skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Meninger om Clone Wars 3D - spoilers

(Læst 13074 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Bloody87

• Jedi-Aliraner, Arenadummy og
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • To achieve one thing, you must sacrifice another..
Jeg må slutte mig til koret og sige: Jeg var også dybt, dybt skuffet.

Det eneste, som overhovedet holder i den film, var klonerne og den meganuttede Huttling. Og designet på Asajj Ventress. Hun var cool. Og en smule credit til den ROTS-relaterede kormusik. Men...

Ellers sad jeg under det meste af filmen og tog mig til hovedet. Da vi endelig blev sluppet ud derfra, var jeg glad for, at jeg ikke havde betalt for at se den.

Ahsoka Tano... Ja, jeg syntes godt om ideen at få en lille Togruta-pige med. Men for Kessel da!!! For det første var der hele attituden. Hører jeg 'PUBERTETSFORVIRRET TEENAGER!!!!' med capslock bogstaver for mit indre øre???!!! Så respektløs er der ingen Padawans, der er!! Skyguy... *knalder hovedet ned i mit tastatur* Bliver man udvalgt til at være Anakin Skywalkers (Ja, den Anakin Skywalker!!) Padawan, opfører man sig ikke som en lille, forkælet snotunge med alt for høje tanker om sig selv. Så er ens tanker nok hen i nærheden af: Er jeg virkelig værdig til at blive HANS Padawan?
Ikke engang Anakin ter sig sådan over for Obi-Wan. Vor Herre bevares... Har hun slet ikke fået noget træning, FØR hun blev Anakins Padawan??? Gad vide om hun har teet sig sådan under hele sin tid som youngling?? Så ville hun ikke have holdt længe.. Så vidt jeg husker, gennemgår Padawans da (før de bliver Padawans og stadig kun er younglings) en vis træning i YDMYGHED OG RESPEKT for mere erfarne Jedis??? Og Jedi Masters??

Og så var der tøjet... Hvem fandt på det?? Jeg slutter mig til Mara i at hun lignede virkelig en krydsning mellem en twi'lek-danser og en prostitueret. Hvad hulen er det også for et kostume at lave til en børnefilm??
og hun ligner en luder.....ehh nå, jeg tror man skal ha den tankegang for at tænke sådan fordi sådan så jeg hende slet ik på noget tidspunkt må jeg indrmme, og hvorfor faen skal det være så skide tradicionelt, skulle hun ha båret de der ikke så kønne jedi tunic´s eller hvad ??

Hvilken tankegang er det?? Så må der vist også være noget galt med min, for jeg tænkte præcist det samme. Hvor gammel er hun?? 13?? Sådan der er der ingen, som går klædt i en alder af 13 år, hverken i vores verden eller Starwars!! Med mindre de i Star Wars universet selvfølgelig er solgt som slaver... Men det er ikke tilfældet med Ahsoka. Som Padawan tror jeg altså heller ikke, at det er muligt at vælge sin påklædning SÅ frit.
Jedier bærer tunikaer for at understrege deres tilhørsforhold til Ordenen. Og for at udstråle ro og ydmyghed. Alle younglings, man ser i filmene, går i Jedi tunikaer. Jeg finder det meeeget usandsynligt, at Ahsoka er SÅ speciel, at hun har lov til at klæde sig sådan der.

Og hvad er det med, at Yoda mente, at Anakin skulle have en Padawan?? Anakin?? Padawan?? Det hører ingen steder hjemme.

Musikken var desværre også skuffende. Man hørte brudstykker af den originale musik, men ellers var det... noget, der lød som om John Williams havde glemt sine noder derhjemme - eller vendt dem på hovedet.

Og var det bare mig, eller var de droids ufatteligt dumme??? Det var simpelt hen utroligt!!

Selve kampene var - udmattende. Man oplever aldrig de pusterum, som Star Wars også består af. Som er med til at give filmen dybde. I Clone Wars oplever man bare at blive kastet fra den ene kamp af den anden, ledsaget af nogle halvdårlige 'filosofiske' fraser...
Og lyssværdskampene var elendige. Ikke spor glidende. Der var absolut ikke det tempo og den gnist i, som man oplever i andre lyssværdsdueller. Man får indtryk af at betragte et computerspil, hvor processoren ikke har nok kraft til at køre det hakkefrit.

Og, Pingu, man går ind og ser en film, som handler om Star Wars, fordi man ser den som en Star Wars-film. Så er det bare ærgerligt, at man bliver skuffet.

May the Force be with us.. Admiral Ackbar, ROTJ
Doody & Blust - RULERS OF THE GALAXY!

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Lige en lille sidenote - jeg har oprettet et nyt emne, hvor vi kan diskutere filmen, så vores arrangementstråd ikke bliver fyldt af det :)
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
Ny sidenote, og dobbeltpost og det hele :P Emnet er nu også lagt i det rigtige board :D

Pingu

• I ét med Kraften
  • Køn: Mand
  • Pingu the Biker
som sagt blir vi aldrig enige om filmen er god eller dårlig, og det behøver vi heller ikke :)

jeg synes stadig den var ok okay og kan godt accepter de fejl der var da den først og fremmest er baseret til børn og ikke ligesom de rigtige film er til et lidt større publikum.

Det er jo netop også derfor at Droiderne er dumme som dagen er lang, det irriterede mig i Episode III at de havde fået en direkte personlighed, men her i en tegne/animation film som først og fremmest er for børn kan jeg altså ikke tage det så tungt, og synes faktisk det er rart at star wars ikke skal være så satans seriøs for en gang skyld.

men igen, vi blir aldrig enige og det behøver vi heller ikke, jeg skal klart ha den på DVD når den kommer, og selv dig bloody må da indrømme tegnefilmen var værre.

Yoda havde i det mindste ikke Mokka øjne igen, og jeg synes at nogen af karakterne faktisk lignede de ægte, især Mace lignede meget og man kunne godt se det var Samuel Jacksom han skulle ligne.....ok jep Doku behøede en tur med barber maskinen, det samme gjorde obi også lidt :)

Stemmerne var okay og jeg synes godtnok Yoda lod som den rigtige, plus Obi Wan selvom det var andre der lagde stemme til de to.

Anakin´s stemme var jeg ikke heelt tilfreds med men den gik an set i helhedden af filmen.

og igen, eg tænkte slet ikke et sekundt på hun lignede en lille glædes pige da mine tanker var i en galaxe lang langt væk og ikke på en xxx bar på noget som helst tidspunkt  :wink:
Senest Redigeret: 16-08-2008, 16:23:57 af Predator
Darth Pingu Awakens

HWR

• skywalker.dk administrator
  • Administrator
  • Medlem af Jedi Rådet
  • I'm not a Star Wars fan, I'm a Star Wars collector
Jeg forventede at Clone Wars ville være noget hø på niveau med det jeg har set af de tidligere Clone Wars serier, det er ikke meget men lidt har jeg da set, må have dem set en dag. Synes slet ikke filmen var så ringe som jeg have frygtet, men som sagt havde jeg også frygtet det værste. Det er dog tydeligt det er en forløber til en serie, om det så bliver den animerede eller live action serien, ved jeg ikke. Der er en del huller i historien, men de skal nok blive udfyldt.

Synes det er fedt at Anthony Daniels, Samuel L . Jacksom og ikke mindst Christopher Lee selv lægger stemme til deres karakterer, og at Mathew Wood (General Grievous' stemme fra RotS) lægger stemme til battle droids'ne. 

En side note, hvad Padme angår ,så er hun den værste karakter i hele Star Wars universet efter min mening, værre end Jar Jar Binks, General Grievous og Mace Windu, og de er da ellers slemme nok. Gudskelov hun er så lidt med i Clone Wars som hun er.

fedeste karakter er dog Ziro the Hutt (Jabba's onkel), magen til gayish pimp hutt skal man vist lede længe efter.-
Har 3 gange fået mit navn på officielt Star Wars merchandise
Collector of Danish SW merchandise (1977-1997) and vintage figures and variations.
Pessimisten ser kun skyerne. Optimisten ser slet ikke skyerne - han går på dem.
Stol ikke på plapreslangerne.

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
hehe ja ham Hutten var da godtnok en fimset fætter :D

men det er da godt der er en der er enig med mig i at det var godt Padme ikke var mere med....takker Wulff hehe :)
Darth Pingu Awakens

Darth Natas

• Medlem af Jedi Rådet
Jeg har ikke set den endnu, men tager hen og ser den en af dagene... På dansk. Den vises desværre ikke i originalversionen hernede. Så jeg har ikke så travlt.

Med hensyn til det med Padme, så kan det vel ikke komme bag på nogen. Hun er jo ikke med på frontlinjen.
Darth Natas er født d. 11 august 1989.
Ian McDiarmid er født d. 11 august 1944.
Peter Cushing døde d. 11 august 1994.

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
 :-o puha, stakkels dig, Natas. Jeg ville godt nok være ked af, at have set den på dansk da....Bare reklamerne i tv... *gyser ved tanken*

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
og lad dig nu ikke helt afskrække af vi har så forskellige meninger om den :)

jeg synes den er fed, størreste delen synes den er ringe og du joiner måske nok størreste delen men den er da kigget værd hehe :)
Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Jeg er enig i, at den er værd at se og jeg skal nok også selv købe den på DVD når den kommer ud, men jeg er ikke helt oppe og råbe hurra over den, som jeg er med SW filmene. Langt fra, hvis jeg skal være ærlig.

Aayla, det er meningen den skal fortsætte som en serie. Jeg forventede også selv at Ahsoka ville dø, især efter hvad Yoda sagde med at give slip på sin lærling. Men som Lora har sagt, virker den mere som et pilot afsnit af en serie, hvilket nok også var meningen. Hvilket sikkert også er derfor de ikke har slået hende ihjel endnu.

Det kan godt være at nogen ikke opfatter hende som lignende en "glædespige", sikkert fordi de som du, Predator tænkte over andre ting. Men sagen er, at hun er for letpåklædt. For mig på grund af to grunde:

1. Hun er jedi. Det er nærmest forkert for en jedi at se sådan ud især når hun ikke er mere end 11-12 år gammel. Jeg er heller ikke videre begejstret for Aayla Securas tøjstil, men det er jo nok sådan som twi'lekkerne gør det nu en gang. I don't know. Men i modsætning til Ahsokas race (Togruta) er der idet mindste en anden jedi i filmene som vi kan relatere til og det er Shaak Ti og hvis man kan sige det på den måde, vil jeg sige hun er langt mere påklædt og sætter et bedre eksempel.

2. Filmen henviser til børn. Det viser nærmest et signal til piger som godt kan lide at klæde sig ud, at det er i orden de er klædt sådan ud. Piger i den alder får nogle skøre ideer om personlig påklædning især i nutidens hverdag især udfra hvad de ser fra film. Det at en pige på 11-12 år går rundt i ærmeløs top, der går til det øverste af maveregionen og en lårkort nederdel, giver ikke forældre det bedste indtryk af film som tiltrækker mange fans.

Det kan godt være det er en animationsfilm, men det kunne lige så godt have været en ægte SW film og det ville ikke have set bedre ud hvis det havde været live action.

Og en anden ting. Jeg tror ikke at vi bare udvælger Ahsoka bare for at have noget at kritisere filmen på. Jeg kan skam godt finde på flere ting end Ahsoka.

- Anakins opførsel generelt passede ikke rigtig ind til hvordan han udviklede sig til fra AOTC til ROTS.

- Jeg kunne godt have tænkt mig at se flere af de kendte figurer optræde end kun Anakin og Obi-Wan. Mace, Kit Fisto og andre for eksempel. Eller General Grievous for den sags skyld. Ja, Grievous. Kan ikke lide ham, men ville gerne have set ham noget mere end de 10 sekunder man ser af ham i starten. Dooku var ved at blive for meget til sidst.

- Historien var lidt for tynd. De kunne sagtens have bredt den lidt til mere end at handle om at de skulle redde Jabbas søn. Sende Obi-Wan eller en anden jedi ud på en anden mission som har med krigen at gøre. Bare et eller andet.

- Jabbas søn i det hele taget. Han var nuttet, men han er stadig forkert i mit hoved. Mit indtryk af Jabba blev fuldstændig ødelagt efter den her film, især fordi man læser i Han Solo trilogien, at han slår sin tantes søn ihjel, bare så han ikke har andre til engang i fremtiden til at overtage det styre han opbygger.

Det er bare noget af det.
Senest Redigeret: 16-08-2008, 22:04:45 af Jaina Solo

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
... Ziro the Hutt? der var vist nogen der nævnte noget om ham.:-P

Jep. Jeg kan godt lide Ziro the Hutt. Han er anderledes end andre hutter man har stiftet bekendtskab med, og jeg elsker når man ser noget anderledes og originalt For det første taler han basic, og vi får derfor brudt den gamle kliché med at hutter altid er umulige at forstå og har en oversætterdroide stående ved siden af. For det andet - som Wulff isger - var han totalt pimp :lol: Det var virkelig fedt, synes jeg. Elskede de der mønstre han havde på halen og den lille blomst bag øret. :lol:
Så kan man ellers diskutere nok så mange gange om Hutter overhovedet kan være 'gayish', om Jabba overhovedet har Ziro til onkel (nogen siger han har en anden onkel i en bog), og om hutter kan tale basic osv. Det kan de nu! :-P Og jeg synes Ziro er et mega sejt påfund - mest af alt fordi han er anderledes Hutt end vi er vandt til at se, og vi på den måde får set hvordan hutter OGSÅ kan være.
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Mara Jade

• Administrator
  • Jedi Holocron
I øvrigt, en ting der slog mig. Anakin taler Huttese? Hm...hvorfor skulle han bruge en oversætterdroid? Og hvorfor talte han ikke selv huttese til Jabba? Det ville have virket rigtig godt :)

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
JA, det er faktisk rigtigt, Det kunne have været meget federe. Måske er det fordi det er en børnefilm, og børn ikke er så gode til det med undertekster? (Og af gode grunde ikke taler huttese ;-))
Men ja, det kunne have virket godt. Han taler jo også huttese til Watto i EP II, så vi ved i hvert fald at han ikke har glemt det.
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
først, lidt igen det med tøj stilen, i vores verden idag er det ikke unormalt at små piger faktisk render rundt i sådan noget tøj der, det synes jeg da man ser jævntligt.

Desuden har hun jo altså faktisk lange hvide bukser under sit miniskørt så det er vel ik så slemt heller...jeg tænder ik ligefrem på hende ihvertfald hehe.

Det med Anakin taler huteese lagde jeg vidst ikke lige så meget mærke til, men jeg tænker lidt hmm fordi skal man følge EU hører man i Han Solo triologien (den nye) at intet menneske kan tale huttese da de bruger alt for dybe toner og det kan mennesket ikke.

mener faktisk også man hører en af Hutterne i klanen kan tale Basic.

en hutt kan vel ag gode grunde ikke være gay agtige da de er hermafoditter eller hvordan pokker det staves, men altså tvekønnet, dette hører man også om i solo triologien.....hader normalt EU men må indrømme Solo Triologien er den eneste jeg egentlig kan godtage.

NÅ men det er en helt anden snak vi alligevel aldrig blir enige om :)

men jeg synes også det var lidt fedt at hutten havde tatooveringer og så anderledes ud men han var altså lidt for gay agtig for mig hehe.....ikke ment på en dårlig måde jeg synes det virkede sjovt nok men helt ærlig hehe, og så tænker jeg lidt på Bloody´s farmer hutt lige nu med strå hat og skurevogn da han jo er lidt over i det univers :D

Jeg er ikke helt oppe at ringe over filmen og kan nemt se der er fejl, nogen større end andre, men jeg synes bare ikke den er så ringe som den blir gjort til.

og igen, vi så ikke Anakins lærling dø og vi så ikke grevious, og det er fordi som jeg nævnte før der kommer en mere animeret enten serie eller film, wulff og mig fandt det igår og kan jeg finde det igen smider jeg det lige ind.....derfor tror jeg vi får flere svar på vores spørgsmål.
Darth Pingu Awakens

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Nu har det jo hele tiden været meningen, at dette vil være introduktion til en animeret 30 minutters serie, som vil blive vist på TV, så jeg kan da ikke lige forstå, hvis det er en overraskelse for nogen?! :|

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment