skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Meninger om Clone Wars 3D - spoilers

(Læst 13075 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Ja, jeg er også kommet hjem efter at ha' set den i Aalborg. :-)

God film, men man skal nok ikke ha' alt for høje forventninger. Den virkede på mig mest som et pilot afsnit, der skal sparke serien igang.  :wink: Den mangler ikke aktion eller humor, men hvis man forventer at se Padmé meget, så bliver man nok skuffet. Hun er ikke lige den der får mest tid on screen. :roll:

Alt i alt en god oplevelse, men husk den er møntet på børn.
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Mand
jov, den var da god, men ja det er jo en ''børne film'' og jeg er enig med Fessor, de droider var lidt for dumme,

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Ja så kom Wulff og mig også hjem fra premieren på Clone Wars.

Jeg skulle ha set den i Ålborg, men på grund af bøvl og så videre valgte jeg istedet for Vejle.

Jeg må indrømme jeg synes at filmen var rigtig fed af det var en animeret film.......ja ja den er til børn men hvad så ?? det ødelægger da ikke filmen efter min mening, og ja måske var droiderne dumme, men det ødelægger stadig ikke filmen synes jeg :)

Evok13, hvorfor kom du ikke hen og sagde hej ??.....jeg var Tk-1464 501St Nordic Garrison......aka Stormtrooperen.

Ganske vidst var jeg alene on duty som tropper fra Nordic Garrison men jeg var der :).

og Leia,.....det er da fløjtende om man ser Padme :), filmen er ikke om hende men om clone wars så hun er ret så lige gyldig i filmen,  og jeg er nu egentlig glad for hun ikke var mere med da den caracter er kvalm i for store mængder.

men in short, jeg synes den var fed og jeg nød den i fulde drag :) rigtig rigtig lækker animeret og flot grafisk.
Darth Pingu Awakens

Fessor

• Gæst
med det i mente at der er en "børnevenlig" film er den ganske god, og ret actionpræget :-)

Største kritik punkt for mig er droiderne som bliver brugt som komisk indslag alt for meget. I filmene (Ep I, II, III) var det ok, det var der men ikke overdrevent.
Det er en interessandt tegnestil, specielt Dookus ansigt og skæg var godt nok langt :-o

Men jeg hyggede mig igennem filmen, så gogo til den animeret serie :-D

thrawn

• Storadmiral T
  • The name's T btw
Ja så fik jeg jo også set den i går :-P

For det første er den meget børnevenlig ja, men ikke så slem som clone wars 1 og 2... Droiderne var lidt mærkelige i det, at de det ene sekund er dumme som bare pokker og det næste er uhyggeligt kloge (Ja de virker dumme, men den manøvre de starfighters udfører ved hangaren til den republikanske krydser er jo geniale :-o)

Dog må jeg sige.... GENIAL HUMOR :lol: :lol: Jeg var ved at dø af grin flere gange i løbet af filmen :lol:

"Come back here sergeant!" :lol: :lol: :lol: :lol:

En rigtig god film :-P Den skal bestemt ejes :-D

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Predator, det kan jo være der var andre, som ikke mener hun var en kvalmende karakter, som havde forventet at se hende noget mere. Jeg havde for eksempel forventet at se lidt mere til både hende og Windu for eksempel, men det var nærmest som om at de bare gav en undskyldning til sidst for at få hende med i den.

Ja, jeg var også inde og se den igår, med min bror og hans kæreste og fik lige sagt hej til Obi i forbifarten :wink:

Må indrømme jeg havde rustet mig til noget der var værre end resultatet, efter at have læst anmeldelser og hørt alt muligt dårligt om den. Men den var bedre, end jeg havde frygtet. Selvom jeg blev lidt skuffet da startteksten rullede hen over skærmen. Havde håbet det ville være som i starten af de andre film og ikke bare "Star Wars - Clone Wars" og så resten som voice over.

Men den er helt klart bedre end den anden serie og det bliver spændende at følge med i den kommende serie.

Og så en lille ting til Ani: Padawanen var jo ikke lige frem hans eget valg at tage. Det var tvunget først :-P kunne nu godt lide hende i sidste ende og det lader til at Anakin også kunne :wink:

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Du har da helt ret jaina at nogen bedre kan lide padme end andre og så er vi jo så forskellige, og det skal der bestemt også være plads til :) men at man ikke ser hende så meget gør ikke filmen dårliger da det ikke er en film centreret omkrig padme men anakin og obi's eventyr under klonkrigene så hun skal ikke være ret meget med.    Hun er jo ikke med ude på missionerne sammen med jedi ridderne da hendes plad og arbejde er i senatet   
Darth Pingu Awakens

ewok13

• Youngling
  • **
  • *
Ja.
Det skulle jeg vidst have gjort.... Og din dragt er feder in real life...!!

the Marster

• Bøflen Over Alle Bøfler = Dex! - ! Watto er under Boba's dragt!
  • Medlem af Jedi Rådet
men det man så kan tænke over er, hvordan skaffer de sig af med hende?? det glæder jeg mig til at finde ud af, hun er jo ikke med i de andre film, altså Ahsoka

Anakin Skywalker

• The Chosen One
  • C4 Deltager
  • All I did, I did it for you... To protect you
Og så en lille ting til Ani: Padawanen var jo ikke lige frem hans eget valg at tage. Det var tvunget først :-P kunne nu godt lide hende i sidste ende og det lader til at Anakin også kunne :wink:

jeg har heller aldrig nogen sinde sagt at det var hans eget valg, men det var en fejl og jeg sys stadig det er en dårlig ide! han er tydeligvis ikke klar til ansvaret og hun er fuldstændig respektløs over for ham, himmelfyr - helt ærligt.

Forgiveness Doesn't Change The Past, But It Enlanges The Future
http://www.aniscosplay.proboards.com/index.cgi

Mara Jade

• Tvilling, Arena-mor og morklon, samt rollespiller - med et spark som en tauntaun
  • Administrator
  • Jedi Holocron
  • Mynocks kommer med de små børn - har du postet?høh
Okay...jeg var skuffet. Sådan, helt seriøst. Den film lever slet ikke op til noget som helst. Ahsoka er et rædsomt påfund, aldeles ujedi agtig, og hvad i alverden er det for noget tøj, de har givet hende på?! Hun er en ung pige, for crying out loud. Hun ligner...ja, jeg ved ikke hvad, en krydsning mellem en twi'lek danser og en luder. Og så respektløst er der ingen padawans, der ville behandle deres læremester. Ikke engang Anakin ter sig sådan overfor Obi-Wan :P Skyguy...

Desuden virker det aldeles åndssvagt, at Yoda ville bestemme Anakin skulle have en padawan, når han så ganske tydeligt, som Ani siger, ikke er klar til det endnu. Han efterlader hende med Ventress? Smart idé...

Jabba har en søn? Nej, det har han ikke. Det passer slet ikke med noget som helst. Huttlingen var da meget sød. Men den hører ikke hjemme nogle steder.

Ideen med at vise os en padawan, vi ikke har set før er såmænd meget god - men så havde jeg hellere set, at filmen handlede om nogle andre jedis, end dem vi altid ser. Anakin og Obi-Wan. Hvad med stakkels Kit Fisto og Plo Koon, der fik 1½ sekund i starten af filmen?

Og ingen Star Wars main theme?! Hvad er det for noget...?

Alt i alt var filmen...ok underholdning, men det var ikke Star Wars...
"reporter på og initiativtager til Wookiee Channel - Med Livet Som Indsats!"

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
Den var/er da lige så meget star wars som alt det EU crap der er lavet.

en ting er jeg dog enig i, og det er at det med Jabba´s søn den ide var jeg heller ikke helt glad ved, og så manglede introen ganske vidst lidt som man er vand til en Star Wars film.

hvad angår Ahsoka, de andre behandler hende som et lille barn, og jeg kan godt forstå hun bliver lidt trodsig over for dem.

og hun ligner en luder.....ehh nå, jeg tror man skal ha den tankegang for at tænke sådan fordi sådan så jeg hende slet ik på noget tidspunkt må jeg indrmme, og hvorfor faen skal det være så skide tradicionelt, skulle hun ha båret de der ikke så kønne jedi tunic´s eller hvad ??

jeg må dog indrømme det satte lidt tanker igang med hvordan hun ryger ud af serien igen da hun jo som vi alle ved ikke er med i Episode III, eller vi hører om hende over hovedet, men jeg havde nu ikke et problem med hun var med.

og helt ærlig, så er det da heller ikke værre hun kalder Anakin for himmelfyr altså......igen, tænk på den er lavet for børn og faktisk ikke for os i vores alders klasse.

Det jeg tror at er problemet i bund og grund er at i forventede en ny episode 2½ eller sådan og havde forventet at den skulle kunne leve op til de rigtige film, og det er lidt naivt og tro når det er en animeret børnefilm altså.

seriøst, jeg ser ikke hvorfor den blir haglet så meget ned, men det er bare min mening jo.

Darth Pingu Awakens

Jaina Solo

• Sword of the Jedi, Arenafægter og Klon
  • C4 Deltager
  • I ét med Kraften
  • The Clone with the Quote book!
Eftersom vi allerede var advaret på forhånd om at den var lavet til børn, gik i hvert fald jeg ikke ud fra at den var lige præcis som de andre film. Og jeg må indrømme at langt de fleste fejl der er blevet lavet i EU er langt mere at foretrække end det her. Inklusiv de bøger som også er skrevet til børn.

Og jeg må give Mara ret mht. Hendes påklædning. Selvom jeg før har udtrykt at det måske var knapt så mindre påklædt som nogle troede synes jeg nu det samme. Hun er du barn og det kan godt være at for nogen er tunikaerne kedelige og traditionelle, går man ikke og tænker at et barn skal have så lidt tøj på. Det er fint nok med en voksen, som med Aayla Secura, men der må være en grænse.

Og eftersom jedierne er traditionsrige så ja, så må de jo gå i tunikaerne. Men mht. At Anakin pludselig har fået en lærling er nok fordi der var knapt så meget tid under krigen til at oplære de younglings der er tilbage i templet.

Reporter og editor for Wookiee Channel - Med livet som indsats
The only surprise will be if there are no surprises - Jaina, Invincible

Aayla Secura

• - of Doom
  • Sleep is a lie, there is only coffee...
Alt i alt må jeg også erklærere mig enig med det, der ser ud til at være den generelle holdning: Jeg er heller ikke vildt imponeret over Clone Wars.
Der er flere ting i det. Selve ideen med at lave en animeret star wars om begivenhederne mellem EP II og III, men den falder igennem på flere områder. Det med Jabbas søn vil jeg ikke kommentere på; jeg synes der er blevet sagt hvad der skulle siges om den sag. jeg havde håbet en smule at Ahsoka døde eller at vi på anden måde fik en forkalring på, hvorfor hun ikke optræder som Anakins Padawan senere hen. der falder den voldsomt igennem synes jeg. Men det kan jo være der kommer en toer hvor vi fået en forklaring, man kan aldrig vide.

Angående Ahsokas påklædning: For det første så synes jeg ikke rigtigt, man kan tillade sig at 'anklage' andre for at have 'en forkert tankegang', bare fordi man lægger mærke til at hun er let påklædt. I så fald må min tankegang da også være lidt forskruet, for jeg synes godt nok heller ikke om det. Hun er.. hvor gammel..? 11-12 år? måske kan vi strække den til 13, og der er hun stadigvæk hvad jeg vil betegne som et barn. Hvis børn i vores verden gik klædt på den måde, ville de fleste vel straks begyde at tænke på, hvorfor forældrene ikke sagde noget til det. For lad os da se det i øjnene: hun LIGNEr altså lidt en twi'lek/glædespige i det tøj: den eneste anden jedi jeg nogensinde har set i så lidt tøj er Aayla Secura og hun er Twi'lek, og iøvrigt en voksen kvinde, så det kan man ikke sige så meget til, synes jeg. Ahsoka er hverken twi'lek eller voksen kvinde, så hvorfor skal hun gå klædt som en? jeg synes virkelig, det er et forkert signal at sende. Når hun er et lille barn, skal hun da ikke fremstå som et sexobjekt - slet ikke. Det er så forkert som noget kan blive. Og hvad er der galt med en almindelig jedi-tunika, når hun nu er jedi? det ville da være det mest naturlige.

iøvrigt synes jeg ikke om ahsoka som karakter, men det er en anden snak. Hun var alt for karikeret og slet ikke jediagtig, efter min mening. Det virker ikke 'realistisk' (Ja, jeg ved godt det er star wars, og ikke skal være realistisk, but still) at hun opfører sig så respektløs overfor hendes nye Master. Det ville ingen padawan gøre. Og slet ikke når hun er på prøve.
Og Anakin er død uansvalig - helt ærligt; efterlade Ahsoka oppe på en landingsplatform, hvor Psyko dark jedi Asajj Ventress kommer gennem døren lige om lidt? Hvor lang tid regner han da lige med at en youngling kan klare sig overfor hende?
Men apropos Asajj, kunne jeg faktisk rigtig godt lide re-designet af hende i den her film. hun havde fået nye mønstre i ansigtet; Det så rigtig fedt ud, synes jeg. Iøvrigt var alt ved animations-stilen efter min mening blevet rigtig fin. Anakin og Obi-wan var ramt rigtig godt; de havde endda husket Ewan Mcgregor's 'prik' i panden :-D Den eneste jeg ikke var glad for, var Dooku... Men det vinder lidt, at han havde den rigtige stemme :P
- "I hate that he's dead for ONE particular reason:"
- "You wanted to kill him?"
- "Oh, well, TWO particular reasons then."

Pingu

• I ét med Kraften
  • Pingu the Biker
så lidt påklædt er hun altså heller ikke, det er jo nærmest bare som om i skal finde noget og kritiser fordi i ikke vil godkende den som en star wars film, men hvorfor gik i så ind og så den ??

det eneste der er bare er armene og skulderne, måske også et stykke af maven, og sådan er der altså mange små tøser der render rundt idag....jeg siger ikke de burde gøre det, men de gør og det er fact.

og det med fejlene i EU kan jeg slet ikke følge dig i, at Kejseren overlever, Chewbacca får en planet i hovedet og dør...det er bare to eksemplet på at EU aldrig skulle ha været fremstillet  :roll:

men ja jeg forstår ikke jeres vilde kritik over filmen, og hvorfor i gik ind og så den hvis i mener den var så ringe altså......mener i måske den vild grimme tegnefilm var bedre ?? den var da langt værre og hvis det her ikke er star wars ved jeg ikke hvad tegnefilmen er.

Som sagt tror jeg i havde for høje forventninger til den og det gør en hel del til i ikke kan li den, men vi blir nok ik ligefrem enige her :)

jeg synes den var god, og jeg sad ik ligefrem og lagde mærke til hvor meget tøj Ahsoka havde på og tænkte faktisk slet ikke et øjeblik over det hele filmen igennem.

nogen ting kunne ha været undværet ja,...igen det med Jabba´s søn, det var jeg som sagt heller ikke vild med...men i got over it.

Desuden kommer der så vidt wulff og mig fandt ud af igår en mere animeret inden den der tvserie så der hører man nok mere omkring hvad der sker med jabba´s søn og Ahsoka.

vi sad og kiggede omkring det på nettet igår aftes da vi kom hjem.

.

Senest Redigeret: 16-08-2008, 15:56:30 af Predator
Darth Pingu Awakens