Hov, sikke en masse der er sket her, mens jeg har været væk.

Ok, first things first.
Alt i alt kunne jeg godt lide filmen, så længe jeg bare husker på det er en børnefilm. Men derfor har jeg stadig nogle kritikpunkter.
Manglen på rulletekst efter det klassiske gule Star Wars. Skuffende. Musikken var meget anderledes. Manglede den storhed, som er i synfoni orkester musik. Ellers var musikken okay, men ikke stor.
Ahsoka... Beklager, men jeg er nødt til at bringe hende op igen. Allerede inden jeg så filmen brød jeg mig ikke synderligt om hende pga. hendes påklædning. Efter jeg har set filmen, bryder jeg mig endnu mindre om hende. Jeg troede oprindeligt hun skulle være 13, men hun er jo ikke andet end 11-12 år! Og så går ikke klædt som jedi(som er meget traditionsrige og tro), men nærmere som en twi'lek og ja, glædespige. Det virker helt forkert at lade en youngling/padawan gå klædt sådan. Og så er jeg ligeglad med om der er piger der gør det i vores egen verden; det bryder jeg mig ligeså lidt om.
Hendes mangel på respekt gør desværre ikke karakteren bedre. Det er en stor ære, at blive valgt som padawan og hun får den ære, at blive Anakin Skywalkers, the Chosen One's, padawan. En smule mere respekt, tak?
Og så plejer Yoda ikke at prakke padawans på umodne jedi riddere... det virker lidt mystisk.
Jabbas søn endte jeg med at være lidt neutral overfor. Jo, jeg synes konceptet er latterligt, og kan ikke rigtig se hvordan det skal passe ind i historien, men ok da. Det er okay.
Droiderne var til tider lidt for dumme, men dem er jeg også ret neutral overfor. De gav et godt grin.
Padmé... tja, mystisk måde de fik hende ind i historien på, og også tidspunktet, og så viser hun for mange følelser i første scene hun er med i.
Walkerne synes jeg fint kunne være bygget til at gå op ad en klippeside. Men synes måske ikke helt de har nok greb til det.

Og tynden ligger nok heller ikke helt til det at miste grebet med de forreste ben og så få fat igen. Den burde være faldet.
Andet? Tja, Asajj var sej. Synes de skulle ha' holdt fast i hendes normale tatoos, og så ved jeg ikke helt hvorfor hendes tøj pludselig skulle være mere bart, men det passer vel ind i deres stil hvis vi skal se på Ahsoka.

Obi-Wan var god i filmen. Jeg kunne generelt godt lide ham, men synes den der darling replik var lige i overkanten.
Ziro... var... lilla? lol, lilla og guld. Ja, gayish kan vi vidst roligt kalde ham.
Kunne godt ha' tænkt mig at Anakin snakkede huttese. Tænkte ikke over det i biffen, men nu I har nævnt det, ville det da ha' været meget naturligt.
Ok, det kan godt være det lyder som om jeg er meget kritiserende, men alt i alt kan jeg altså godt lide filmen. Synes bare de kunne ha' gjort det bedre. Ahsoka var for fri og havde for lidt respekt(helt ny mester, du er på prøve), men jeg kan leve med det.