skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Meninger om Clone Wars 3D - spoilers

(Læst 13087 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
og dobbelt post, men her er det

http://www.imdb.com/title/tt0458290/

det ser ud til der kommer en animeret tv serie inden den rigtige tv serie.
Darth Pingu Awakens

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Køn: Kvinde
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Altså, Anakin taler jo Huttese i både Episode I og II, så det virker sådan lidt...mærkeligt, at de så ikke har holdt fast i, at det kan han :) Det ville have givet et langt bedre indtryk - især når Obi-Wan jo direkte påpeger, at Anakins erfaring med Hutts nok kan hjælpe :D
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Det har vi jo vidst længe. Der har jo længe været tale om, at filmen bare ville være starten på serien. Som Mundi også skriver i indlægget før din sidste post :wink:

Det med huttese, må indrømme at jeg slet ikke lagde mærke til det. Men tror at det nok har noget at gøre med at det er for børn og at det for nogen måske er bedre at have det oversat mundtligt i stedet for skriftligt. Hvis man skal se det fra selve historiens synspunkt ... well, Jabba kender jo ikke Anakin personligt og derfor kan han jo ikke vide at Anakin kan tale sproget. Og det vil måske virke uhøfligt at afbryde hutten, når man står anklaget for at have myrdet hans søn. At Anakin så først reagerer efter oversættelsen, er en anden sag, men det er nok for børnepublikummets skyld.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
jaa men nu er det også kun EU som siger at mennesker ikke kan :)

jeg personligt har nu ikke noget imod at han kan tale det

jaja Jaina, men jeg har ik lige fået fat i at der både kom en animeret tv serie og en rigtig serie......jeg har også andet liv end star wars you know
Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Well, nu er det også EU der siger at Anakin kan tale huttese og ikke kun filmene :wink: Jeg tror ikke det virker at skyde skylden på EU hele tiden :wink: Filmenes historie er også inkluderet i EU og det der er lavet om på efter PT er der kommet nogle tilføjelser til i stedet. Det kommer der måske også med tiden med Stinky, Ahsoka og alt muligt andet.

En anden ting er også, Anakin har boet på Tatooine i mange år og vokset op med sproget fordi Watto næsten kun talte huttese. Han kom først til at arbejde under Jabba i hans unge år men også talte basic, nok det meste af tiden. Der er en forskel og det kan være at efter Imperiet kom til, at basic blev det galaktiske sprog og at Huttese blev trukket i baggrunden.

Dog forstår Han sproget, han kan bare ikke tale det. Det kan også bare være Jabbas mening at mennesker ikke vil være i stand til at kunne tale det. Det vil være lige som at sige, at kinesere ikke kan lære at tale dansk og omvendt.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
jeg har også andet liv end star wars you know

Det har vi andre sådan set også, men det betyder ikke at vi nødvendigvis er uvidende om noget der har været meningen fra første udmelding om denne omgang Clone Wars!

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
og det gør mig til mindre fan bare fordi jeg ik lige ved hver eneste slibri detalje om hvad der kommer og sker i universet :)

men når man er fan af forskellige ting som jeg er så smutter der altså ting ind imellem.....star wars er en stor del men ikke alt
Darth Pingu Awakens

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Jeg anfægter ikke hvorvidt du er mere eller mindre fan af noget.
Jeg siger blot, at det har været meningen fra begyndelsen og da det derfor har været nævnt flere gange, så skulle der have været rig mulighed for at vide det selv om "man også har andet liv end Star Wars", you know?!

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
nu var det med fan også mest som sjov, derfor min smiley

var det alvorg havde jeg ikke sat en trust me

men jeg har ikke lagt mærke til der kom to serier, men troede kun der kom en og det var den der rigtige serie og ikke en animeret.

men som sagt når man interesser sig for så mange andre ting som jeg gør i filmens verden kan der til tider smutte noget her og der da det er et meget stort univers i sig selv :)
Darth Pingu Awakens

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Søndag så jeg Clone Wars(C.W.) sammen med min søn, så det var jo den danske version. Men det var såmen ok, med dansk tale altså.

Well jeg syntes denne film rammer den "rigtige" Star Wars ånd. IMO er C.W. intet mindre end den bedste Star Wars film siden RotJ eller tæt på, og det selv om det er et pilot afsnit til en TV serie og en animeret børnefilm.

Hvorfor syntes jeg det. For det første er der nerve i kampene, Især i filmens første del. Denne del af filmen er rigtig god dels pga man rigtigt føler at heltene har ryggen mod muren og dels pga humoren. Kampen er 1000gange federer end Kashyyyk-kampen i EpIII.  For det andet så er historen fortalt så man som biograf-gænger ikke bare føler at den skal jabbes igennem. Her er der noget som ihvertfald to andre Star Wars film mangler.

Selvfølgelig er der en masse i filmen som er lidt lad os sige plat og trals. Jabba's søn ideen bryder jeg mig ikke om, Ani's lærling jo ja måske også havde jeg aldrig forstillet mig at en Walker kunne vade op ad en lodret klippe mur.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Det med walkeren der går lodret op af muren må jeg så godtnok også indrømme jeg synes var en tand for meget, det faldt ikke helt i god jord.

well de punkter, jeg kan huske jeg ik var glad for var:

Jabba´s søn
Walkeren som gik op af en lodret klippevæg.

det var de to mest irriterende ting jeg lagde mærke til.

det jeg synes var fedt ved den var at den var så flot animeret, stemmerne synes jeg var rigtig gode også dem som ikke var de orginale, men de klarede sig fint igennem nåleøjet...måske var Anakin lidt for anderledes men ikke nok til og ødelægge noget.
Senest Redigeret: 18-08-2008, 16:12:19 af Predator
Darth Pingu Awakens

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Hov, sikke en masse der er sket her, mens jeg har været væk. :wink:

Ok, first things first.

Alt i alt kunne jeg godt lide filmen, så længe jeg bare husker på det er en børnefilm. Men derfor har jeg stadig nogle kritikpunkter.

Manglen på rulletekst efter det klassiske gule Star Wars. Skuffende. Musikken var meget anderledes. Manglede den storhed, som er i synfoni orkester musik. Ellers var musikken okay, men ikke stor.
Ahsoka... Beklager, men jeg er nødt til at bringe hende op igen. Allerede inden jeg så filmen brød jeg mig ikke synderligt om hende pga. hendes påklædning. Efter jeg har set filmen, bryder jeg mig endnu mindre om hende. Jeg troede oprindeligt hun skulle være 13, men hun er jo ikke andet end 11-12 år! Og så går ikke klædt som jedi(som er meget traditionsrige og tro), men nærmere som en twi'lek og ja, glædespige. Det virker helt forkert at lade en youngling/padawan gå klædt sådan. Og så er jeg ligeglad med om der er piger der gør det i vores egen verden; det bryder jeg mig ligeså lidt om.
Hendes mangel på respekt gør desværre ikke karakteren bedre. Det er en stor ære, at blive valgt som padawan og hun får den ære, at blive Anakin Skywalkers, the Chosen One's, padawan. En smule mere respekt, tak?
Og så plejer Yoda ikke at prakke padawans på umodne jedi riddere... det virker lidt mystisk.
Jabbas søn endte jeg med at være lidt neutral overfor. Jo, jeg synes konceptet er latterligt, og kan ikke rigtig se hvordan det skal passe ind i historien, men ok da. Det er okay.
Droiderne var til tider lidt for dumme, men dem er jeg også ret neutral overfor. De gav et godt grin.
Padmé... tja, mystisk måde de fik hende ind i historien på, og også tidspunktet, og så viser hun for mange følelser i første scene hun er med i.
Walkerne synes jeg fint kunne være bygget til at gå op ad en klippeside. Men synes måske ikke helt de har nok greb til det. :-P Og tynden ligger nok heller ikke helt til det at miste grebet med de forreste ben og så få fat igen. Den burde være faldet.
Andet? Tja, Asajj var sej. Synes de skulle ha' holdt fast i hendes normale tatoos, og så ved jeg ikke helt hvorfor hendes tøj pludselig skulle være mere bart, men det passer vel ind i deres stil hvis vi skal se på Ahsoka. :roll:
Obi-Wan var god i filmen. Jeg kunne generelt godt lide ham, men synes den der darling replik var lige i overkanten.
Ziro... var... lilla? lol, lilla og guld. Ja, gayish kan vi vidst roligt kalde ham.

Kunne godt ha' tænkt mig at Anakin snakkede huttese. Tænkte ikke over det i biffen, men nu I har nævnt det, ville det da ha' været meget naturligt.

Ok, det kan godt være det lyder som om jeg er meget kritiserende, men alt i alt kan jeg altså godt lide filmen. Synes bare de kunne ha' gjort det bedre. Ahsoka var for fri og havde for lidt respekt(helt ny mester, du er på prøve), men jeg kan leve med det.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Hans Ole

• nerf- and border collie herder
  • Jedi Ridder
  • There is another Skywalker!
Jo hende Jedi padawan er meget rebelsk og sådan. Men er det ikke lidt ligesom anakin. Kunne det være meningen fra yoda  side,  at Anakin har fået hende at slæbe rundt på fordi de er som to dråber vand. Derved kommer the chosen one til at se fejlene i ham selv.......

Jaina Solo

• C4 Deltager
  • I ét med Kraften
Hmm, god teori. Jeg ved ikke rigtigt. Jeg tror det er mere for at gøre ham mere ansvarlig, at de har givet ham en Padawan, så han kan se alvoren i hans pligter er og ikke tager alt så let som han har det med at gøre det. Eller i hvert fald under sin Padawan dage havde han det sådan, efter min mening. Og når man får ansvaret for en anden, ændrer man sig jo til en vis grad.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Kald mig Lora :-D
Jo, det er da en mulighed, men det ændre ikke på, jeg synes Ahsoka mangler respekt og er for letpåklædt. :-P

Jeg ved bare de kunne ha' gjort det så meget bedre, så synes det er lidt ærgeligt, at de ikke har gjort det.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"