skywalker.dk

Dansk Star Wars fan forum

Nyheder: skywalker.dk endelig opgraderet

Opslagsværk over ALT i SW

(Læst 4418 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Claus Hansen

• Gæst
Hej,

Jeg er ny, og dette er min første posting herinde, så bær over med mig, da jeg endnu ikke tror jeg har kraften med mig  :|

For en del år siden, kan jeg huske jeg kiggede i en bog i en boghandel, som var i mindst A4 format,og i hvid, som havde alle oplysninger om alle personer, rumskibe, våben osv. (husker at der var en gående stormtrooper udenpå). Mener den var på dansk, men det er nok mere end 15 år siden, så jeg kan jo huske forkert. Det gør ikke så meget om den er på engelsk, men DK ville være perfekt, da det er til min søn, og dette kunne jo være en ret god "godnat-læsning" med lille mand, nu det har vist sig at han er den helt store SW-fan.

Findes denne bog stadig, og hvis, hvad er navnet på den, og kan man få den endnu ? - Anden lignende, eller måske bedre infobase bog, er jeg interesseret i.

Mr. Mundi

• C4 Deltager
  • Medlem af Jedi Rådet
  • Are Too in the making...
Var det en af disse "Cross-Sections" eller "Visual Dictionarys", som også har været udgivet på dansk?
De er dog ikke 15 år gamle.

Link: DK.com

Og velkommen til. :-)

Good judgment comes from experience
Experience comes from (surviving) bad judgment

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Senior Medlem af Jedi Rådet
  • Køn: Kvinde
  • Kald mig Lora :-D
Du kan se om fantask har noget, men det plejer at være engelsk det SW de har. :-) www.fantask.dk

Ved ikke om du kan få noget ud af wookieepedia i din søgen efter 'bag om' litteratur, men det er måske værd at prøve.

Der er de nye Essential Guide's to... men de er alle på engelsk, da de nye ting generelt ikke bliver oversat til dansk. :-P

Og velkommen til forumet.  8-)
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Claus Hansen

• Gæst
Takker for svar  :-)

Tror det kan være den her jeg har set: Star Wars: The Visual Dictionary - Nogen der kender den. Er den noget værd, eller findes der bedre om emnet???

...faktisk har jeg lige regnet på det, og det må være 18-19 år siden, da jeg kun på dette tidspunkt var med tog via hovedbanen, og der lå den i en butik  :wink:

trager

• Clone nine, lieutenant and third-in-command of Clone Squadron
  • Jedi Mester
Visual Dictionary er så vidt jeg husker meget gode og jeg er ret sikker på at de findes på dansk. Jeg gav min lillebror en i gave for et par år siden, så kan næsten ik forestille mig at den ikke har været på dansk.
Om de passer til din søn kommer selvfølgelig an på hvor gammel han er. Eller findes der i hvert fald en børnebogserie på dansk, De Unge Jediriddere. Dog er det kun de første 4 eller 5 bøger der er oversat og de kan ikke købes fra ny mere, men de burde kunne findes vha. et bibliotek.
"The Empire or Us - there is no compromise. Biggs Darklighter, Wedge Antilles, Jek Porkins." I Jedi

We're Clone Squadron. FanFic is our stock in trade and insanity is what we deliver.

Claus Hansen

• Gæst
Den hedder sådan på dansk: Star wars på kryds og tværs, af David West Reynolds.

Jeg har googlet lidt online boghandler, men den er udsolgt. Fantask lader heller ikke til at have den, i hvert fald dukker den ikke op ved søgning.

Nogen gode idéer til hvor jeg kan finde den på dansk ?

thrawn

• Storadmiral T
  • Køn: Mand
  • The name's T btw
Star Wars på Kryds og Tværs er praktisk talt en serie.. Der er både den og så den med undertitlen "Universet"
Der er udkommet et par til alle film (Dog er 4, 5 og 6 samlet i en) Derudover findes den engelske Visual Dictionary, som indeholder alle bøgerne omkring Universet.
De ældre af dem, som er dem du leder efter, er fra 1998 eller deromkring så det er nok svært, at finde dem :|
Jeg ville kigge hos Carlsen, som er det forlag der har udgivet dem. :|

Leia Skywalker

• Clone Lead, køkken-klon 85 og jedi-kunstner
  • Global Moderator
  • Kald mig Lora :-D
Ellers må du se om du kan finde dem brugte.
Evt. høre om der er nogen som vil sælge. :-)
"We are Clone Squadron. Fanfic is our stock in trade, and Insanity is what we deliver." Reporter og initiativtager til WC - Wookiee Channel. "Med Livet Som Indsats!"

“What about the time we got drunk and you persuaded me to help you decorate the hull of the ‘Wild Karrde’ with Hutt swear-words?"

Claus Hansen

• Gæst
Den engelske udgave over det samlede univers er nu bestilt.