skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Karakternavne - hvorfor?

(Læst 4984 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Aayla Secura

• - of Doom
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Hvor har jeg dog tænkt på at oprette dette emne længe  :lol:

Nåh, men jeg blev inspireret af en tråd, i et andet spil jeg engang har været med i, og tænkte at jeg også ville prøve her. Overskriften siger ligesom det hele; Hvorfor har jeres karakterer fået de navne, de har?

Bare forklar derud af - jeg synes det kunne være sjovt at høre  :-D
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Og du vil ikke selv starte? ;)

Mine karakter navne har som regel ingen betydning. Jeg sætter bogstaver sammen, smager på lyden, og hvis jeg kan lide det, tja...så er karakteren døbt ;)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Hmm, hmm...

Altså jeg var i sommerhus, og var ved at færdiggøre min karakter. Og så skulle han jo ligesom ha' en race og et navn. Jeg kom ret let op med Zan, da der bare er noget over det, jeg syntes passede til en kampsports mester og Zabrak. Efternavnet tog lidt længere tid. Jeg prøvede at få inspiration fra tingene omkring mig, og kom til at kigge på et billede af et fabergé æg; I ved de der store de sælger til påske. Og Sådan blev efternavnet altså til. :lol:

Jeg presenterer for jer: Zan Farbe!
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Aayla Secura

• - of Doom
Nååååh jo... selv starte :lol: (jeg ville ikke skræmme folk væk med mine syge, langt ude ordspil :-P)

Jeg elsker jo sprog :-D og jeg elsker ordspil endnu mere... so here goes:

Rami Zynn:
- Jeg gik og legede lidt med nogle ordspil, og pludselig dukkede navnet Zynn op. Det skal ses som en omskrivning af det engelske ord "Sin", der betyder "Synd", fordi Rami jo.. ja.. hun mangler vist kun et par stykker, og så har hun været omkring alle de 7 dødssynder. Let's face it, hun kommer aldrig i himlen. :roll: Sjovt nok - og det så jeg først lige nu - hvis man udtaler det på dansk med Y-lyd, lyder det jo også næsten ligesom "Synd"  :-D
Navnet Rami var sådan set min kats skyld, fordi den sad og spandt på mit skød foran computeren, da jeg skrev karakter. Rami er sådan lidt katteagtig...  og  "Raaaaami" lyder som en kats spinden. . Hun burde egentlig have haft et Y efter A'et, eftersom jeg tror hun - hvis hun talte engelsk - ville udtale sit eget navn "Raymi." Men det ser ikke ligeså pænt ud når man skriver det  :-P

Sirua Leoni:
Uha, her er en masse ordspil!
Der var engang en bil, der hed en toyota Auris, og jeg så det ord "Auris" på en stor reklame en dag, og nedenunder stod at det betyder guld. Straks dukkede et billede op i mit hoved af en person med guldskindende, stort hår - måske hænger det sammen med at jeg aftenen forinden havde set "Austin Powers - Goldmember".  :roll:
Der gik lidt tid - så fik jeg at vide, at jeg måtte skrive karakter nr. 2, og straks dukkede den der guldhårsperson op igen. Men man kan ikke opkalde en karakter efter en bilreklame.. Så navnet blev spejlvent og vupti - så stod der Sirua, og det lyder jo rigtig pænt  :-D
Hun skulle så have et efternavn, og jeg hang fast i ordet "Leo", fordi hun jo ligner lidt en løve med det hår dér  :roll: Og så har hun løvehjerte... Jeg puttede et lille "ni" på, og nu kan man *næsten* ikke se at det nogensinde har haft noget med en løve at gøre... :wink:

Lora - var det ikke et eller andet med at Zan var opkaldt efter Timothy Zahn? :lol:

I øvrigt har du ret; Zan lyder.. kampsports-agtigt. det lyder japansk, og Japan = Kampsport. 

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Well, vil gerne komme med en forklaring, men desværre kan jeg ikke huske hvordan jeg kom op med Elvijas navn. Fandt på hende over et år før Skywalker rollespillet gik igang i en anden sammenhæng og navnet poppede bare ind i hovedet på mig der.

Det er dog ikke svært at forklare hvor hendes efternavn kom fra. Bare tænk "russisk satelit" :wink: :-P

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Hvis jeg har, så har jeg glemt den del. :lol: Men jo jeg tænkte helt klart Japan/Kina da han fik sit fornavn; det skulle gerne være lidt asiatisk og kung fu agtig. :lol: 8-)
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Må indrømme jeg også tænkte lidt at du fik inspiration fra Zahn, eftersom du er stor fan af ham :-P men ok, der er også lidt japansk/kinesisk klang over det, ja :-)

Nieal

• Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
  • [*ord cencureret*] this shit, I'm getting the bazooka.
Så det Urbees tur:

Jeg sad og legede med en Jedi Name Generator jeg fandt på nettet. Den kom frem med navnet "Odre", men det synes at det lå lidt for tæt på "Ogre".. :roll: Efter at lege lidt med navnet ændrede jeg det til "Urdre", det blev til "Urbre", det blev til "Urbe", og så fik det lige et "e" ekstra på, så lå det bedre i munden, altså, Urbee. :) Orisha stammer fra Kotor, hvor den selv kom med navne forslag, kan dog ikke huske om den forslog "Orisha" eller om jeg byttede rundt på et andet navn den forslog... :roll:

Darth Hygge

• Gæst
Well, så vil jeg også sige noget om Esbar Cala og sandheden er at der ikke rigtig er nogen bagrund for navnet jeg skrev det bare hurtig ned og kunne lide det.

Darth Krellan

• The Great
  • Jedi Ridder
  • Køn: Mand
Jeg søgte efter et wookiee navn på google og fandt en hjemmeside, der indeholdte en masse ord på shyriiwook, som man kunne bruge til at lave et wookiee navn. Jeg læste de forskellige ord og fandt frem til ordene Kalla og warr, satte dem sammen, også var det der bare. OG det var sådan Kallawarr blev døbt.

Kalla betyder vred eller vild, mens warr betyder jæger, guide eller skov.

Aayla Secura

• - of Doom
(At genoplive gamle tråde, mens der alligevel ikke sker noget ;-) )

Jeg har jo fået et par andre karakterer siden denne tråds begyndelse, og det har nogle af I andre vist også.
Så hvorfor hedder mine karakterer, som de gør?

Zoa Khel var vist et ordspil over Korra (fra Legend of Korra), fordi jeg lige havde set den serie, og den gav mig lyst til at lave en karakter, der var lidt asiatisk inspireret. Korra = Zorra = Zoa, fordi zabraks har korte navne og er glade for z'er.
- Men Zoa er ikke inspireret af karakteren Korra derudover. :-P

Lerra/Telan er oprindeligt en omskrivning af en fantasy-karakter fra et D&D 3.5 scenarie ved navn Lyrra/Tellan. I løbet af omskrivningsprocessen blev Star Wars-udgaven dog så forskellig fra fantasy-udgaven af karakteren, at jeg omdøbte hende for at kunne kende forskel. xD

Liané Tanera Var vist bare noget, jeg fandt på. xD Tanera er fra en navnegenerator, ganske kedeligt.

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Har indtil videre kun kommet op med Anneli og der er en lidt længere historie bag, end det var med Elvija :-P går mange år tilbage hvis jeg skal være ærlig.

Første gang jeg faldt over navnet, var da jeg læste Hekse-serien (ikke sikker på den hed det, men hver bog startede med ordet heks: Hekseprøven, Heksens datter, Heksedrengen, osv.) i mine tidlige teenageår og Anneli var hovedpersonen i de to første bøger og en biperson i resten. Jeg skrev et manuskript der var inspireret af denne serie og som en hyldest, navngav jeg en figur efter hende. Dette manuskript er Idag en bog jeg arbejder på og Anneli eksisterer stadig i den historie. Takket være rollespillet, er det faktisk også lykkedes mig at udvikle hendes personlighed mere i bogen :wink:

Jeg brugte oprindeligt også navnet til en karakter i SWTOR spillet, men da flere servere blev lagt sammen måtte jeg ændre navnet. Hun hedder så Annali nu i stedet :-P

Dust

• Den Ærværdige
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Sanity is for the weak
Vi starter lige med June, og så ser vi om der kommer flere forklaringer hen ad vejen ^^

June startede dengang Derek i mit hoved gik fra at være NPC til næsten-main-character. Han skulle have uddybet fortid og alt det der. Pludselig meldte June sig i form af en ca 30-årig, hvidhåret rebel-kvinde med ben i næsen. Jeg havde én scene med hende i hovedet: Hun får at vide at hendes ex-kæreste (Derek*) har forrådt Imperiet, og reagerer ved at le højt.

Nå, okay, godt så. Hun var altså Imp i sine unge dage, hvidhåret, og nu garvet rebel. Den fik lov at ligge dér lidt, indtil jeg tilfældigt faldt over noget concept art med en ung, hvidhåret kvinde i sort imp-uniform. Jeg fik et mindre crush på billedet, for det lignede pludselig hende der den hvidhårede ex-imp så meget at det var helt uhyggeligt. Jeg fandt ud af at det var concept art til spillet Force Unleashed, karakteren Juno Eclipse.

Da jeg så skulle skrive June til et andet spil (Fire and Ice), havde hun ikke helt fået sig et navn endnu. Kvinden på billedet der lignede hende hed jo Juno, og jeg kunne ikke helt slippe det. Jeg synes det korte navn passede hende godt, men da jeg forsøgte at kalde hende Suna eller Sola eller noget i den stil, gik det altså ikke. Der stod pludselig bare June. Og så må man jo bøje sig :P

Efternavnet White husker jeg ikke hvordan dukkede op. Muligvis fordi det er så karakteristisk ved hende at hun er hvidhåret. Ikke mit mest kreative øjeblik :P Til gengæld har det inspireret mig til hvordan hun IG er blevet døbt June. Hun er født i juni, og har meget ukreative forældre. Hun synes selv det er lidt fjollet, og joken er da også kørt videre at hun engang får sig en datter født i august. - som bliver døbt Augusta ;)

*June og Derek er på dette tidspunkt næsten jævnaldrende, med ca et halvt år til forskel. Sky-tidslinien passer ikke med den jeg har til mine karakterer i hovedet XD
Senest Redigeret: 20-01-2014, 21:41:39 af Dust

Chaos. Panic. Disorder. My work here is done...
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!