Alt i alt må jeg også erklærere mig enig med det, der ser ud til at være den generelle holdning: Jeg er heller ikke vildt imponeret over Clone Wars.
Der er flere ting i det. Selve ideen med at lave en animeret star wars om begivenhederne mellem EP II og III, men den falder igennem på flere områder. Det med Jabbas søn vil jeg ikke kommentere på; jeg synes der er blevet sagt hvad der skulle siges om den sag. jeg havde håbet en smule at Ahsoka døde eller at vi på anden måde fik en forkalring på, hvorfor hun ikke optræder som Anakins Padawan senere hen. der falder den voldsomt igennem synes jeg. Men det kan jo være der kommer en toer hvor vi fået en forklaring, man kan aldrig vide.
Angående Ahsokas påklædning: For det første så synes jeg ikke rigtigt, man kan tillade sig at 'anklage' andre for at have 'en forkert tankegang', bare fordi man lægger mærke til at hun er let påklædt. I så fald må min tankegang da også være lidt forskruet, for jeg synes godt nok heller ikke om det. Hun er.. hvor gammel..? 11-12 år? måske kan vi strække den til 13, og der er hun stadigvæk hvad jeg vil betegne som et barn. Hvis børn i vores verden gik klædt på den måde, ville de fleste vel straks begyde at tænke på, hvorfor forældrene ikke sagde noget til det. For lad os da se det i øjnene: hun LIGNEr altså lidt en twi'lek/glædespige i det tøj: den eneste anden jedi jeg nogensinde har set i så lidt tøj er Aayla Secura og hun er Twi'lek, og iøvrigt en voksen kvinde, så det kan man ikke sige så meget til, synes jeg. Ahsoka er hverken twi'lek eller voksen kvinde, så hvorfor skal hun gå klædt som en? jeg synes virkelig, det er et forkert signal at sende. Når hun er et lille barn, skal hun da ikke fremstå som et sexobjekt - slet ikke. Det er så forkert som noget kan blive. Og hvad er der galt med en almindelig jedi-tunika, når hun nu er jedi? det ville da være det mest naturlige.
iøvrigt synes jeg ikke om ahsoka som karakter, men det er en anden snak. Hun var alt for karikeret og slet ikke jediagtig, efter min mening. Det virker ikke 'realistisk' (Ja, jeg ved godt det er star wars, og ikke skal være realistisk, but still) at hun opfører sig så respektløs overfor hendes nye Master. Det ville ingen padawan gøre. Og slet ikke når hun er på prøve.
Og Anakin er død uansvalig - helt ærligt; efterlade Ahsoka oppe på en landingsplatform, hvor Psyko dark jedi Asajj Ventress kommer gennem døren lige om lidt? Hvor lang tid regner han da lige med at en youngling kan klare sig overfor hende?
Men apropos Asajj, kunne jeg faktisk rigtig godt lide re-designet af hende i den her film. hun havde fået nye mønstre i ansigtet; Det så rigtig fedt ud, synes jeg. Iøvrigt var alt ved animations-stilen efter min mening blevet rigtig fin. Anakin og Obi-wan var ramt rigtig godt; de havde endda husket Ewan Mcgregor's 'prik' i panden

Den eneste jeg ikke var glad for, var Dooku... Men det vinder lidt, at han havde den rigtige stemme