Jeg må slutte mig til koret og sige: Jeg var også dybt, dybt skuffet.
Det eneste, som overhovedet holder i den film, var klonerne og den meganuttede Huttling. Og designet på Asajj Ventress. Hun var cool. Og en smule credit til den ROTS-relaterede kormusik. Men...
Ellers sad jeg under det meste af filmen og tog mig til hovedet. Da vi endelig blev sluppet ud derfra, var jeg glad for, at jeg ikke havde betalt for at se den.
Ahsoka Tano... Ja, jeg syntes godt om ideen at få en lille Togruta-pige med. Men for Kessel da!!! For det første var der hele attituden. Hører jeg 'PUBERTETSFORVIRRET TEENAGER!!!!' med capslock bogstaver for mit indre øre???!!! Så respektløs er der ingen Padawans, der er!! Skyguy... *knalder hovedet ned i mit tastatur* Bliver man udvalgt til at være Anakin Skywalkers (Ja,
den Anakin Skywalker!!) Padawan, opfører man sig ikke som en lille, forkælet snotunge med alt for høje tanker om sig selv. Så er ens tanker nok hen i nærheden af: Er jeg virkelig værdig til at blive HANS Padawan?
Ikke engang Anakin ter sig sådan over for Obi-Wan. Vor Herre bevares... Har hun slet ikke fået noget træning, FØR hun blev Anakins Padawan??? Gad vide om hun har teet sig sådan under hele sin tid som youngling?? Så ville hun ikke have holdt længe.. Så vidt jeg husker, gennemgår Padawans da (før de bliver Padawans og stadig kun er younglings) en vis træning i YDMYGHED OG RESPEKT for mere erfarne Jedis??? Og Jedi Masters??
Og så var der tøjet... Hvem fandt på det?? Jeg slutter mig til Mara i at hun lignede virkelig en krydsning mellem en twi'lek-danser og en prostitueret. Hvad hulen er det også for et kostume at lave til en børnefilm??
og hun ligner en luder.....ehh nå, jeg tror man skal ha den tankegang for at tænke sådan fordi sådan så jeg hende slet ik på noget tidspunkt må jeg indrmme, og hvorfor faen skal det være så skide tradicionelt, skulle hun ha båret de der ikke så kønne jedi tunic´s eller hvad ??
Hvilken tankegang er det?? Så må der vist også være noget galt med min, for jeg tænkte præcist det samme. Hvor gammel er hun?? 13?? Sådan der er der ingen, som går klædt i en alder af 13 år, hverken i vores verden eller Starwars!! Med mindre de i Star Wars universet selvfølgelig er solgt som slaver... Men det er ikke tilfældet med Ahsoka. Som Padawan tror jeg altså heller ikke, at det er muligt at vælge sin påklædning SÅ frit.
Jedier bærer tunikaer for at understrege deres tilhørsforhold til Ordenen. Og for at udstråle ro og ydmyghed. Alle younglings, man ser i filmene, går i Jedi tunikaer. Jeg finder det meeeget usandsynligt, at Ahsoka er SÅ speciel, at hun har lov til at klæde sig sådan der.
Og hvad er det med, at Yoda mente, at Anakin skulle have en Padawan?? Anakin?? Padawan?? Det hører ingen steder hjemme.
Musikken var desværre også skuffende. Man hørte brudstykker af den originale musik, men ellers var det... noget, der lød som om John Williams havde glemt sine noder derhjemme - eller vendt dem på hovedet.
Og var det bare mig, eller var de droids ufatteligt dumme??? Det var simpelt hen utroligt!!
Selve kampene var - udmattende. Man oplever aldrig de pusterum, som Star Wars også består af. Som er med til at give filmen dybde. I Clone Wars oplever man bare at blive kastet fra den ene kamp af den anden, ledsaget af nogle halvdårlige 'filosofiske' fraser...
Og lyssværdskampene var elendige. Ikke spor glidende. Der var absolut ikke det tempo og den gnist i, som man oplever i andre lyssværdsdueller. Man får indtryk af at betragte et computerspil, hvor processoren ikke har nok kraft til at køre det hakkefrit.
Og, Pingu, man går ind og ser en film, som handler om Star Wars, fordi man ser den som en Star Wars-film. Så er det bare ærgerligt, at man bliver skuffet.