skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Nyt Star Wars live rollespil på vej

(Læst 8145 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

NEXU

• Gæst

Et nyt udviklet live rollespil, fyldt med speciel effekts, elektronik, flotte kostümer, og rekvisitter er lige netop blive udviklet. Deltag som kaptajn på din helt egen star cruiser og udkæmpe rumkampe imod andre spiller, eller opklare spændende missioner på fjernt liggene planeter og rumbaser. Rejs fra planet til planet med det helt nye rum rejse system for live rollespil. Man bekæmpe rumpirater eller de kendte stormtropper fra filmene, med infrarød laser våben, ja der bliver bestemt en hel del at byde på. Et projekt som efterhånden har været 5 år undervejs. Så det bliver med garanti et af de mest avanceret live rollespil nogensinde, tættere på realisme kommer man ikke. Det vil være som at være med i en af de fantastiske film.

Scenariet vil blive afholdt første gang d. 18 og 19 april, og der efter 2-3 gange om året og vil følge en vel forberedt baggrunds historie som sideløbende vil følge den oprindelige   saga fra episode 4,5- og 6.

Det første spil vil være et hvor vi for første gang skal begynde nedtællingen til det først bemandet rumskib i rummet i live rollespils historien.

Det vil foregå på den måde, at vi bygger nogle klasselokaler om til inventaret om bord på nogle rumskibe, der hvor der skal være vinduer, der vil vi bruge tv skærme, så som selveste vinduet til comando broen også videre.

I et klasselokale et andet sted, vil vi så styre hele universet i en kæmpe sort kasse, hvor vi har boret en masse huller i, hvor der så er sat nogle lys i, det vil så være rummet, der vil vi så sætte nogle rumskibe i, på 60cm i længden og med nogle små kameraer, som så er til sluttet de tv skærme i de andre lokaler, på den måde, kan vi nu rejse rundt i vores univers. Der er selvfølgelig også mange flere detaljer, så som Hyperspace, ene mands Fighter, rum kampe og asteroider også videre.

Så lige lidt om, hvordan vi vil gøre med skydevåben, det vil foregå på den måde, at vi vil bruge infrarød laser våben, de fungere på den måde, at men har nogle pistoler, som skyder med infrarødt lys og hvor der sidder en føler på hver pistol, så når en pistol skyder på en anden pistol, så vil den pistol registrer det og man kan se på en lille skærm, som også sidder på pistolerne, hvor meget liv man har tilbage. Så dem har vi så købt ind, så der en til hver spiller, hver pistol sidder i en læder skede, når man får den udleveret , i skeden er der et sted, hvor føleren på pistolen kan modtage fra, så man ikke hele tiden er nødsaget til at gå med sin pistol i hånden.
Pistolerne har en rækkevidde på 75m, som er lige lidt mere en et standart Hardball gevær og så er der også lige det, at et Hardball gevær kun skyder præcist indenfor ca. 50m, hvor en infrarød pistol skyder præcis helt op til de 75m. præcis vil dog sige, at hvis man sigter fra hovedet og ned til lige under knæet, så rammer man personen.

Vi har selv testet systemet i kamp med 6 på hver hold og det fungeret perfekt,  selvom man står side om side med sine holdkammerater så er det ikke tilfældet, at når en holdkammerat bliver ramt, at man så selv ryger med i købet. Så nej det fungere perfekt. Det er faktisk meget grineren.

Angående kostumer så er vi også prof, hvad det angår, da vores arrangør er medlemmer af vores loge. Hvor der stilles store krav til kostumer.

Premiere her i år 2009. Send en e-mail til jesperfm@live.dk for at få tilsendt adressen på hvores hjemmeside, således at du kan følge med i, hvornår vi afholder workshop med mere. Og sidst men ikke mindst, det endelige scenarie

Må kraften være med jer….
Senest Redigeret: 15-01-2009, 12:05:51 af NEXU

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Det lyder pretty neat  :-D

NEXU

• Gæst
takker. ja men jeg er bare rimelig forbløffet over, at der ikke er nogen, der har nogen mening til projektet, jeg mener, hvorfor splle pc´spil eller papir og blyant, nå man ken spille det live, og med det som vi har gang i her, så bliver det nok en af de fedeste star wars oplevelser, man kan opleve lige efter filmene, det er jo star wars Galaxies live, ja man kan faktisk mere med det her projekt??? :?

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
jeg tror det er fordi at det lyder meget overvældene NEXU :)

Det er jo stort set en dream come true at man kan være med i star wars universet.

jeg selv er klart MEGET interesseret stadigvæk som jeg også har sagt før og er klart stadig med på vognen som imperisk stormy :)
Darth Pingu Awakens

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Åh, jeg har skam sendt en mail for at få nyhedsbreve. :wink: Har bare ikke skrevet noget her i tråden.

Jeg synes den sværeste opgave er, at få kostumet klar med alt hvad der skal bruges. Det er trods alt lidt af en opgave at lave et godt kostume. :-) Workshops i Kbh kan jeg ikke bruge til så meget, da jeg ikke har råd til at bruge flere weekender på at rejse derover, og også dårligt har tid. :-P

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Åh, jeg har skam sendt en mail for at få nyhedsbreve. :wink: Har bare ikke skrevet noget her i tråden.

Jeg synes den sværeste opgave er, at få kostumet klar med alt hvad der skal bruges. Det er trods alt lidt af en opgave at lave et godt kostume. :-) Workshops i Kbh kan jeg ikke bruge til så meget, da jeg ikke har råd til at bruge flere weekender på at rejse derover, og også dårligt har tid. :-P

Samme her. Når man bor så nordligt som mig, afholder det en fra at komme. Men hvis jeg boede tættere på ville jeg helt sikkert deltage.

NEXU

• Gæst
ok, det er noget, vi godt kan hjælpe med. Da vi har en syriske tilknyttet vores loge. En måde, man kunne gøre det på. Ville være, at du sender et billed, af en dragt, du godt kunne tænke dig, til en af os par e-mail. Over telefonen. vil vi finde ud af, hvordan dit nye kostume skal se ud. Vi kan skaffe og bygge alt og vi hjælper meget gerne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Uha, så langt har jeg ikke helt tænkt endnu. Bliver nok mest udstyr jeg har brug for hjælp til. :-) Sy gør jeg også selv i.

"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"
“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
uhh, jeg tror også at keg vil melde mig til det rollespil, men kan du ikke sende det nyhedsbrec til mig NEXU?

Obi-Too Kenobi

• Gæst
Jeg må hellere tilmelde mig det nyhedsbrev. Det kunne være fint hvis dato'erne passede med dem for UNF's møder, så er jeg jo derovre alligevel.  :wink:

NEXU

• Gæst
det er super folkens, sådan skal det være. i skulle allle nu, ha fået en mail med nyheds brev. spørg nu endelig hvis der er noget, som i er i tvivl om, som at skaffe sig kostumer mm.

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
den hjemme side du henvender til i brevet? hvor kan jeg finde den NEXU

tobi

• Padawan
  • **
Det lyder sindsygt fedt ! at spille star wars som et live rollespil på den måde du beskriver det.

Lord Revan

• Gæst
den hjemme side du henvender til i brevet? hvor kan jeg finde den NEXU

lad mig være dig behjælplig! www.shadowhunters.dk

Gælder mig som et barn før jul! Vi har dog også brugt tonsvis af tid og krafter på spillets mange effekter (og er ikke færdig i nu), håber at se jer alle til april (der hvor spillet begynder)

NEXU

• Gæst
der en ny dato på Star Wars live, det bliver afholdt d. 25-26/4-2009.