så ville lave Lukes klon ud fra DNA'et fra Lukes hånd, hang lyssværdet ligesom med der :-P Men Luke erobrede det tilbage og forærede det til Mara.

Sidenhen har hun bygget sit eget lyssværd, men den forvirrende del er, tegneren af coveret til Sacrifice i LOF serien, hvor Mara er portrætteret, at give hende Anakin/Lukes gamle sværd ser det ud til, i stedet for det nye. Selvom der ikke står nogen beskrivelse i bogen om, hvorvidt det er det eller hendes eget hun bruger.

Enten brugte hun det sidenhen, eller også har tegneren bare lavet en fejl.

Men, for at læse om hvordan Mara får fat i det gamle lyssværd, så læs Thrawn trilogien, for det er der det sker. (I "Last Commando") Hun får det til aller sidst i bogen.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Har det :-) Men hvorfor bygger hun et nyt? Har altid troet at en Jedis lysværd var noget specielt. Altså man bygger et og færdigt arbejde. Okay, går det fuldstændigt i stykker eller man mister det, må man jo igang igen, men synes ellers det er lidt underligt.
Djinn Altis

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
Tror ikke de jedier Luke træner har samme forhold til deres lyssværd som de gamle jedier har. Man hører i hvert fald oftere om at folk bygger nye lyssværd synes jeg, men det kan godt have noget at gøre med at de første jedier Luke trænede fik en meget anderledes træning fra den de gamle jedier fik. Ikke at træningen også senere er anderledes, men i starten er den meget anderledes fra hvad de brugte under den gamle republik, fx er alle eleverne voksne og har andre uddannelser i forvejen. Måske kan man side det som at for de gamle jedier var det at være jedier deres liv og for de nye var det "bare" en ny del af deres liv og lyssværdet fik samme mindre betydning.
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Nu plejer alle jedier, at lave deres eget lyssværd på et tidspunkt, og det samme gør Mara. De første hun havde havde hun ikke selv lavet, men fået foræret. Det er først da hun bliver en jedi ridder efter Vision of the Future, at hun laver sit eget lyssværd.

Og i OR var der nu også en del jedier, der lavede mere end et lyssværd. Nogen lavede et mens de var elever, og så et nyt, når de blev riddere. :-) Hvis de mistede deres sværd lavede de selvfølgelig også et nyt.

Jaina, mht forsiden... Ta' aldrig en forside for seriøst. Tegnerne laver ofte fejl hvad angår lyssværdene. Bare se på hvor ofte klingerne får de forkerte farver. :-P Dette er også sket for Maras mindst én gang.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Darth Vader får fat i Luke's lyssværd på Bespin!!!!!!

Hvordan kan det lade sige gøre.

Lyssværet ryger da samme vej som Luke, altså ned igemme affaldskakterne på Besin. Og hvor ender de ja UNDER Bespin. Luke er jo ved at ryge ned på GAS-planeten, har den overhovet nogen fast overflade. Newertheless. Lyssværet ender enten på overfladen af en planet eller i en kæmpe kugle af gas. Hvordan kan en store sorte metal klump som D.V hitte sværet.

Leia Skywalker

• Global Moderator
Dunno. :-P Men det gør han.

Nu kan vi selvfølgelig begynde at tale om Bespins geologi og dyreliv, hvor vi så kan komme ind på de grupper af sammenfiltrede planter, der svæver rundt mellem skyerne på Bespin, og så hypoterisere, at det sikkert er landet på en af dem.
Vi kan også nævne de rovdyr, der lever blandt skyerne, som måske kunne ha' fanget hånd og lyssværd, men hvorfor den så ikke er blevet helt fordævet er selvfølgelig et åbent spørgsmål. :-P

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Det er aldrig afsløret (endnu) hvordan det lykkes Kejseren at opsnappe lyssværdet. Jeg må indrømme at jeg også havde meget svært ved at tro det, dengang jeg læste "Last Commando" første gang. Men ideen er, teoretisk set, fed nok. Når man går i tekniske detaljer, rynker man lidt på næsen.

Og ja, jeg ved godt det med forsiden, Lora. Men man kan stadig være ret irriteret over at de ikke tænker sig om og gør sig baggrundsmaterialet og finder hvilket lyssværd der har hvad for en farve og hvilket lyssværd folk egentlig bruger i det hele taget i stedet for at bruge den gamle og naturlige løsning: En af de faste farver og et gammelt lyssværd.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Global Moderator
Ja, det er en skam de ikke gør mere ud af deres research. :-( Det gør det også svært for folk at finde ud af hvad for et lyssværd Mara bruger, når der er sådan en mangel på konsistens.

Djinn Altis

• Padawan
  • **
Nu plejer alle jedier, at lave deres eget lyssværd på et tidspunkt, og det samme gør Mara. De første hun havde havde hun ikke selv lavet, men fået foræret. Det er først da hun bliver en jedi ridder efter Vision of the Future, at hun laver sit eget lyssværd.

Det har du jo ret i :-) Min fejl.
Djinn Altis

Eddie

• Det eneste normale menneske i miles omkreds.
  • Padawan
  • **
  • F#¤* 'em if they can't take a joke!
Ja, det er en skam de ikke gør mere ud af deres research. :-( Det gør det også svært for folk at finde ud af hvad for et lyssværd Mara bruger, når der er sådan en mangel på konsistens.

Ja, det skyldes nok nyere EUs mangel på respekt for ældre EUs kontinuitet.