skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Miniatures..

(Læst 5619 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

PrebenP

• Gæst
Hey alle sammen!
Jeg ville høre, om der er nogle af jer der spiller med / samler på Star Wars Miniatures?
Jeg fik selv de første ind med posten igår, og jeg må sige at udover at være et fint samle objekt, er de også meget sjove at spille med!

Jeg vil også gerne høre hvor i forskellige køber jeres henne?
Jeg selv har brugt Fantask.dk, og den var helt okay.

Og sådan med hensyn til maps, kunne jeg også godt tænke mig at vide, hvor man kan få fat i nogle flere henne?

Venligst,
PrebenP.

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Jeg plejede at købe mine på faraos.dk da jeg syntes de har fint udvalg til rimelige priser.

Nu hvor jeg flyttet til den jydske hovestad aalborg :P køber jeg dem i dragons lair. det er godt nok lidt dyre men nemt lige at gå ned og købe dem, så behøver jeg ikk at vente på posten mere

PrebenP

• Gæst
Citat fra: Obi-Too Kenobi
den jydske hovestad aalborg

Haha! Hvor har du det fra?  :-D

Jeg fandt lige den her side: http://miniaturemarket.com/
Utroligt lave priser de kører med, fragten er selvfølgeligt ret dyr, og så er der det med Told & Moms o.s.v.
Men hvis man nu købte en stor sending hjem, kunne det mon ikke betale sig så?

Og så fandt jeg denne her side: http://swshoebox.com/
Ved ikke om i kender den, men man kan holde styr på alle sine mini's med den, se hvilke man mangler o.s.v.
Man kan desuden "poste" sin samling, så offentligheden kan få den at se.  :wink:
Dette er min: http://swshoebox.com/userCollection.cfm?user=Prebenp

Biggs

• Føler Kraften
  • *
  • Køn: Mand
Star Wars Miniatures er super fede!

Jeg har efterhånden en god håndfuld selv, mest fra Rebel Storm, Clone Strike og Bounty Hunters men får desværre ikke spillet så tit med dem som jeg gerne ville. Det er ellers rigtig sjovt, især hvis man har tid til store battles. Jeg plejer at købe mine i Faraos Cigarer i KBH, de har alle slags boosters og en masse enkelt figurer man kan købe eller bytte sig til. Men hvis der er nogle bestemte man er ude efter så er eBay et godt sted at finde dem, man skal dog være villig til at betale prisen! (selvom man kan være heldig at gøre et godt køb fra tid til anden)

Mht. maps så følger der ihvertfald nogle folde-ud kort med Rebel Storm starter sættet og Attack on Endor sættet, det er de eneste jeg selv har. Men jeg plejer at spille på en kæmpe plade med græs hvor man placerer bakker, træer, bygninger osv (ala Warhammer) og så bruge målebånd istedet for felter. Det giver en helt anden dimension til spillet! Ellers har jeg set et par steder på nettet at man kan få såkaldte 'Galaxy Tiles' som skulle være nogle dobbelt-sidede plader af pap med 'gulv' på hver side som man kan sætte sammen som man vil til f.eks. en rebel base eller andet. Overvejer eriøst at anskaffe mig nogle af disse.

EDIT - Efter nærmere eftersyn ser det ud til at Galaxy tiles vist er til SW Roleplaying Game, men er der nogen derude der ved om man også kan bruge dem til Miniaturs??

Meget fedt med www.swshoebox.com, det er en nem måde at holde styr på figurerne på!
Senest Redigeret: 27-09-2008, 13:16:13 af Spx
I find your lack of pants disturbing!

PrebenP

• Gæst
Jeg har selv købt en pakke af de Galaxy Tiles, men jeg syntes ikke, at de giver mig den tilfredstillelse, som de "folde-ud" maps gør.
Men de er da helt sikkert brugbare! :)

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
jeg har stadig noget af det gamle fra da jeg var lille.. det købte vi i tyskland i en butik i flensborg

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
jeg har også en del figurer - mest som samle objekter, men det hænder da, at min far og jeg spiller lidt med dem. Vi har dog aldrig taget os sammen til at gå i gang med andet og mere end start reglerne. Synes det virker lidt uoverskueligt.

Det synes jeg nu egentlig også figur købet er, nu om dage. Der er bare så mange forskellige sæt nu :S
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Biggs

• Føler Kraften
  • *
Jeg er enig med dig Mara, de smider jo nye sæt på gaden hele tiden. Men de holder nok ikke op før folk ikke gider købe dem mere. Personligt vil jeg sige stop når figurer som 'Corellian Dishwasher' eller 'Luke Skywalker, Bulls-eyer of Womp Rats' bliver en realitet :wink: Indtil da skal jeg nok smide mine penge efter de små plastik figurer, der er trods alt noget fedt ved at komme hjem med et par friske boostere og se hvad der gemmer sig af jedi guf og separatist snask i dem!

Mht reglerne så synes jeg ikke de er så indviklede i forhold til f.eks Warhammer 40.000 som jeg forsøgte mig med for mange år tilbage. Men der kan sagtens være meget at holde styr på med alle de abilities og commander effects.

PrebenP, hvis ikke du allerede har den skulle du tage at købe Attack on Endor, der får du hele 4 kort med (2 stk med både for- og bagside - Rancor Cave, Ruined Base, Forest Moon of Endor & Yavin 4: Jedi Praxeum) samt en AT-ST!! Dine stormtroopers vil elske dig for det :-)

Er der for resten nogen der kan finde nogle billeder af de Galaxy Tiles?? Har prøvet at google dem men jeg kan kun finde billeder af æsken :-( og så en masse granit fliser som vist ikke har meget med Star Wars at gøre.

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
well, nu er det også meget, meget lidt, min fader og jeg har spillet ;) Man kunne købe sådan en Revenge start pakke, som vi har moret os lidt med :)

Til gengæld er jeg helt enig i, at der er noget fedt ved at komme hjem, åbne kassen, og se, hvad man har fået. Det minder mig om, da jeg som lille pige samlede Merlin stickers i alle former og farver ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

PrebenP

• Gæst
Citat fra: Spx
PrebenP, hvis ikke du allerede har den skulle du tage at købe Attack on Endor, der får du hele 4 kort med (2 stk med både for- og bagside - Rancor Cave, Ruined Base, Forest Moon of Endor & Yavin 4: Jedi Praxeum) samt en AT-ST!! Dine stormtroopers vil elske dig for det smiley

Det lyder da helt sikkert som noget jeg skal have så! Men nu hvor jeg er startet med at samle, stopper jeg nok ikke, før den er komplet. Jeg har også fundet en del hjemmesider, hvor man kan downloade "hjemmelavede" maps, som jeg håber på, at den lokale kopi biks kan printe ud for mig.

Det med billeder af nogle Galaxy Tiles kan jeg godt hjælpe dig med. Jeg har selv anskaffet mig en pakke, så jeg kan da lige "snappe" et par billeder med min trofaste sony telefon, hvis du kan bære over med kvaliteten?  :wink:

Nu kan jeg jo læse mig til, at i holder nogle events engang imellem, og det er måske ikke det rette sted at spørge, men er det også for at spille spil såsom mini's og rpg?

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
I en spilleweekend kunne det godt være sådan nogle ting vi laver. :-) Tjek evt tråden omkring årets spilleweekend ud i Arrangements sektionen.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Biggs

• Føler Kraften
  • *
Det med billeder af nogle Galaxy Tiles kan jeg godt hjælpe dig med. Jeg har selv anskaffet mig en pakke, så jeg kan da lige "snappe" et par billeder med min trofaste sony telefon, hvis du kan bære over med kvaliteten?  :wink:

Det må du meget gerne, det kunne være rart at se hvad man får fingrene i inden/hvis jeg smider penge efter det. Havde som sagt prøvet at google dem uden resultat.

Til gengæld er jeg helt enig i, at der er noget fedt ved at komme hjem, åbne kassen, og se, hvad man har fået. Det minder mig om, da jeg som lille pige samlede Merlin stickers i alle former og farver ;)

Præcis, det er næsten så godt som jule aften :-) i mit tilfælde var det så dengang Magic kort i alle slags farver der blev samlet på, men i know the feeling!

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Citat fra: Obi-Too Kenobi
den jydske hovestad aalborg

Haha! Hvor har du det fra?  :-D

Jeg tror at det er fra farlig fredag - men er ikke helt sikker :lol:

Jeg kan godt lide ideen om at det er tilfældigt hvilke figure man får i pakkerne.
Især fordi at jeg mest bruger dem sammen med Star Wars the Roleplaying Game Saga Edition.
Dog ville jeg gerne se noget salg a singles. Jeg kunne godt tænke mig Obi-Wan Padawan figuren,
da jeg som stor fan af Jedi Apprentice bøgerne, kan jeg lide Qui-Gon og Obi-Wan teamet. Men jeg gider
ikke at købe 100 pakker for at få ham.
Så hvis der er nogle der kender en god side med singles, ville det være nizzle  :wink:

PrebenP

• Gæst
Jeg skal nok lige få taget et par billeder af de Galaxy Tiles, men venter lige til jeg får spredt dem ud alligevel.  :-D

Mht. "Obi-Wan Kenobi, Padawan", har jeg fundet ham her: http://store.strikezoneonline.com/Single/SWM/KOR_S.html
Godt nok til noget der ligner 150kr.

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Nice  :-D

men ja han er noget dyr  :-o

Det kunne være at der findes nogen inde for EU's grænser :wink: